groenten eten

Hallo moeder van elin,

Bedankt hoor voor je tips! Ik ga het zeker eens gaan proberen door de pastasaus! Aangezien ik gek ben van pasta's! Bedankt!

groetjes
Wilma78
 
He hoi,

Je hebt al heel veel tips gehad zie ik, maar ik wilde er ook nog eentje kwijt. Als je wel sla lust, en dat heb je laatst een keer gegeten, probeer dan donkere sla te eten. Hoe donkerder, hoe meer vitaminen! Eikenbladsla, krulsla. En daar kun je natuurlijk van alles door doen wat het lekker maakt. Stukjes meloen, mandarijn, druiven voor de zoete smaak. Lekkere croutons en pijnboompitjes en een lekkere dressing, honing-mosterd misschien? Bij de AH heb je van die kant-en klare pakketten, moet je alleen ff alles door elkaar husselen. Ik denk dat je nu veel moet gaan uitproberen zodat je straks enkele succes-recepten kunt gebruiken! Veel succes, ook bij het zwanger proberen te raken (en plezier niet te vergeten, ha, ha!)

Jootje
 
Hai Jootje,

Dat wist ik niet dat er in donkere sla meer vitamines zitten.
De laatste keer dat ik sla heb gegeten had mijn vriend het klaar gemaakt. Maar dat was ijsbergsla met croutons en een knoflook-dressing en dat vond ik erg lekker. Ik ga het eens proberen met de donkere sla en meloen en druiven er door klinkt erg lekker!! En dus met veel meer vitamientjes!! En dat moet ik hebben!!

Bedankt voor je tip!

Wilma78
 
Hoi Wilma,

Ik weet precies hoe je je voelt!!! Ik heb  helemaal  hetzelfde probleem.

Ik eet alleen al geen groente en aardappels sinds ik kan eten!! Mijn ouders zijn er een aantal keren met me  mee naar de huisarts gegaan. Die zei elke keer: gaat wel over als ze ouder is. Nou, daarna is dat nog een paar keer gezegd en af en toe een tip erbij van bijvoorbeeld wat appelmoes bij je eten, maar ik ben nu 24 en eet nog  haast niets.
Ik weet dat het moet, en at daarom ook altijd wel iets, maar dat was zo weinig, dat is echt niet gezond. En nu ben ik  bijna tien weken zwanger en voel me ook niet helemaal lekker: snel misselijk, veel dingen stinken, en nu is het dus nog tien  keer moeilijker om groenten en aardappelen te  eten. Ik voel me hier ook erg schuldig over.

Eet wel eens wat fruit, maar ook niet veel. Slik dan wel vitaminepillen, maar ja, laten we eerlijk zijn....niets is zo goed als echte groente en aardappelen.
Ik weet dus  hoe je je voelt. En ook ik kokhals bij iedere maaltijd  wat natuurlijk veel irritaties opleverd  bij mijn vriend, wat logisch is lijkt me. Wat ik wel  altijd doe als ik dan toch iets eet, is een  grote kan met water erbij zetten en elke hap als het ware wegdrinken.  Dan krijg je toch iets binnen maar is de smaak snel weer weg.

Tjonge wat een verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!  

Groeten Mellow
 
Wat ik me ook nog bedacht... mijn moeder maakte vroeger altijd witlofsla met heel veel fruit erdoor!!! Een paar witlofstronkjes heel fijn snijden (rauw, is het ook niet zo bitter) wel natuurlijk de kern eruithalen (dat wat geen losse blaadjes meer zijn) dan (evantueel sinasappels,) appels, bananen ed klein snijden en erdoor doen! Een echte vitamine bom! En stukken beter te eten dan alleen witlof of gekookte witlof!!!!
 
quote: mellow reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2005 15:18:25'));

Hoi Wilma,

Ik weet precies hoe je je voelt!!! Ik heb  helemaal  hetzelfde probleem.

