Groente of fruit?

<p>Hebben jullie eerst de groente of fruit hap geïntroduceerd bij jullie baby? Mijn zoon is bijna 4 maanden en kauwt continu op zijn vuisten dus ik mag (vanmorgen overleg gehad met kinderarts) hapjes gaan introduceren. Ik heb wortel en een fruithapje van appel/mango/banaan. Wat hebben jullie als eerst gegeven? En dan een paar dagen hetzelfde of bijvoorbeeld smiddags een groente hap en de volgende ochtend een fruithap. </p>
 
Wij hebben als eerste groente gedaan en dan drie dagen achter elkaar hetzelfde. Mengen wordt afgeraden zodat ze eerste aan de smaken apart kunnen wennen. Wortel vinden baby'tjes vaak erg lekker. Pompoen of bloemkool ook. Je kan het beste met groente beginnen zodat ze niet eerst aan alleen zoet wennen.
Succes!
 
Er wordt idd gezegd dat het beter is om eerst groente te doen.
Bij mijn oudste dochter begonnen met fruit. Daarna groente. Nooit geen problemen mee gehad, ze is nu 2 en eet prima groente.
Mijn jongste dochter is 5.5 maand. Begonnen met groente, want dat schijnt dus zo goef te zijn.. ik vol goede moed begonnen met wortel en pompoen. 5 dagen achter elkaar hetzelfde. Maar ze gruwelde ervan. Ging kokhalzen, draaide dr hoofd weg en spoog melk terug wat al 2 uur in dr buikje zat. Na 2 weken heb ik het opgegeven. Toen banaan en peer gegeven en dat ging goed. 2 Weken later weer begonnen met groente en toen ging het wel.
Dus als tip wil ik geven: prima om met groente te beginnen maar het is geen must. Bij mij werkte het dus niet en ze eten allebei prima groente, ook al ben ik begonnen met fruit!
 
Wat CvB zegt idd :)

Zou ook nog geen smaken mengen, mocht je kindje ergens allergisch voor zijn dan weet je niet waar het aan ligt. Dat is ook de reden om te beginnen met 1 smaak. Hebben ze alles gehad, dan lekker mengen en een smakelijk hapje van maken :)
Succes en veel plezier. Je merkt snel genoeg of hij er aan toe is.
Onze dochter at binnen een paar weken al best veel. Moest eigenlijk ook niks hebben van haar flessen.
 
Wij zijn met 4 maanden met allebei begonnen.
Gelijk volgens zn schema die hij kreeg dus sochtends fruit savonds groenten
 
En omdat het oefen hapjes zijn echt maar 1 tot 3 hapjes . Sochtends fruit savonds  groenten.
En an 1 soort dus niet gemengd  en dezelfde smaakt dan 3 dagen achter mekaar ?
 
Terug
Bovenaan