Groente of fruit?

Voor 4 maanden beginnen wordt echt afgeraden, omdat de darmen het nog niet aankunnen. En wat Nicolle B zegt: echt maar 1-3 hapjes, omdat pas bij 6 maanden de wand van de darm pas echt volgroeid is. 
 
Ik ben ook net voor 4 maanden begonnen omdat hij er echt aan toe was, nul problemen gehad qua krampen dus het is echt per baby verschillend. Begonnen met groente maar was geen succes. Daarna gestart met appel en dat ging als een speer. Nu kleine maand later eet hij drie eetlepels fruit om 10:00 uur (ivm schema KDV) en twee eetlepels geoente. Appel, peer en banaan zijn favoriet en qua groente bloemkool, pompoen en wortel. Groente krijg hij om 18:00 uur. Wat iedereen al zegt, nog niet mengen ivm eventuele allergieën! 


Bij de eerste keer: houd de camera erbij. Het is echt zo leuk om dat moment vast te leggen ?
 
Ook dat heb ik dan weer niet volgens de regels gedaan ik gaf mijn kinderen gewoon 3 hapjes van een potje olvarit fruit of groente gemengd of niet het zit door elkaar in een potje dus het zal wel goed zijn en ze hebben er nooit wat van gekregen. 
 
Nou dames mijn zoontje vond het hapje vanmorgen super lekker! Hij had ook al heel vlot door dat hij het gewoon kon opeten en van het lepeltje eten. 
nu was ik even benieuwd, ik heb het idee dat hij er wel lekker door van zou kunnen happen, maar hoeveel mag je geven? Ik lees verschillende adviezen, van 3 eetlepels tot kijken wanneer je kindje zelf niet meer hoeft. Maar zou een half potje gewoon mogen?
 
Even uit nieuwsgierigheid: waarom is knuistjes in de mond een teken dat men adviseert met vaste voeding te beginnen? Dit is toch ook de leeftijd dat ze alles in hun mond stoppen? Of was hij ook niet meer tevreden met de melk? Mijn dochter doet ook niet anders dan dingen met haar mond onderzoeken en er hangen steevast drie vingers als een haak in haar mond. 
 
BeccaW bij cb hebben ze mij advies gegeven dat de kleine gewoon mag door eten wat ik gemaakt heb. Hoeveel flesjes geef je nog? Is je baby op normale groeicurve qua gewicht? Dan mag je zeker wat meer geven alleen even opletten dat je kindje wel zijn flesjes blijft drinken. Ik moest nu met 5,5 maand naar 4 voedingen ipv 5. Hopelijk heb je er wat aan en je kan altijd morgen even naar cb bellen voor overleg. 
 
Dankjewel!
nee dat was niet perse een indicatie om te starten met voeding hoor, ze had het erover dat het zelfs tandjes zouden kunnen zijn. Mijn kindje drinkt nutramigen puramino en heeft wellicht koemelkallergie; wij moeten nog door de provocatie test. Dit houd in dat mocht hij inderdaad allergisch zijn we naar een dieetiste moeten voor pinda en kippenei. Fruit mocht hier daarom zeker wel al geïntroduceerd worden als ik het gevoel had dat hij daar aan toe zit omdat daar geen koemelk in zit. ? hij is 6,3 kilo en drinkt 5 flessen tussen de 120 en 180 cc dus doet het prima! 
 
Terug
Bovenaan