groentehapje

Oja op aanraden van het cb gaan wij die laatste fles weglaten. Het schijnt dat kidneren van deze leeftijd niet zo veel melk meer hoeven te hebben. Er werd mij zelfs verteld dat ttegen de adviezen van de fabrikanten in vanaf 1 jaar opvolgmelk niet meer nodig is.
Dus misschien ook een tip: laat eenmelkvoeding weg en kijk gewoon eens hoe het gaat! Je moet de gewoonte doorbreken...misschien dat ze dan wel trek hebben in iets anders bijv die warme maaltijd.

oja en nu echt mijn laatste tip: (en dan ga ik echt stoppen hoor!) laat eten een feestje zijn....veel prijzen, veel laten proeven, zelf laten oefen e.d. wees enthousiast, een eetsetje met een leuke figuur erop die tevoorschijn komt als ze haar bordje bijna op heeft en die laten zien bijv nijntje ...ik denk als je er nu veel energie,tijd en troep in steekt dat je er later veel profijt van hebt...

nou succes en laat weten wat je misschien probeert...en hoe het ging
 
Hoi Cornelie,

Even over je zoontje met koemelkeiwit allergie. Mijn dochtertje van 11 maanden heeft ook koemelkeiwitallergie en kippeneiwitallergie. Nu zit ik me te bedenken, haar eerste verjaardag komt eraan, heb jij toevallig tips hoe ik een taart of iets dergelijks in elkaar kan flansen zonder koemelk en kippenei? En geef je je zoontje vervangende "melk"? Ik hoop van je te horen!

groetjes Lonneke
 
Hoi Lonneke,

ik heb inderdaad een recept voor een koemelkvrije taart :)
Mail me maar even op: c.g.evers@home.nl
Naut krijgt Nutramigen inderdaad. Je dochtertje ook?
Ik maak nu als toetje (ipv yoghurt dus) ook wel eens griesmeelpap met diksap en dat gaat er ook in als koek ;-)

groetjes, Cornelie
 
Terug
Bovenaan