Groentehap/papfles/slapen

hallo,

Zoë begint de dag rond 8.00 uur met een fles 180 CC
dan rond 12.00 uur weer.
om 16.00 weer een fles 180 CC
rond 18.30 een fruit/ groente hap en om 20.30 de laatste fles met 180 CC en twee schepjes pap.

dit gaat heel goed
s'morgens slaapt ze ongeveer een uur.
s'middags anderhalf/ twee en laat op de middag nog een uur.

Zoë liet te veel in de flessen staan op de dag zeker een fles.
heb der toen een dag zelf laten bepalen wanneer ze honger had en kwam uit in dit ritme.
Zoë tevreden, mama blij

gr Dango

Hallo,

Even een vraagje: veel kindjes worden pas rond een uur of 8 wakker lees ik, maar hoe doen jullie dat dan met de eerste voeding als ze naar het kdv ofzo gaan? Geven jullie de eerste fles dan pas daar? Diederik krijgt zijn eerste fles om 6.30 uur al...

ja das een goede blossom! Ik vervroeg de voeding op zo'n dag van half 8 naar 7.Maar binnenkort gaat ze naar nieuw dagverblijf waar het al brengen vanaf half 8 is..weet niet of ik het dan haal met fles om 7u. terwijl zer als ik thuis ben vaak zat pas om kwart voor 8 krijgt.

Van 't weekend werd Fenna ook pas rond 7.30 uur wakker en dan zouden wij het ook niet redden om haar thuis nog de fles te geven. We hebben hier maar bedacht, omdat we haar toch ook moeten wassen, dat we haar op de dagen (2) dat ze naar het KDV gaat wakker te maken. Dan geven we dus thuis de fles. De dag dat ze naar oma gaat, doen we dat niet en de overige 4 dagen zijn we ook gewoon thuis en wachten we gewoon tot ze zelf wakker wordt.

Tim krijgt thuis ook zijn eerste flesje zo tussen half 8 en 8u, maar wanneer hij naar de oppas gaat is hij ook eerder wakker. Meestal wordt hij uit zichzelf wel wakker door ons (licht aan boven, geklets en een peuter die vaak ook al wakker geworden is en loopt te zingen, haha). Hij krijgt op die dagen de fles rond kwart voor 7. Tja, en dat zijn ritme dan net wat anders is, is dan jammer. Als hij het nodig heeft en er tevreden op is, dan maar een x een uurtje eerder iedere fles, en als hij dan daagjs 1 fles meer krijgt als thuis vind ik dat ook niet erg.

Hij krijgt nu 4 x dgs de fles om ca half 8, half 12, half 4 en half 8.
Verder krijgt hij ;smorgens fruithap en om half 5 groentehap. Voor het slapengaan doe ik pap in de fles (rijstebloem).
Tim was gisteren precies 5 mnd.
Hij slaapt meestal 2 x dgs, en dan best wel lang, ca 2 a 2,5 uur per keer..

Mama-van-elise-en-tim, dat is toevallig. Roan is over een paar daagjes 5 mnd oud en krijgt precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Zelfs de tijden zijn gelijk hahah

Terug
Bovenaan