groentehapje

Mijn dochter is 8 maanden en wil liever geen groentehapje. Ook vind ik het moelijk om de flessen te minderen. Haar schema is als volgt:
07.30 uur 210 cc fles
10.00 uur fruit (vindt ze heerlijk)
11.30 uur 200 cc fles
12.00 uur 1/2 boterhan
15.30 uur 200 cc fles
18.30 uur groentehapje (tussen de 1 en max 5 kleine hapjes + 100 cc yoghurt)
19.30 uur 210 cc fles.
Ik heb wel eens geprobeerd de fles van 15.30 te vervangen voor bv yoghurt maar dan is het om 17.00 uur brullen geblazen. Hebben jullie tips en advies voor mij? Moet ik bv geen toetje geven als ze geen groente eet? Ik ben ook een beetje bang om een fles s'ochtends te vervangen voor pap. Ik heb het gevoeldat ze dan weer snel honger heeft.
Alvast bedankt.
 
hoi ik weet niet of je er veel aan heb maar mijn dochter van 6 maanden is een echt vreetzakje en ik heb verleden week nog een fles er af gehaald (wegens veel spugen) haar schema ziet er nu zo uit 7.30 fles 200cc 10.00 vruchten hap 11.30 koekje stukje brood 13.00 fles 15.30 groente heel potje en toetje 19.oo pap met flesvoeding. ik hoop dat je er wat aan heb het ziet er rommelig uit sorry en door pap zitten ze trouwens meer vol teminste de mijne. laat het me weten.
 
Hallo Pien mijn dochtertje is bijna 11 maanden en zit al een poos aan hetvolgende schema. (op advies van bureau)
7.30 pap fles (6:6+180ml)
10.00 fruithapje
12.00 boterham
13.00 fles (6:3+180ml)
15.00 fles/tuit diksap+koekje/korst/soepstengel
17.30 warm hapje+toetje
19.00 fles (6:3+180ml)
Ik hoop dat je er iets aan hebt, op de middag je boterham met de fles ruilen.
En de middag rekken met sap of thee en er iets bij wat ze kan kauwen.
 
Hoi!

Waarom eet hij nog maar een paar hapjes groente? Omdat hij het niet lekker vindt? Want anders zou ik zeggen dat je hem daar veel meer van geeft.

Mijn zoontje van 9 maanden krijgt het volgende:

06.30 fles 180cc (+6 schepjes)
10.00 fruit
11.30 1 boterham + 150 (+ 5 schepjes)
14.00 diksap + liga
16.30 warme hap (200gr) en halve fles (90cc + 3 schepjes)
19.00 fles 1880c + 6 schepjes

Hij krijgt dus ook nog relatief veel melk. Dat komt door koemelkallergie en hij mag dus geen yoghurt ofzo. Hopelijk heb je er iets aan!

Groetjes, Cornelie
 
Wat heerlijk die tips van jullie. Ik krijg weer helemaal zin in.
Cornelie, ze vindt groente inderdaad niet lekker, soms een paar kleine hapjes maar meer wil ze echt niet, terwijl de yoghurt erna er in gaat als koek. Ik ga zaterdag opnieuw proberen met s'ochtends een fles te vervangen door pap. Ook ga proberen de fles van 15.30 langzaam af te bouwen bijvoorbeeld elke week 30 cc minder, misschien helpt het.
groetjes Pien
 
hoi pien en andere meiden
wat heerlijk om te lezen dat jullie ook zo met die schema's kunnen knoeien, Gelukkig ik ben niet de enige!
Mijn zoontje is ook nu bijna 8 maanden en ik vroeg het op het c.b maar die zeiden:elk kind is anders, sommige kinderen van 8 maanden eten al met de pot mee, je moet gewoon maar wat proberen. en vrienden en kennissen van me hebben allemaal baby's die pas om 9 uur s ochtends wakker worden, en mijn mannetje al om 6.15 of 6.30uur. Ik kan zeker wat met jullie tips en schema's!
 
Hoi pien en natuurlijk ook de andere,

mijn dochter is 9 maanden en heeft het volgende schema:

7.00 fles 200 ml
8.30 broodje met beleg en heel klein beetje normaal melkprodukt uit gewone beker (yoki,choco of gewone melk)
tussendoor: naar behoefte tuitbeker met diksap
12.30 pap van 150 ml opvolgmelk en bambix
15.30 fruit fijngeprakt en uit het vuistje en diksap
17.30 warm eten met de pot mee..dwz vlees,aardappels groente (ook in het geval van spaghetti e.d. eet ze mee)
met water uit gewone beker
toe yoghurt,vla e.d.
22.00 fles 200 ml

oja tussendoor eet ze natuurlijk ook koek,soepstegel,worst e.d.

Mijn tip aan jullie is: als je de kinderen eerst laat wennen aan 1 smaak...bijvoorbeeld eenweek hetzelfde geven. En langzamerhand aardappelen, vlees,vis, kip,ei e.d. toevoegen. Zo heb ik het met mijn dochter gedaan (eerst met potjes en diepvries groetne) daarna langzaam overgestapt op met de pot mee. Ze is nu nieuwsgierig naar wat we eten. Vind ze het een ker niet lekker? Geen enkel probleem: potje appelmoes staat altijd in de kast, aardappeltje en vlees erbij en ze heeft toch een maaltijd.(niet elke dag op deze manier natuurlijk suikers!!!)We hebben op deze maier ook geen probleem gehad met het overschakelen van pureren naar prakken.

wat misschien ook een tip is om je kind aan tafel mee te laten eten. Wij doen dat al vanaf 4 maanden en ze wil altijd proeven wat wij eten. Bovendien leer je kindje dan dat eten altijd gezellig aan tafel gebeurt als een familiegebeuren...misschien dat het helpt!

Succes
 
Terug
Bovenaan