groentehap vraag

A

Anoniem

Guest
Hallo dames, daar ben ik weer een keertje (ik lees wel trouw mee hoor )

Ik heb even een vraag, Birgit krijgt 'nu  al een kleine maand  groente en fruit en dat gaat de ene keer wel op en de andere keer is ze het beu en begint ze te blazen en loopt ze rood aan :S haha

Maar goed, ik maak nu de groente hap zelf en die vries ik dan in in van die ijsklontbakjes.Birgit krijgt elke avond 2 klontjes, ik denk ongeveer evenveel als 2 flinke eetlepels? Nu pakte ik haar boekje van het CB erbij om daar wat in te schrijven en vond ik een foldertje van het voedingsadvies wat ze mogen hebben en daar staat in :

3 eetl groenten, 1 a 2 eetl aard of rijst een 1 eetl vlees ( vanaf 6 maand)

Nou vroeg ik me dus af, geef ik dan zo weinig? Ik heb nou niet het idee dat ze echt meer wil ofzo, ze vind t wel prima. Hoeveel groente geven jullie je kleintjes??

Ik ben benieuwd!

Groetjes Evelien

Hai,

Het klinkt mij inderdaad als weinig in de oren maar ieder kindje is verschillend. Mette is met 6 maanden begonnen met een groentehapje en at vrij snel een potje van 100 ml. Nu eet ze zo 160 ml leeg.

gr.Ing

hoi
ik doe het ook in ijsblokvormpjes en heb laatst even gewogen hoeveel blokjes over een komen met een potje van 6 maanden(zit 200gr in toch??)dan kwam ik op ongeveer 10 blokjes uit.maar misschien verschillen de ijsblokvormpjes wel qua grootte.maar dat is mijn ervaring
gr petra

Zo te lezen ben ik dan toch een beetje te zuinig met de groenten!

Ik ga vandaag weer even een paar potjes halen, die kreeg ze de eerste paar keer ook, en reageerde ze iets enthousiaster op dan de zelfgemaakte. Ik laat haar dan eerst maar even wennen aan wat meer en ga daarna weer zelf maken... Misschien dat ze dan 's nachts ook wat langer gaat slapen als ze wat voller zit, dat is de laatste week ook weer een ramp!

Groetjes Evelien

Dat hebben wij met Lotte (2-5-2007)  ook. Als die niet genoeg eet is ze ook 3x 's nachts wakker met een rammelende maag.

Lotte krijgt ook veel potjes omdat ze dat lekkerder vind dan zelfbereid eten. Ik las hier laatst ook iemand die dat probleem had. Gelukkig zijn de potjes van tegenwoordig wel gezond en ze krijgt wel zelfbereide fruithap. Als ze niks eet zitten we de halve nacht met haar op en dat is ook geen optie. Het kind heeft dan gewoon honger, dus dan maar potjes...
Oh, en over het algemeen kan ze wel een heel potje op. En dan een klein toetje er nog achteraan, dus het lijkt me inderdaad een beetje weinig. Waarschijnlijk is ze daarom inderdaad zo lastig met slapen. Hoewel Lotte vorige week ook een groeisprongetje had of zo en ook niet meer wou slapen 's nachts.

Groetjes, Marisa

Zo ik heb net een hele zak met potjes gehaald en ik ga maar eens rustig beginnen vanavond met wat meer geven! ze is van 2 juli dus bijna 7 mnd dus ze mag ook al onderhand brood dus moet ze nu echt leren wat meer te gaan eten.. Hopelijk gaat dat lukken want de fruithap ging net ook niet van harte... Het is zowizo een lastige meid, met slapen, uit een fles drinken etc dus het is altijd even aftasten.
Maar hoe t de laatste weken gaat is ook niet fijn, ik geef BV en 's nachts wil ze zo vaak drinken (ik lig er vaak al om 8u in omdat ik  ook aardig gebroken ben)  
en overdag ook gewoon om de 3 u (is nooit anders geweest) als ze een keer goed uit de fles drinkt dan is dat ook niet meer dan 150 ...
Ik ga haar ook gewoon overdag andere dingen aanbieden, broodkorstjes vind ze heerlijk (ook om overal te verstoppen :S) Alleen die zelfgemaakte groente hoeft ze niet...
Ik hoop maar dat ze snel wat meer gaat eten en dan ook wat meer gaat slapen!

Groetjes Evelien

Lotte krijgt over het algemeen ook om de 3 uur bv, tenzij ze nog vol zit van bijv. fruithap. Ik maak die momenteel met peer en dat is dan zo sappig dat ze even niet meer hoeft te drinken.

Krijgt je kleine al pap? Dat is eventueel ook een optie. Lotte vind het best lekker. Afhankelijk van hoe laat ze warm heeft gegeten krijgt ze ook nog pap 's avonds voor ze naar bed gaat. Ook gewoon van een lepeltje. Dat helpt ook goed om ze lekker verzadigd naar bed te sturen.

Brood eet ze niet. Lotte heeft een hekel aan stukjes en krijgt momenteel weer 6 maanden potjes, omdat ze 8 maanden echt niet hoefde. Vond ze maar niks, dat kauwen. Ze neemt hooguit drie happen en vervolgens houd ze haar mondje stijf dicht. En ik er dan 's nachts 3x uit voor bv omdat ze honger heeft. Nou, dan maar 6 maanden potjes...

Groetjes, Marisa

Hey Marisa,

Ik geef Birgit geen pap.. maar dat is vooral omdat ik BV geef en ze koemelk allergie heeft, en die pepti is nou niet zo lekker...  misschien dat ik het idd wel eens kan gaan proberen met afgekolfde melk, maar eerst de groente maar eens goed erin krijgen.
Ze wil ook niet altijd gaan slapen overdag en dan is ze 's avonds zo moe dat ze tijdens haar eten in haar ogen gaat wrijven (met groenten :S) en soms zo boos wordt dat ze niet meer wil eten.. Ik heb haar misschien ook wel een beetje verwend met de borst want ik geef ook wel eens tussendoor als ze erg moet huilen of om haar gewoon even rustig te krijgen zodat ze misschien toch even gaat slapen..
Oja en ze zuigt alleen op de broodkorstjes, stukjes vind ze ook helemaal niets, ik vind het dan overal terug :)
Het is allemaal maar lastig, zeker omdat die van mij echt een gebruiksaanwijzimg heeft. wordt soms gewoon jaloers op die perfecte babies die meteen doorslapen en alles eten :) Ik heb me er wel bij neergelegd maar nu ze ook last heeft van de tandjes moest ik de afgelopen nachten echt aan het werk, ben er wel 7 keer uit geweest en dat vond ik toch echt te gek worden! ( mijn vriend is 6 weken weg dus dat is ook erg fijn   pff)

lastig die ukkies :)!

Groetjes!

Terug
Bovenaan