Groningen

Lieve Denise, Ellen, Jenneke, Jennifer en Agnes,

Wat ontzettend leuk dat jullie zoveel leuke dingen tippen zeg! Helemaal geweldig!!! We gaan het vast en zeker supergezellig hebben. We hebben geboekt in Auberge 'Corps de Garde' aan de Oude Boteringestraat. Kennen jullie dat?

Ik heb er echt zoveel zin in en met alle tips van jullie komen we tijd te kort......... We zijn er alleen maar zaterdag en gaan zondag weer naar huis (hoogstwaarschijnlijk een paar  kilo zwaarder van al het lekkere eten,  met een duf hoofd van het borrelen en met een lege portemonnee van het shoppen hahaha)

Mochten jullie ooit nog een keer naar Maastricht gaan (waar  ik oorspronkelijk vandaan kom): laat het weten en dan overstelp ik jullie met  zoveel leuke dingen, dat je ook wel een week  weg kunt blijven!

Heel veel liefs en nogmaals onwijs bedankt!
Susan

Afspreken lijkt me ook supergezellig, even kijken hoe we dat dan organiseren (nou ja, we zullen wel veel tijd in eet- en drinkgelegenheden doorbrengen, zo te lezen, dus  ingewikkeld  gaat dat niet zijn). We gaan trouwens 15 en 16 maart.    

Susan, Susan, Susan....
Als je pas zaterdag komt dan is het weekend al zo goed als voorbij hier in  Groningen. Het weekend begint (op z'n laatst) op donderdagavond, eigenlijk al op woensdagavond.
Echt waar hoor! Tis een studentenstad he?!
Oh, en wist je al dat er hier in de horeca geen sluitingstijden zijn? Alles gaat door tot in de vroege uurtjes en zelfs als de meeste tenten rond 6 uur de deuren sluiten kun je altijd nog wel ergens terecht (maar ik betwijfel of je dát wel wilt, hahaha!).
In ieder geval alvast veel plezier!
 ("en nu ga ik écht op bed...")

Ellen mv Julian

Hahaha Ellen, ik zal het aan mijn man doorgeven dat ik al vanaf woensdag weg ben.... Vind ie vast prima, lekker een dag of 4 in z'n eentje die twee boeven hier in toom houden!!

En dat stappen: het klinkt wel stoer, maar ik moet er toch niet aan denken om om 06.00 uur de kroeg uit te rollen. Die tijd heb ik gewoon echt gehad (en mijn studententijd ligt, o gruwel, alweer een jaar of 15(!!!!!!!) achter me) en ik heb er zo ongeveer een week daarna nog last van, watje ben ik. Maar we komen zaterdag écht al heel vroeg en het liefst was ik vrijdag al gekomen, maar het zit er helaas niet in. Mijn vriendin geeft nog borstvoeding en gaat voor het eerst een dag en nacht zonder kind op stap, ze vind het wel genoeg geloof ik, 1 dagje én een nacht.

Maar nogmaals dank voor alle leuke tips, het gaat helemaal goed komen! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.

Slaap lekker,
Susan

ps. heb je de foto's binnen?

Tja Susan, ik weet er alles van... stappen? ik zou niet weten wanneer voor het laatst...ik geloof al wel 2 jaar geleden! En doorhalen tot 6 uur? Moet er echt niet meer aan denken hoor. En voor mij ligt die tijd ook al jaaaaaren achter me (nog net geen 15 ).
Maar dat zou ook zonde zijn hoor, dan houd je helemaal geen tijd meer over voor andere leuke dingen!
Het hotel dat jullie geboekt hebben is volgens mij het chiqueste dat er hier is . Lekker in het centrum, maar niet in het uitgaanslawaai, kan niet beter!

Ik was in de veronderstelling dat ik je al terug had gemaild...niet dus...sorry. Ik heb je mail ontvangen met 2 foto's..maar 2 dezelfde! En wel eentje waar mijn beide mannetjes erg bezopen (om maar in de sfeer te blijven) op staan! hahaha. Maar alsnog bedankt!

Groetjes,
Ellen

Oke dan hier maar even een lesje gronings..........

Het Gronings is de kortste taal van ons land,

En dus de meest efficiënte!!
Zegmaar.!!

In het Nederlands: En zo zegn ze t in Grunn:

- Dit behoort tot de mogelijkheden. * Sol kenn’n.
- Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden. * Wait’k nait.
- Zou u dat eens willen herhalen? * hè?
- Zulks ben ik geenszins van plan. * Da dukn’t.
- Ligt dat in de lijn der verwachtingen? * Sol’t?
- Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden. * Gain punt.
- Dit wordt door mij als zeer spijtig ervaren. * Da’s zunde.
- Het weer voldoet niet aan de verwachtingen van deze tijd. * ‘tis kloot'n weer.
- Mag ik vragen waarvoor u hier komt? * Wa mos’t hier?
- Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste. * Krieg nou wat.
- Deze informatie is geheel nieuw voor mij. * Da’s naaj vur mie.
- Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? * Mags’t da wel?
- Wilt u zo vriendelijk zijn mij te zeggen wat u van mij wilt? * Wa wilst?
- Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening. * Da kin nait.
- Wat u mij opdraagt, ben ik niet van plan uit te voeren. * Krieg’n bochel.
- Het leven van een Groninger gaat niet over rozen. * ‘tkon minder.
- Ik denk dat u daar niet geheel de waarheid spreekt. * Lugst

dus mens'n... sloet joe aaan bie de grunnigers... das wel zo mooi ..

gr diana

@ Susan:

Stond zelfs al op pagina 15! Wel ff printen he, voordat je gaat!

Veel plezier!!

Groetjes,
Ellen

Hey Ellen,

Thanks a million!! Ik ga 'm zeker printen en laat alle andere stadsgidsen thuis, hier hebben we meer dan genoeg aan dit weekend!

Liefs
Susan

Terug
Bovenaan