groene poepluier!

Goeiemorgen meiden,

Mijn prulleke heeft al een paar keer een groene poepluier gehad,geen dunne luier maar een zalfachtige!
Ik geef vanaf dat Nina geboren is borstvoeding,maar daarnaast geef ik haar wel bijvoeding omdat ik niet genoeg borstvoeding heb!
Nu ben ik sinds 1.5 week over gestapt op andere voeding,niet een ander merk maar ben een stapje hoger gegaan!
Kan dat daar van zijn dat ze die groene poepluier heeft?ze voelt zich verder helemaal fit volgens mij want ze is erg vrolijk en merk verder niets aan haar,ze heeft ook geen koorts en is niet hangerig!!

Groetjes wendy 33
nina (2 mei)

als 100 % bv babies dat hebben dan zegt "men" dat ze teveel voormelk hebben gedronken. dat zou het bij jou ook kunnen zijn. Sommige babies krijgen buikpijn van veel voormelk.

Wellicht kun je op de een of ander manier zorgen dat ze die achtermelk ook te pakken krijgt (dan is die kv ook niet meer nodig, lijkt me toch dubbel werk, kv en bv...)

Groene poep is op zich niet erg.

Hadden wij af en toe ook, misschien heeft het ook te maken met wat jij gegeten hebt, als het van de borstvoeding komt...wij hebben wel alles gehad tussen okergeel en groen....

groetjes Yvonne

Hallo.

Ik weet niet of dit iets te maken heeft met jou kindje.
Maar toen mijn zoontje geboren was werd ons verteld dat we zijn ontlasting in de gaten moesten houden.
Als het groen was dan kreeg hij of te weinig of teveel voeding binnen.

Succes Tatjana

Hallo,
mijn dochter van ruim 2 maanden heeft ook lang kaki kleurige en inderdaad zalf achtige ontlasting gehad en nu net 2 dagen is het een mosterdkleurtje. Ik had het consultatiebureau gebeld en die vertelde als je kindje het verder goed doet en geen klachten lijkt te hebben dat de kleur van de ontlasting weinig uitmaakt. Het kan namelijk zijn dat je baby alle voedingsstoffen uit de voeding haald en daarom dat het een andere kleur heeft. En ik vroeg ook naar het verhaal dat baby's groene ontlasting hebben bij uitdroging dat ze zei dat je zelf snel genoeg ziet of je kind uitdroogd  en als ze goed groeid dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het is belangerijker om naar je kind te kijken hoe ze/hij in zijn vel zit dan naar de kleur van de ontlasting, want die kan nog vaak genoeg veranderen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heb je de verloskundige toevallig al gesproken? Als wij groene poep opmerken moeten we meteen bellen zei ze namelijk... Volgens haar komt er dan niet genoeg voeding binnen. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen al is je kindje heel tevreden.

gr.Ing

Terug
Bovenaan