groente verdunnen.

Je hoeft allang geen water meer te koken hoor! Gewoon kraanwater is prima!

Je kan toch ook per fles maken? Je moet t zelf weten hoor maar ik vraag me af of het heel goed is om de flesvoeding al van te voren te bereiden! Ik weet dat ze bijv op t kdv ( zelf gewerkt) we nooit langer de voeding dan een uur mochten laten staan!

Wat ik doe is al de afgemeten schepjes in containertjes doen en dat dan op t moment dat mijn zoontje de fles moet in de fles doen bij t water wat uit de kraan komt en vervolgend in de magnetron gaat!

Het is een goed bedoeld advies!

Groetjes tamjo

op de verpakking van het merk nutrilon staat dat je bereide melk niet langer dan 2 uur mag bewaren.
en inderdaad het hoeft geen gekookt water te zijn wat je gebruikt.
groetjes angelique

Het is net wat je gewend ben, want bij mijn tante werd geadviseerd bij de kids om het in 1x klaar te maken zoals kelly het doet.
En de oudste daar is 11 en de jongste 5, dus dat is nog niet zo superlang geleden.

Als je het koud klaar maakt kan je het gewoon in de koelkast bewaren, alleen als je het warm gemaakt heb om de fles te geven mag je het niet af laten koelen en opnieuw gebruiken.

Ik gebruik ook gekookt water, op het cb hier zeiden ze dat het de darmkrampjes vermindert en minder krampjes vind ik toch wel prettig ;-)

Tis gewoon net wat je gewend bent,
Liefs Marina

@tamjo, van gewoon kraanwater krijgt alicia krampjes. zijn we zelf achter gekomen. sinds we het koken gaat het perfect.
het klopt dat je met kraanwater het niet langer dan een uur mag laten staan. maar kook je het water en doe je het klaargemaakt in de voeding geen probleem!

het cb verteld dat als je melk kookt je het 24 uur mag bewaren. mijn schoonmoeder adviseerde het en het was echt een uitweg!

ik maak ook mijn flesvoeding voor 24 uur en wij maken het met barle-duc water aan.
Bij floortje werd het destijds geadviseerd om voeding per 24 uur te maken en we gebruiken barle-duc water omdat het water hier heel veel kalk bevat waardoor floortje niet kon poepen en we hebben het eigenlijk ook gelijk zo gedaan bij onze jochem.

Terug
Bovenaan