groenten

Ja, dat bovenstaande vind ik ook wel een goed idee. Dan komt ze toch aan haar fruit want volgens mij hebben ze dat vanaf 6 maanden echt elke dag nodig!
Idd. zou het dan wel een fles vervangen. Ik zou het gewoon proberen.

Of om 12.00 als ze wakker word en dan wat later de fles???

Nou mikkie, ik heb je ideetje geprobeerd vandaag en het ging goed!
Thanks  was er zelf nog niet opgekomen om het zo te doen!
Ik heb haar nu om 16.30 uur een half potje (ongeveer) groenten (maaltijd met groenten, aardappel, vlees) gegeven en daarna een heel potje (van 4 mnd! Die had ik nog staan hier) fruit! Daarna nog een beetje roosvise laten drinken!
Ze vond het heerlijk, en hield het ook goed vol tot de laatste fles om 20.00 uur!
Alleen toen ze de fles met roosvise zag begon ze me toch te lachen en te spartelen!!! hahaha ze dacht echt dat ze een lekkere fles melk kreeg volgens mij, want toen ik het haar gaf keek ze me zoooo vies aan...alsof ze wou zeggen: Jaaaa, wat doe je nou??? Ik wil melk!!! Hahahaha

Mijn "schema" ziet er trouwens nu zo uit:

(als ik niet hoef te werken, anders alles eerder)

8.00: fles (180 cc en 6 schepjes nutrilon 2)
12.00/12.30: van 120 cc pap en ongeveer 90 cc fles erna
16.00/16.30: Half potje 6maanden maaltijd en een potje fruit (4mnd)
19.30/20.00: Papfles, 210 cc en 7 scheppen en 3 scheppen nutrix

Ga trouwens de maaltijden nu ook zelf maken, fruit krijgt ze meestal al vers.
Hoe vinden jullie dit zo?
Ik heb nu een beetje het gevoel dat het misschien te weinig is?? Als ik het hier zo zo staan??
(hoezo onzeker???? pffff....)

Hoi 4dec,

Mag ik vragen waarom je haar twee papflessen geeft? Eentje 's middags en eentje 's avonds?

Groetjes, KT

quote: sdwaal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2007 19:28:51'));

Hoi,

Nou had ik ook meteen wat vraagjes aan de mama's die al drie flessen geven. Hoeveel zit er in per keer? Hoe laat geven jullie de fles en hoe laat fruit en groente? En hoe gaat het met het boterhammetje?
Toevallig heb ik vandaag maar drie flessen gegeven. Sasha is 7,5 maanden oud en weegt 7,5 kg. Ze heeft maar in totaal 480 ml gedronken en water/diksap erin lukt niet zo heel goed. Wel een paar slokjes, maar dat is dan ook alles. Ze eet een paar kleine blokjes boterham, 4 of 5 stukjes. Maar dat gaat best langzaam en ze verslikt zich ook nog wel regelmatig. groente en fruit gaan wel aardig maar ook geen hele grote hoeveelheden. ongeveer 150 gram groente. Fruit weet ik niet zo.
480 ml vind ik te weinig.
Ik ben eerder geneigd gewoon vier flessen te geven.

gr,
Sabine

Hoi! hier wil het brood ook nog niet helemaal en B'Elanna is 8,5 maand.
Ik plaats haar schema wel neer is makkelijker! ;

8.30   bordje pap (die nieuwe v.a 7 maanden/melkpap) 130 ml, en daarna nog 100 opvolgmelk.
10.00 fruithap, maar die weigert ze pertinent, en ik blijf proberen ;)
13.00 1 boterham, als ik 'geluk' heb eet ze 1/3 ongeveer, daarna 1 fles 210/7 opvolgmelk
17.30 groente, vlees aardappels oid, ongeveer 150/200 gram klin toetje na.
19.00 fles 210/7 opvolgmelk, ik doe tegenwoordig zonder rijstebloem

Groetjes Debby mv B'Elanna

Natuurlijk mag je dat vragen!
Ik doe in de laatste fles (van 20.00) 3 eetlepels nutrix al vanf dat ik de fles van 23.00 uur heb weggelaten. Dus eigenlijk gewoon om lekker door te kunnen slapen! Geen idee of ze dat zonder ook zou doen, denk het wel maar vind het eigenlijk wel lekker/goed zo!
S'middags geef ik pap van een lepeltje, op aanraden van het cb ipv een fles.

Ik deed dat dus ook 4 dec, totdat ik he een keer vergat.
En toen zei mijn man; oww dat doe ik eigenlijk nooit... hahaha
Sindsdien hebben we het maar gewoon geschrapt, kan ook wel kloppen want van de prak zijn ze al langer verzadigd dan van een 'normale' fles.

Maar gewoon lekker geven als je beebje het er goed op doet hoor!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan