Groep 1 - inzamelen bij school in Corona tijd

Mijn kind zit inmiddels in 3 en moet alleen naar binnen lopen. De groepen 1-2 mogen weer worden gebracht en de groepen 0 worden opgewacht door juf bij een bankje. Dit was vorig jaar met de Corona ook. Per klas stonden er lange gymbanken op het plein. De kinderen liepen naar hun juf, zeiden goedemorgen en konden vervolgens aanschuiven op de bank. Dus geen plekje zoeken maar in de volgorde hoe ze ook kwamen. Met uitzondering van regen, dan mochten de kinderen direct naar binnen en stonden de directeur en conciërge samen met onderwijs assistenten/ stagiaires om de leerlingen op het plein naar binnen de 'dirigeren' . 


Later bleek dat dit voor de groepen 2 niet meer nodig was en is dit alleen voor de jongere groepen in stand gehouden. 

Huilende of twijfelde kinderen werden door een juf die bij het hek stond aan de hand meegenomen naar de juiste klas. 

Werkte prima. Ik heb overigens altijd al een hekel gehad aan het zelf mogen kiezen, zo ook met gym etc. Het zijn altijd dezelfde kinderen die als langst blijven staan en ik vind dat echt heel slecht voor het zelfvertrouwen van zo'n kind!
 
Hier ook een kleuterjuf. Onze kinderen gaan meteen naar binnen waar de onderwijsassistenten de kinderen opwachten en helpen met jassen en tassen indien nodig. Zelf ben ik dan buiten beschikbaar voor kinderen en ouders indien nodig.

Ondanks dat ik zelf juf ben en me de druk bij de leerkracht goed kan voorstellen denk ik toch dat het goed is dat je even met de leerkracht in gesprek gaat. Evt door haar na schooltijd even te bellen. Wellicht kan er een vast maatje worden gezocht of mag ze bij jou staan tot alle kinderen er zijn. Het klinkt ook een beetje alsof ze veiligheid zoekt. Afwijzen is niet leuk maar kun je ook nooit helemaal voorkomen, daarom ben ik zelf meer van de vaste rijen die ik zelf maak.
 
Terug
Bovenaan