Groen licht

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Een tijdje geleden heb ik hier op het forum deelgenomen.
Ik werd vorig jaar september zwanger en toen ben ik verhuisd naar zwanger zijn.
Bij de twintig weken echo werd geconstateerd dat ons kindje trisomie 9 had en niet levensvatbaar was buiten mijn baarmoeder.

Op 9 februari jl. is ons meisje Muisje* geboren en overleden bij een zwangerschapsduur van 22,6 weken.

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van de Klinische Genetica alle onderzoeken zijn in orde en wij hebben geen / zijn geen drager van chromosomale afwijkingen. Maw we hebben groen licht.

Dus ik voeg me weer bij jullie.

Ik ben trouwens 34 jaar mijn man 36 en dit is dus ronde 1 voor het tweede kindje.

Liefs
Talke (mama van Muisje*)

quote: Talke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-04-2007 14:46:29'));

Lieve meiden,

Een tijdje geleden heb ik hier op het forum deelgenomen.
Ik werd vorig jaar september zwanger en toen ben ik verhuisd naar zwanger zijn.
Bij de twintig weken echo werd geconstateerd dat ons kindje trisomie 9 had en niet levensvatbaar was buiten mijn baarmoeder.

Op 9 februari jl. is ons meisje Muisje* geboren en overleden bij een zwangerschapsduur van 22,6 weken.

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van de Klinische Genetica alle onderzoeken zijn in orde en wij hebben geen / zijn geen drager van chromosomale afwijkingen. Maw we hebben groen licht.

Dus ik voeg me weer bij jullie.

Ik ben trouwens 34 jaar mijn man 36 en dit is dus ronde 1 voor het tweede kindje.

Liefs
Talke (mama van Muisje*)

Hoi Talke!

Tjonge, ons is bijna hetzelfde overkomen! Ik lees je verhaal met veel herkenning, zeg.
Ik ben in nov. 2006 bevallen van Jona*. Met een zwangerschapsduur van 22 weken.
Hij had trisomie 18. Ook niet levensvatbaar buiten mijn baarmoeder.
Bij ons zei het ziekenhuis dat het 'pech' is dat ons dit is overkomen, daardoor hoefde wij geen onderzoeken te ondergaan. Vrijwel direct weer groen licht voor ons dus.
Ik ben net vandaag weer ongesteld geworden, dus wij gaan de 4e ronde in.
Spannend weer allemaal he?
Groetjes Marianne

Hallo Meid,

Het is inderdaad weer spannend. De afgelopen maanden heb ik niet echt gevoel dat ik ergens me thuisvoelde. hier niet en op zwanger zijn niet!

Nu de uitslag bekend is, weet ik ik hoor hier weer thuis. Tja tegen ons zeiden ze ook je hoeft geen onderzoeken te laten verrichten. Hiervoor heb ik een vroege miskraam gehad. Dat bleef aan me knagen. Was het pech of ligt het toch aan ons. Vandaar dat mijn man heeft aangedrongen. Hij weet hoe onzeker ik ben. En nu ben ik hem dankbaar dat hij heeft gezegd we doen het onderzoek wel.

Ik heb mijn ongesteldheid achter de  rug, zojuist. volgende week begint onze vruchtbare week.

Wat een mooie naam trouwens Jona*. We hebben het Muisje* gelaten omdat we haar zo noemden tijdens de zwangerschap, en dat wilde ik blijven doen. Ik weet wat trisomie 18 is. Ik hoop voor jou en voor mij dat we voor het laatst zo kortbij met een trisomie te maken hebben gehad.

Liefs
talke

Hoi Talke,

Goed om je weer te horen hier. Hoe gaat het verder, voel je je er klaar voor?
Fijn dat jullie er weer voor kunnen gaan.
Dat zal wel weer een heel spannende tijd worden denk ik.
Maar goed, er is geen reden om te denken dat het dus nog eens gebeurd..
Al zal dat voor jullie vast anders voelen.
Ik wens je alle geluk, en dat jullie maar snel mogen genieten van een nieuwe zwangerschap...En vooral dat dan alles tot een mooi babytje mag uitgroeien!!

Veel liefs R

Jee Talke, wat een verhaal. Ben er stil van......
Ken je nog wel van een hele tijd terug.....
Wil je veel succes en sterkte wensen verder!!!!!!!!!

Lieve RW

Fijn weer van je te horen. Tja het is een heel verhaal en ik ben er nog altijd stuk van. Beetje bij beetje gaat het wel met ups en downs. Daarbij heeft mijn baas mij als een baksteen laten vallen. Na de bevalling ben ik na 2 weken weer aan het werk gegaan, voor halve dagen weliswaar. En in de 2e week (halve dagen) (mijn contract moest verlengd worden, vast contract afgesproken, voor de zwangerschap) kwam hij ineens met een half jaarcontract aanzetten!

Ik ben nu volop aan het uitkijken naar ander werk, want zo een baas kan me gestolen worden! en ja we gaan er weer voor. We hebben ons voorgenomen om niet meer aan de pil te gaan en pakken het gewoon zoals het komt.

Deez
Ik ken je inderdaad nog van vorig jaar. Toen waren jullie de weg naar de mmm pas ingeslagen. Wat fijn te lezen dat het gelukt is en dat je 6 weken en nog wat ver bent. Dat vind ik geweldig nieuws

liefs
talke

Lieve Talke,

Ik vind jou verhaal echt heel erg. En ik kan me voorstellen dat je ups
en downs heb. Ik wil je even sterkte wensen en succes met het verder
klussen. Het geeft vast wel een goed gevoel nu de uitslag van het onderzoek goed is.

Wat die baas van jou betreft is inderdaad niet netjes van hem, heel zacht uitgedrukt.

Ik hoop voor je dat je een leuke nieuwe baan vind met wel een
medelevende baas, Helaas hoor ik wel vaker zulke verhalen over bazen.

Liefs en groetjes Marije

Hoi Talke,

Wat een toestanden allemaal. Wel fijn dat jullie weten dat jullie geen dragers zijn. Succes met het zwanger raken.

Groetjes,

Sara

Terug
Bovenaan