Ik eet alleen al geen groente en aardappels sinds ik kan eten!! Mijn ouders zijn er een aantal keren met me  mee naar de huisarts gegaan. Die zei elke keer: gaat wel over als ze ouder is. Nou, daarna is dat nog een paar keer gezegd en af en toe een tip erbij van bijvoorbeeld wat appelmoes bij je eten, maar ik ben nu 24 en eet nog  haast niets.
Ik weet dat het moet, en at daarom ook altijd wel iets, maar dat was zo weinig, dat is echt niet gezond. En nu ben ik  bijna tien weken zwanger en voel me ook niet helemaal lekker: snel misselijk, veel dingen stinken, en nu is het dus nog tien  keer moeilijker om groenten en aardappelen te  eten. Ik voel me hier ook erg schuldig over.

Eet wel eens wat fruit, maar ook niet veel. Slik dan wel vitaminepillen, maar ja, laten we eerlijk zijn....niets is zo goed als echte groente en aardappelen.
Ik weet dus  hoe je je voelt. En ook ik kokhals bij iedere maaltijd  wat natuurlijk veel irritaties opleverd  bij mijn vriend, wat logisch is lijkt me. Wat ik wel  altijd doe als ik dan toch iets eet, is een  grote kan met water erbij zetten en elke hap als het ware wegdrinken.  Dan krijg je toch iets binnen maar is de smaak snel weer weg.

Tjonge wat een verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!  

Groeten Mellow



Hai Mellow,

Meid, wat een opluchting is dit zeg.......... Ik ben dus niet de enige!!!
Dat appelmoes verhaal ken ik!! En dat 'als ze ouder wordt' ook!!! Ben nu 16 jaar ouder maar ik eet dus nog steeds niets!!

Ik doe  nog wel eens appelmoes bij de aardappels als ik ze niet lekker vind of ik  doe mijn vlees  gelijktijdig met de  aardappels opeten, er een beetje door heen megelen.  En met water heb ik het ook geprobeerd, maar dat is eigenlijk ook geen eten. Ga soms evengoed kokhalzen.  Wij eten eigenlijk nooit geen gekookte aardappels, alleen opgebakken of als rosti. Alleen bij mijn schoonouders of ouders eten we aardappels mee.

Mijn vriend wordt ook altijd vreselijk geirriteerd als hij ziet dat ik bijna zit te kokhalzen en hij wordt gek van mijn gemier want ik zit gewoon de grote stukken overal tussen vandaan te vissen. Erg he? Het enige wat ik dus nu wel  eet is dus sla! Nou dat vind ik echt al heel wat!!!
Ik slik die vitamine pillen omdat ik zo zeker weet dat ik wat binnen krijg. Met die kleine beetjes sla of een keer aardappels bij mijn (schoon)ouders schiet het ook niet op!

Gelukkig zijn er dus toch heel wat dames die ook geen of slecht groentes eten en gezond zwanger zijn!!!  

Bedankt voor je verhaal en geniet van je zwangerschap!

Groetjes Wilma
 
quote: Mama Bal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2005 15:31:57'));

Wat ik me ook nog bedacht... mijn moeder maakte vroeger altijd witlofsla met heel veel fruit erdoor!!! Een paar witlofstronkjes heel fijn snijden (rauw, is het ook niet zo bitter) wel natuurlijk de kern eruithalen (dat wat geen losse blaadjes meer zijn) dan (evantueel sinasappels,) appels, bananen ed klein snijden en erdoor doen! Een echte vitamine bom! En stukken beter te eten dan alleen witlof of gekookte witlof!!!!



Zoals je het schrijft klikt het erg lekker! Ga ik ook eens proberen!

Pfffffff ik krijg het nog druk in de keuken!!!! Ha ha!!

Bedankt!!!
 
Hallo Wilma,

Misschien nog een tip voor je. Als je wel soep lust kun daar natuurlijk ook een hoop groente in verwerken door ze te pureren. Het is natuurlijk wel een hoop werk om verse soep te maken.
En lust je trouwens ook geen rauwe groente als tomaat, paprika en wortel? Zo kun je ook nog veel vitamines binnenkrijgen.
Nog even over de vitaminepillen, gewone mogen niet daar zit geloof ik ook vitamine A in wat niet goed is, ik slik vitamine pillen voor zwangere vrouwen van de etos.
Succes!

Groetjes Reisa
 
Terug
Bovenaan