groep b streptokokken (GBS), help!

Hoi,
Ik heb die bacterie ook. Moest dus ook bevallen in het ZH met antibiotica tijdens bevalling die dan dus bij je kindje terecht moet komen. Bevalling ging 2x supersnel dus kindjes hebben niet alle antibiotica gehad. 2 dagen moeten blijven ter observatie (zonder antibiotica) maar niks aan de hand. 
Geen symptomen behalve blaasontsteking waardoor het dus bekend werd. Ik vond het ook spannend want als je kleintje ziek wordt (kleine kans), kan het ernstig zijn. 

Hoi!
Hier ook GBS. Pas achter gekomen door een blaasontsteking en die is niet te bestrijden. Nu definitief overgedragen naar de gynaecoloog. Ik zou sowieso al een geplande keizersnee krijgen, omdat ik die bij mijn vorige bevalling ook had, maar dan met spoed, dus mocht nu kiezen. Mijn verloskundige stelde mij erg gerust dat die GBS met een keizersnee alleen wat doet als de vliezen vroegtijdig breken. Dan kan de bacterie via het geboortekanaal bij het kindje komen. Dit is bij een keizersnee niet het geval, want dan is er geen tijd voor de streptokokken om bij het kind te komen. Verder idd zodra vliezen breken, direct naar het zkh voor ab infuus.
Gyn vertelde mij gisteren dat de streptokokken zichzelf ook ineens kan opruimen. Dus nu voor de 2e keer urine op kweek gezet en afwachten of de bacterie nogsteeds actief is. Zou me er niet zo heel erg druk om maken. Het is fijn dat jij en de artsen het nu weten, dan kunnen ze er naar handelen indien nodig.
Liefs, Maaike

@gebruiker 514549. Daar ben ik dus ook bang voor. Wel heel fijn als het een snelle bevalling is, maar dan is er wel kans op te weinig antibiotica. Gelukkig was er niets aan de hand

@maaike. Hopen dat hij bij jou niet meer actief is. Ik hoorde zoiets ook laatst van mijn huisarts. Kan er alleen niet veel op internet over vinden.  Zou wel fijn zijn als het zichzelf op ruimt. Succes met de keizersnee! Gelukkig is de infectie minder snel over te brengen

Terug
Bovenaan