groenten

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje:
Wie heeft er al 1 fles laten vallen voor groenten?
En hoeveel groenten geven jullie dan ipv de fles??
Dat was ik me dus af aan het vragen...gewoon zo'n klein potje van 4 mnd of zo'n grote pot van 6 mnd?
En hoeveel verse groenten is dat?

liefs 4dec

Hey 4 dec,

Efraim heeft nog drie flessen en eet zo'n groot potje van 6 mnd voor 3/4 op of 150 gram verse groenten. Hij krijgt dan ook nog een beetje yoghurt erna. Met roosvicee.

Hoi,

Wij geven nu ipv de derde fles volledig groenten en dat is meestal zo'n 150/200 gram zelfgemaakt prutje (en die hoeveelheden doe ik op de gok). Wij geven geen toetje toe maar wat fruit als ze wil.

Groetjes KT

Ohhhh, ik ben een beetje neurotisch mbt drinken, mijn arme meisje krijgt  tot vervelens toe diksap en lauwe thee voorgeschoteld.

hallo,

hier krijgt dinand nog 3 flessen, 1 s'morgens, 1 sávonds en 100 cc s'middags bij het brood, hij krijgt voor groente zo'n 6 mnd. potje( hij lust mijn eten nog niet)   en hij krijgt meestal een appeltje na, ik geloof wel dat ze op ong. 500 cc melk per dag moeten zitten ivm de vitamine.

groetjes susanne

Ik was me ook aan het afvragen wanneer er een fles af mag. Maar er zijn er dus al die dat doen. Hmm, toch eens kijken hoe ik dat aan ga pakken.
Ze wil nog geen brood en drinkt haar flessen eigenlijk allemaal nog goed leeg.
Nou, weer iets om over te brainstormen..
Groetjes Sil

Hoi,

Nou had ik ook meteen wat vraagjes aan de mama's die al drie flessen geven. Hoeveel zit er in per keer? Hoe laat geven jullie de fles en hoe laat fruit en groente? En hoe gaat het met het boterhammetje?
Toevallig heb ik vandaag maar drie flessen gegeven. Sasha is 7,5 maanden oud en weegt 7,5 kg. Ze heeft maar in totaal 480 ml gedronken en water/diksap erin lukt niet zo heel goed. Wel een paar slokjes, maar dat is dan ook alles. Ze eet een paar kleine blokjes boterham, 4 of 5 stukjes. Maar dat gaat best langzaam en ze verslikt zich ook nog wel regelmatig. groente en fruit gaan wel aardig maar ook geen hele grote hoeveelheden. ongeveer 150 gram groente. Fruit weet ik niet zo.
480 ml vind ik te weinig.
Ik ben eerder geneigd gewoon vier flessen te geven.

gr,
Sabine

Bedankt weer voor de reacties!
Ik had vorige week gewoon eens geprobeerd om ipv de derde fles groente te geven. Ik had zo'n 6 mnd potje warm gemaakt en wilde gewoon eens kijken wat ze zou opeten.
Ze had ongeveer de helft op (at gewoon goed door) en alles kwam er weer uit !
Nu weet ik dus niet of het gewoon teveel voor haar was (normaal krijgt ze dan een fles, dus honger had ze wel!?) of dat ze misschien al niet helemaal lekker was want de dag erna had ze dus hoge koorts...
Maar nu durf ik dus niet zo goed meer eigenlijk...

Nog een probleempje hier is het fruit: vind ze super lekker, eet ze heel goed, maar vaak kom ik er gewoon niet aan toe om het te geven! Ze slaapt gewoon heel goed s'morgens dus ik zou echt niet weten wanneer ze het zou moeten krijgen..
Nu krijgt ze het dus alleen op het kdv (slaapt ze slechter) of als ze hier toevallig iets eerder wakker is!
Wil haar er niet wakker voor maken, maar 3 keer in de week fruit ofzo is toch ook niet genoeg denk ik...
Pfff wat een twijfels altijd he met die kleintjes! Hahaha soms word ik gek van mezelf

Hoi. Teun zit nog op 4 flessen (is bijna 6 maanden) dus heb ik me er nog niet in verdiept maar als ik het zo lees kun je misschien na de groenten ook een fruithap geven.
Ik lees wel meer dat kindjes fruit na de groenten krijgeni.p.v melk,dan kun je misschien de fles laten vervallen en heeft hij toch groenten en fruit gehad.
Zomaar een gedachte hoor.
Succes.

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan