groente en fruit

Hoi do,

Hier ook geen adviezen, het is eigelijk net als bij natalia, daniel eet 'alles' , brood, pap, groentje, snoepjes hihi, maar het warme eten ho maar.
Hij neemt soms 1 hapje en er zijn ook avonden dat hij er alleen maar in roert.
Zelf vind ik het niet zo erg, als hij honger krijgt gaat hij wel weer eten... zal wel weer een fase zijn.

Liefs Marina

Hoi hoi,

Ik wilde hier ook al topic over openen.
Ik zit namelijk inmiddels met mijn handen in het haar.
Ik weet het niet meer. Myrthe weigert gewoon. Ja dr vlees eet ze op, maar meer ook niet. Ze proeft niet eens!
We negeren haar zolang ze maar niet met dr eten gaat spelen of gooien. We worden niet boos, ze mag met dr handen eten, ik heb al weleens geprobeerd te voeren, zelf eten, eerst groente, dan vlees. Vroerger eten of later. NIKS HELPT!!!!!
Soms komkommer tussendoor, of worteltje eet ze wel. Maar niet als ik het iedere dag doe.
Het feit dat ze niet eet, vind ik geen probleem. Het feit dat ze geen groente eet, wel!
Enige tip die ik krijg is er geen drama van maken, maar dat doen we ook nooit en inmiddels eet ze al sinds augustus niet meer.
We geven zelfs sausjes erbij, maar die likt ze van de groente af haha. Vooral mosterd is ze dol op.

Dus geen tip, eerder een moeder die het niet meer weet.

Liefs Irene

Lenthe eet 's avonds ook slecht...we laten haar nu maar kliederen, want voeren met een vorkje wil ze niet, ze slaat het zelfs uit je handen.
Overdag eet ze wel goed, 's morgens ontbijtkoek, soepstengel, fles melk, als tussendoortje een appel, 's middags zelfs 2 boterhammen..maar 's avonds nauwelijks.Wat ik nu doe is rond een uur of 5 in de middag (wij eten tussen 6 en half 7 's avonds) een schaaltje rauwkost op de slaontafel zet en dat werkt hier als een trein, knabbelt ze op een worteltje en eet ze stengeltjes komkommer.Ik moet ook zeggen, het voordeel hier is dat Lenthe haar oudere zusjes ziet eten en dat zet haar ook aan te eten.Ken het wel hoor, had ik vroeger ook toen ik 1 kindje had...Let maar op, een 2e doet al snel verschillende dingen eerder dan de 1e...maar daar heb je nu weinig aan.Ik zou het eens proberen, en dan zelf ook wat rauwkost gaa eten zonder er extra aandacht aan te schenken, dan ziet zij het ook als normaal.Succes!!!
Groetjes Roos.

@reneke,

Kan me voorstellen dat je er turreluurs van wordt, maar je kunt er echt zo weinig aan doen, eet ze overdag gezond, drinkt ze genoeg? Krijgt ze genoeg fruit binnen? Is ze gewoon gezond,?
Het is natuurlijk wel al lang zo, maar ze gaan zowiezo al minder eten op deze leeftijd en dan nog zo'n fase erboven op!
Je kunt veel dwingen maar eten niet, ik zou kijken hoe je de groente er op andere momenten inkrijgt, bijv, plakjes komkomer en tomaat op het brood met kaas ofzo, wat groente in bladerdeeg en een worstje, oprollen en als lekkers bij het drinken!
Idd wat roos zegt rauwkost s'middags of wanneer het jou uitkomt!
ipv Ranja, fruitdrank, dus gewoon geperst fruit kun je zelf doen of kopen, allemaal extra vitamine!
Maak je echt niet druk meid, kinderen weten zelf wel wat ze binnenkrijgen, als ze te kort hebben gaan ze vanzelf meer eten dat zul je zien, al heb je er misschien nu niks aan!
Vind ze trouwens soep lekker?? Kun je bomvol groente doen!

Liefs MJ

Laura wilde ook een tijdje niet eten, op den duur heb ik de 'moed' opgegeven, bordje voor haar neus gezet, vorkje erbij en genegeerd: toen ging ze eten! Ze eet nog wel eens een paar dagen minder goed, maar daarna wel weer.

Ze wil geen vlees van haar bordje eten, behalve rookworst (ze eet worst met boerenkool ipv andersom, haha). Als wij dan een stukje vlees op onze vork doen en haar met vork en al in de hand geven eet ze het wel. Vervolgens vind ze het het leukst om mijn vork aan mijn man te geven en andersom, beetje een spelletje dus. Misschien is dat een idee voor de kindjes die bepaalde dingen niet willen eten, op jouw vork doen en dan aan haar geven. Dit werkt bij Laura ook als ze geen toetje wil, dan mag ze met mama's lepeltje eten of met die van papa en dan vindt ze het wel leuk.

Zelf heb ik heel lang weinig tot geen groente gegeten (tot mijn 20e ongeveer) omdat ik het niet lustte, ik ben erg gezond en bijna nooit ziek, in tegenstelling tot mijn man die veel meer vitamines binnenkrijgt, voor de gezondheid zegt het dus niet zoveel.

ach als compensatie voor de "misgelopen" groente geef ik Daniel glas sap en roosvicee, knijpfruit van zonnatura en effe wat minder vitamines kan in mijn ogen niet zoveel kwaad.

Liefs Marina

Hier met Bo (bijna 2) nog helemaal geen problemen.... even afkloppen. Skip, nu drieenhalf, heeft soms wel kuren. Ik zeg één keer heel resoluut (de manier waarop je het zegt scheelt heel erg heb ik gemerkt): als je niet wil eten vind ik dat prima, maar als papa en mama klaar zijn ruimen we af en heb je niks meer...... negen van de tien keer eet hij daarna wel gewoon. Ze proberen nu ook echt uit te vinden tot hoever ze kunnen gaan. Ik ben zelf geen voorstander van trucjes en dergelijke, want voor je het weet zit je iedere avond als een soort entertainer je kinderen te voeren..... daar heb ik geen zin in.
Succes!
Groetjes, Noor

Pfff zit ik heel verhaal te typen... weg is ie....

Maar Myrthe is een echte brood-kind en fruitmonster. Dat eet ze graag. Zelfs 's avonds brood voorzetten, wordt wel gegeten haha.
Groentesoep lust ze wel, maar dan wel groente geblendeerd en met soepballetjes (soort broodkruimel) erin. Dus die maak ik vers, om de week ongeveer. En dan 1x in avond eten en nog 2 dagen bij de lunch.
Drinken doet ze heel slecht.

Mijn vriend lust ook geen groente, alhoewel hij nu netjes eet, om goede voorbeeld aan Myrthe te geven, hihi.
Ze heeft t niet van een vreemde.
Eigenwijze, bijdehante tante!

Liefs Irene

Terug
Bovenaan