groot bed en hoe gaat het verder

droogje85

New member
Het blijft rustig hier maar denk zet er toch weer wat op...

Quinn heeft sinds 2 weken een groot bed bij mijn ouders. Hij slaapt daar 1 keer in de week en hij vind het zo leuk. Hij stond helemaal te stralen toen hij hem voor het eerst zag. Hij blijft ook netjes in bed tot wij hem er weer uit halen. Vind het zo goed van hem.

Hoe gaat het met jullie kindjes verder en hebben die ook al een groot bed? Quinn doet het erg goed, brabbelt er nu vrolijk op los en probeert echt alles na te zeggen. Eet alles behalve zijn groenten... Probeer van alles om hem dat te laten eten maar het gaat er niet in. Iemand miss nog tips?
 
Ja het blijft rustig hier idd...
Wat goed dat Quinn in zijn bed blijft liggen!
Hier nog geen groot bed, verwacht dat Matthias er niet in blijft liggen... dus wacht er nog maar even mee, en hij slaapt nog goed in zijn ledikant.

Matthias begint zijn woordenschat echt met de dag uit te bereiden, moet af en toe echt na denken wat hij zegt, maar praat opzich wel goed... Alleen lijken veel woorden op elkaar.
Hij praat veel in 3 woorden zinnen en af en toe zelfs 4 woorden.
Met hem gaat het verder ook heel goed, is wel ondeugend af en toe, maar luisterd goed.
Hij kan heel driftig worden, een time-out werkt dan goed, doet hij af en toe ook uit zichzelf...
Eten gaat hier geweldig, soms lijkt het of hij aan niets anders kan denken ;)... dus heb geen tips voor je sorry! Denk alleen misschien niet te veel drukte om maken en niets anders geven, dan leert hij dat hij het wel moet eten. Heeft hij wel groente gegeten? Anders is het misschien ook gewoon uitproberen wat jij doet als hij niet eet...

Matthias is de laatste tijd vroeg wakker, krijgt dan speelgoed van ons en gaat dan lief spelen in bed (als hij geen speelgoed krijgt krijst hij de hele buurt bij elkaar...) Heb wel het idee dat hij overdag moe is, gaapt veel en zegt ook: "Matthias moe bed?" dit doe ik niet overdag en laat hem 's middags ook maar even slapen (maak hem wakker als hij langer als 1 á 1,5 uur slaapt, al is dat niet vaak) Iemand nog tips hoe ik hem 's ochtends langer kan laten slapen. (hij gaat trouwens tussen half 8 en 8 uur naar bed)
 
Groente heeft hij nooit echt gegeten. Zn potjes wel maar vers met uitzondering.

Wat betreft het langer slapen wil ik de tips ook wel hebben. Ik haalde Quinn er 's middags op een gegeven moment ook na anderhalf uur uiterlijk uit in de hoop dat hij zich dan 's ochtends rond 7 uur pas zou melden maar het heeft geen effect gehad. En hij werd er op den duur toch wel sjaggie van. Onze wekker maakt hem wakker denk en dat is zijn teken dat hij er ook uit mag denk... Ik ga nu zelf maar wat vroeger naar bed dan heb ik tenminste ook mn nachtrust:) En Quinn gaat ook tussen half 8 en 8 uur naar bed.

Praten is net als bij jou. 3, 4 woorden vaak in een zin. En idd niet altijd verstaanbaar maar uiteindelijk komen we er wel... En een time out is ook hier bekend, heb hem gelukkig de laatste tijd niet hoeven gebruiken.
En hij is ook een grote hulp in de huishouding, stofzuigen, afstoffen, de was doen, vaatwasser uitruimen alles vind ie geweldig. Het duurt wat langer maar het is wel gedaan :)
 
hoi droogje,

Hoe is het nu met het slapen van Quinn?
Hier gaat het 's ochtends doorslapen immiddels weer goed tot ongeveer 7 uur half 8. Heerlijk weer. Alleen nu is het middagslaapje een probleem vaak slaapt hij helemaal niet 's middags met als gevolg dat hij tegen 6 uur 's avonds moe wordt.
Vind hem nog wel jong om niet meer te slapen overdag... Ik blijf het gewoon proberen om hem in bed te leggen, gaat hij echt niet slapen haal ik hem er naar ongeveer een half uur uit. 's avonds gaat hij niet eerder naar bed... Ik wacht af hoe het zich verder ontwikkeld...
 
Het slapen is helaas nog niet verbeterd. Onze wekker is nog steeds zijn wekker. Afgelopen weekend heeft hij 2 dagen niet tussen de middag geslapen en werd hij zondag om kwart over 7 wakker en vanmorgen weer gewoon om kwart over 6, half 7.

Als Quinn 's middags niet naar bed gaat is hij ook niet te genieten tegen het avond eten. Gister was hij om 5 uur helemaal op. Maar ik leg hem er dan gewoon normale tijd op. En ik heb ook het idee dat als hij oververmoeid is, 's nachts veel onrustiger slaapt. Dus hij gaat hier ook gewoon 's middags naar bed, vind hem idd ook nog iets te jong. Als hij normaal 1.5 tot 2 uur slaapt heeft hij het gewoon nodig. Hij is ook gewoon de hele dag in de weer en zit niet veel stil dus dat scheelt miss ook. Als een kind van nature wat rustiger is denk ik dat ze overdag ook minder slaap nodig hebben.
Hier ook maar afwachten hoe het zich verder ontwikkelt.
 
mijn zoontje Rashad had ook wat moeite met groente eten. Als ik het ongekruid maakt dan wil hij er niets van weten. een tip misschien wil dat wel helpen is een beetje kippebouillon of tuinkruiden bouillion poeder bij het koken van verse groente. echt een heel klein beetje voor de smaak. het is wel een beetje volhouden maar echt na een paar dagen begon hij alles op te eten en kan hij er niet genoeg van krijgen. welke groente ik ook maak. bordje is leeg.
 
Terug
Bovenaan