groeten uit DK

Hoi allemaal

Even weer een situatieraport uit Denemarken.

Wij genieten hier van zomers weer af en toe met een bui of onweersbui maar het is maar goed met water af en toe. Alles is lijkt schoon en groen en wij hebben afgelopen redelijk als touristen uit gehangen. In totaal zijn wij nu 4 keer in Legoland geweest en Celeste vindt het heerlijk. In diverse atracties kan jij makkelijk jonge kinderen meenemen en er is een grote speeltuin met wipkippen, speelhuisjes,  Duplobakken  (ipv zand), glijbanen  (favoriet bij Celeste) en alles met zachte tegels dus hier kan ik Celeste laten rondkruipen. Vlakbij de speeltuin zit hun babycare huis waar luiers en natte doekjes gratis zijn en er  ruimte is voor moeders die BV geven. Een grote hit bij Celeste is een aquariumgedeelte dat gemaakt is in sammenwerking met Sealife. Zij vindt het erg leuk om daar te kijken naar de vissen. Wij hebben ook een safaripark bezocht a la Beekse Bergen waar zij ook met grote ogen naar apen, olifanten, kamelen, leuwen, zebras, giraffen etc heeft gekeken. Een andere grote his is een visserijmuseeum die veel vissorten uit de noordzee in grote aquariums hebben en ook nog zeehonden. Celeste geniet er helemaal van allemaal.

Zij kruipt nu supersnel en wil steeds aan de hand lopen. Nu heben wij sinds gisteren een loopwagen geleed van mijn zus en als zij daarmee mag rijden dan lacht zij heel hard en kan daardoor bijna niet rijden ha ha.

Van haar opas tuin waar wij zeker elke twee dagen te vinden zijn genieten wij en Celeste zeer zeker van aardbeien. Zij krijg er nooit genoeg van.... Ook ijs vindt zij onwijs lekker maar wij probeer dat nu te beperken..... In de tuin en bijhorende kas waar ik dit jaar maag regeren, kunnen wij in de loop van de zomer-herfst genieten van eerwten, tomaat, komkommer, paprika, bloemkool, pompoen, paksoi en courgette / hopelijk slaat dat allemaal aan bij Celeste.

Hej!
Wat leuk he, Legoland, we zijn er ook geweest. Ik vond het er zo kindvriendelijk! Zeker met hun babycare gedeelte. Prachtig. Wat fijn, dat je zo geniet, alles lekker in je moedertaal, hoe voelt dat? Voel je je weer helemaal thuis? Wij genieten ook van de aarbeien, heb net een kwarktaart gemaakt met 'jordgubbar' en Linde vind dat ook erg lekker! Ze heeft ook haar eerste ijsje op, niet verantwoord, wel erg leuk!!! Het wordt volgende week 30 graden hier, pfff, nu goed luchten in ons kleine kasje, anders verpietert alles.... Fijne zomer!!! Liefs Pippi

Terug
Bovenaan