groente en fruit

hey meiden

k heb al vaak zat zo'n topic voorbij zien komen en elke keer dacht ik: oh wat ben ik blij dat nathalia zo goed eet.
nou, de laatste aantal dagen dus niet!!!
ze eet wel goed, op zich, komt niks te kort.
haar boterhammen en fruit eet ze heel goed,
maar dat avond eten!!!!!!!!
elk prakje/pasta enz wat ze voor geschoteld krijgt (zelfs patatjes!!!!!!!) schuift ze regelrecht weg.
ze wilt het niet eens meer proeven!
toetje wilt ze dan weer wel, maar dan ist ook maar 2 happen en is ze "klaaaaaar" en wilt weer "lopen" en "spelen" (aldus nathalia die dat roept)
mag natuurlijk niet van ons, want ze blijft aan tafel totdat wij ook klaar zijn met eten, wat elke avond nu dus op een drama uitloopt.
gillen, huilen en bleren dat ze eruit wilt.
ik snap best dat ze graag wilt spelen, maar eten hoort er oo kgewoon bij, aan tafel.

nu wilde erwin haar "chanteren" dmv een hapje toetje, een hapje groente.
maar nu ben ik bang dat als we dat gaan doen, we bezig blijven.

hoe kan ik dit nou t beste oplossen?
en hoe doen jullie dat?
met handen eten wilt ze trouwens ook niet (mag wel van mij inprinciepe, die tafelmanieren komen wel hahaha als ze maar haar groente eet :S)

graag jullie mening en jullie thuissituatie hoe jullie avond eten hahaha

liefs, do

Hoi Do,

Geloof me, dit wil je niet oplossen, hoe meer aandacht je eraan geeft hoe meer ze zich zal afzetten, kinderen eten met tijden gewoon heel moeilijk, dat is hier niet anders en ik heb er drie, niet eten prima dan niet, ze eet overdag en krijgt voldoende voeding/vocht binnen dus laat haar maar over een paar dagen/weken wordt het vanzelf weer meer.
Je kunt als tussendoortje bijv wel een stuk komkomer in 4delen en haar dat los uit de hand geven!
Hier eten ze echt heel veel, ik heb de grootste formaat pannen,,hihi en ik heb er gewoon nooit aandacht aan besteed als ze niet wilde eten!

Gr MJ

heyhey

dank je wel voor je snelle reactie.

ja nathalia eet ook wel genoeg overdag.
en idd was haar al aan t bijvoeden met konkommer, pakrika enz hahaha.
dat eet ze wel.
denk dat t grootste probleem ook gewoon is, dat ze niet i nde kinderstoel wilt blijven zitten, omdat er zo veel te ontdekken valt. zoals spelen, liedjes luisteren/kijken, lopen enz enz.

sochtends en smiddags (met haar boterham) hoeft ze van mij niet in haar stoeltje te zitten, dan mag ze dat op de bank eten.

heb nu t gevoel dat ik daarmee juist de fout in ben gegaan. dat ze daarom nu niet wilt eten in haar kinderstoeltje. (ik mag de rest van de dag toch ook eten buiten de stoel??)

zal er idd maar geen aandacht aan besteden en hopelijk gaat eht dan heel snel over hahaha.

liefs, do

Ha,

Hier moeten ze wel blijven zitten aan tafel, geen half uur natuurlijk maar je kunt daar wel een tijd voor zetten niet eten wil niet zeggen dat je van tafel af mag, je kunt bijv de eierwekker zetten, eerst 5min en dat een beetje opbouwen!
Hier mogen ze in de middag ook soms voor de tv eten hoor, ze weten echt het verschil wel, maar maken gebruik van hun onschuld,,haha
Gr MJ

hee do

hier hetzelfde probleem
ik heb het vorige week aangekaart op t cb ( was daar voor floor ) en kreeg de tip dit gedrag te negeren
moest haar gewoon een bordje neerzetten met alles wat wij aten maar van alles 1 stukje
en verder ook gewoon t toetje geven
eet ze niet = pech gehad zeiden ze op t cb
en moet zeggen dat t redelijk werkt
karlijn eet nu vaker gewoon t avond eten ( weliswaar meestal alleen vlees en aardappel of pasta hahaha )
verder eet ze overdag erg goed dus maak me geen zorgen
mijn advies aan jou is : probeer t zelfde

veel succes

liefs maurilla

hey mj en maurilla

dank jullie wel voor de tips.
ik ga nu koken. (spinazie, aardappelen en karbonaadje)
en daarna gelijk jullie tips uitproberen!

jullie horen wel hoe t is vergaan hahaha.

dank jullie wel.

liefs, do

Hoi,
Mijn advies is ook om geen aandacht te geven aan het niet willen eten. Moeilijk, maar anders wordt het alleen maar heel ongezellig aan tafel.
Wat hier nog wel eens helpt is er een spelletje van te maken. Dan geef ik een hapje en trek het snel weer terug. Dan wil ze het ineens wel. Wil ze niet daarmee niet eten, dan niet.
En leren blijven zitten is een kwestie van volhouden. Daar went ze wel aan. Ik denk wel dat het makkelijker gaat als ze altijd aan tafel eet.
Succes!

nou ja meiden!!!'

zit ik hier net een heel verhaal te vertellen, gaan we eten en je voelt de bui dus nu al hangen.

t ging hartstikke goed!!!
ze kreeg haar spinazie een aarappeltjes op haar bord (zoals altijd) en t was gelijk aanvallen geblazen hahahaha. daarna kreeg ze een eitje en een toetje en ze heeft heel de tijd lief gezeten!!!
en heel goed gegeten.

nou, morgen hopelijk nog zo'n dag hahaha.

bedankt voor jullie adviezen.

liefs, do

Terug
Bovenaan