Groentehap/papfles/slapen

Hoi!

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.... Fenna is inmiddels 18 weken, weegt ongeveer 6400 gram en drinkt 5 flessen van 180/6 schepjes. Haar laatste fles heeft ze rond 22.00/22.15 uur. Het wakker maken is de laatste dagen niet echt een succes meer (duurt wel even voor dat het lukt en vaak even huilen). Vaak drinkt ze een halve tot 2/3 van de fles, soms iets meer als ze op een ander moment van de dag wat heeft laten staan.Het cb raadde aan om met +/- 5 maanden te beginnen met een groentehap en eventueel een papfles. Ik ben erg benieuwd of jullie hier al mee zijn begonnen en wanneer (ook ivm werken/kinderdagverblijf). En hoeveel flessen geven jullie nog? Wanneer jullie al op 4 flessen zitten, hoe laat geef je dan de laatste?

Groetjes, Esther

Hier gaat heel anders maar geef ook nog volledige bv.en hij krijgt zeker nog wel 6 keer per 24 uur.een uur na de eerste bv krijgt hij melkpap.na een uurtje nog een slokje bv omdan lekker te gaan slapen voor 2,5 tot 4 uurtjes.als hij wakker word weer bv na 30 min weer fruithapje.na een tijdje weer lekker slapen voor 30 a 60 min.wakker weer bv.en in de avond zo rond een uur 7 krijgt hij groente of nog een een papflesje.dan nog een klein slaapje,en dan is mannetje wakker tot een uur of 22.00 en gaat hij met ons mee naar bed.en krijg dan nog bv,ook s nachts krijgt hij nog 1 of 2 keer bv.hij komt 2 keer als hij s avonds geen pap heeft gehad.dus probeer de pap ook wel eens later te geven,en is de nacht ook veel rustiger
hij is nu bijna 5 mnd,weegt zo rond 7400 gram denk.
je heb dus niet veel aan mijn verhaal.je zou ook de laatste fles een papfles kunnen doen zodat je haar niet meer wakker hoeft te maken en ze toch iets extra heeft.wie weet slaapt ze gewoon net als anders.
liefs jootje

Hoi

Virginia is ook 18 weken(22okt) 7330 gram en zij krijgt 4 flessen. Sinds maandag wordt ze niet meer wakkker rond 2100 uur voor de laatste fles, en wakker maken hebben we nooit gedaan.

Zij krijgt nu om 7, 12, 15, 19 uur flesjes en als ze wakker is om 9.30 fruit, 18.30/19 uur een groentehap. DE 4 e fles drinkt ze dan soms wel leeg en soms niet.

Op de papfles reageert ze niet goed dus die geven we niet. Van het CB moesten wij met 3.5 maanden beginnen met groente en deze week is daar dus fruit bijgekomen.

Ze slaapt nu zonder problemen van 19.15 tot 7.00/

Groetjes
Yvonne

Hoi,

Juul is nu 5 maanden, krijgt nog 4 flessen van 180 cc en 6 scheppen, en 1 fles van 150 cc en 5 scheppen. En ook al groente hapje. Niet heel erg veel. Ik maak de groente zelf en gebruik daar tupperware potjes voor, zeg dat hij een derde van een olvarit potje per dag krijgt.
Ik geef de groentje om 17:30 uur, en vaak direct de fles met 5 schepjes. Ik heb bewust ervoor gekozen om dat op deze tijd te doen, omdat Juul 3 dagen in de week naar kinderdag verblijf gaat, en ik zelf wil zien hoe het gaat en hoe hij blijft reageren op het hapje.

In de ochtend krijgt hij een papfles, omdat hij anders teveel energie krijgt ipv net als alle andere kindjes een nachtje doorslaapt.

Wij maken hem ook nog wakker om 22:30. Zolang de hele fles leeg gaat......
Ik moet dan ook zeggen dat ons mannetje 2 weken geleden op de 7600 gram zat.

Hoi.

Dj is bijna vijf maand oud en ze krijgt vier flessen van 180cc met 6 scheppen.
Tussen de middag krijgt ze fruit hapje.
Ben dr een beetje vroeger mee begonnen,want ik was benieuwd of ze t wel aan zou nemen met hapje en ze vond t lekker.
De eerste fles krijgt ze rond acht uur en de laatste rond half negen savonds.

Hoi,

Ik ben van de wekentelling af, Diederik is 4,5 maand oud nu. Hij krijgt 4 flessen van 180+6 en 1 van 210+7. Een van de flessen maak ik dan een papfles van. Drinktijden: 06.30 / 10.30 / 14.30 / 18.30 / 22.30

Hier wijkt hij soms een half uurtje vanaf, maar eigenlijk is dit zijn ritme. Wij moeten hem altijd wakker maken voor zijn late fles, maar die gaat nog wel altijd op, dus durf hem er nog niet zo goed af te halen met het risico dat ie 's nachts begint te spoken. Hij krijgt sporadisch een hapje groente of fruit, maar dat is eigenlijk meer 2 keer 'proberen' geweest. Wij wachten daar nog even mee, tot 5 maanden i.i.g.

Het cb zei bij ons dat hij bijvoeding tot 6 maanden niet nodig heeft en dat de late fles voorlopig ook prima is. Ik denk dat Diederik alle groeirecords verbreekt, hij was met 4 maanden 8150 gram en 69 cm. Een flinke vent dus!

Hallo,
Omdat wij een groot dametje hebben ben ik vorige week vrijdag nadat ik naar het consultatie buro ben geweest met rijstepap begonnen met geven. Binnen 3 dagen zat ik al op 4 flessen. Ze is nu gram 8170 en 67 cm (Diederik van Blossom wint dus qua lengt maar Ela wilt met haar gewicht.. haha, niet echt iets om trots op te wezen maar ze is echt niet heel dik hoor.. :))
Ze krijgt op 't moment (om even terug te komen op de topic);
8.00 / 12.00 / 16.00 / 20.00
Elke fles is 180 water met 6 scheppen voeding.
Omdat ze altijd al heel gulzig en hongerig is, gebruik ik vaak nutriton zodat ze haar buikje voller heeft en niet zo veel dinkt.
1e fles; 1 schepje rijstepap en 1 schepje nutriton.
2e en 3e; 3 schep nutriton.
4e; 2 schepjes rijstepap.

Om half 7/ 7 uur geef ik haar een groentehapje. Niet dat ze ook echt veel eet, het meeste spuugt ze nog uit. Maar wel beginnen te jengelen als ik niet vlot genoeg met de lepel kom, echt grappig..

Liefs

Bedankt voor al jullie reacties! Echt leuk om even te lezen hoe het ook bij jullie gaat. Best wel verschillend eigenlijk. Gister toch maar de proef op de som genomen met de laatste fles... rond 19.00 uur de laatste (4e) fles gegeven en 2 theelepeltjes rijstebloem erbij gedaan (was de eerste keer). Rond 20.00 uur lag Fenna en bed en vanmorgen werd ze rond 7.30 uur wakker!!!! Ik ben dus erg benieuwd of dit zo blijft, maar dat gaan we de komende dagen wel zien....

Terug
Bovenaan