groot gezin, wie klets er mee

hoi alle, leuk om jullie reacties te lezen. noeltje: ja , je groeit erin.van geen naar een vond ik de grooste ommezwaai, van een naar twee en van twee naar drie valt wel mee. alleen in het begin moet je even een nieuw ritme vinden maar wat drukte aangaat ..tja het is wat drukker maar het is me meegevallen. het enige dat echt tegenviel was die enorme homp was die je er iedere keer bij krijgt en die onophoudelijk alleen maar meer wordt.hahah
hier was ik twee keer heel snel zwanger dus ik ben benieuwd hoelang het nu duurt. rond december gaan we ervoor maar of we het tot dan volhouden betwijfel ik.hihi.de twee oudste lijkt het wel heel leuk. het enige waar ik tegenop zie zijn de reacties die je van andere krijgt. die verklaren je soms toch echt voor gek.met name de reactie van mijn vader daar houd ik mijn hart voor vast, die man krijgt een appelflauwte als hij hoort dat er nog een bijkomt.
groetjes esther

Esther ik was van de eerste twee ook heel erg snel zwanger maar deze keer niet, nu ben ik 10 maanden verder en nog niet zwanger helaas. Waarom denk je dat je vader een appelflauwte gaat krijgen als ie hoort dat jullie er nog eentje bijkrijgen?
Ik vond de overgang van 1 naar 2 toch wel aardig groot maar misschien komt dat omdat onze jongste 16 maanden lang 's nachts wakker was en een behoorlijk driftig mannetje was en nog steeds is. De jongste gaat binnenkort ook naar school. Hopelijk mag ik nu binnenkort toch zwanger zijn van een derde kindje want ook al nam ik me voor gewoon te kijken of het zou lukken en anders zouden we gelukkig zijn met ons viertjes maar toch groeit dat verlangen naar een zwangerschap en derde kindje

hoi linda , kan me voorstelen dat je geduld nu flink op de proef wordt gesteld.heb je gerpobeerd te tempraturen?wat mijn vader betreft..die verklaarde me al voor gek toen mijn pleegdochter als baby bij mij kwam, en die verklaarde me nog gekker dat er daarna een derde kwam. eerste reactie was: hoe ga je dat doen met je werk?"in plaats van proficiat. en hij weet dus helemaal niet dat er nog wat in de planning ligt. mijn moeder wel , maar ze zijn al jaren gescheiden.dus ik ben benieuwd. ook de reacties van andere, ik ken er niet zoveel met vier kids dus ben in onze omgeving toch een beetje een uitzondering, ook omdat ik er bij blijf werken.maar ik heb een super leuke en heel flexibele baan als ambulant hulpverlener dus dit is prima te combineren.ik kan zelfs thuis werken dus als er een ziek is , dan geen nood aan de man.misschien dat ik als er eenmaal een vierde ou komen wel minder ga werken. werk nu 24 uur en dan bv 20 uur.
groetjes esther

Dag dames,

Ik wil even zeggen dat ik respect heb voor de dames die hun hart volgen en er gewoon voor gaan!

Ik heb jaren getobt over een tweede en nu ik een tweede heb, blijk ik ook ineens verlangens te hebben voor een derde!
Toch twijfel ik alweer maanden over een derde. De praktische kant en de financien.
Ik weet dat er overal een oplossing voor komt maar met drie (of meer) kinderen moet je ook tegen chaos kunnen en dát is iets dat ik nog moet leren. Ik ben een behoorlijke controlfreak.
Iemand tips voor mij?

Ik heb een zoon van 4,5 en een dochtertje van 10 maanden.
Soms denk ik dat het nog aan de hormonen ligt en dat wanneer ik ontzwangerd ben, ik die verlangens niet meer heb maar ik ben er bang voor.
Soms denk ik ook dat ik alleen maar terugverlang naar de zwangerschap en de kraamtijd, want dat is iets wat ik erg bijzonder vind.

Nog meer twijfelaars?
wie twijfelt er dan met mij mee dan kunnen we samen kletsen.

groetjes mamajb

Ik heb die twijfels heel lang gehad mamajb, ik vroeg me af waarom ik graag een derde wilde terwijl ik mijn handen al vol heb aan deze twee en ook ik kan slecht tegen chaos, ik ben erg netjes en hou niet van troep en rondslingerende spullen. Ik heb het vele schoonmaken al wat kunnen loslaten en dat is heerlijk om daar minder druk mee te zijn maar ja, troep kan ik niet laten liggen. Toch groeit het verlangen naar een derde kindje, zeker nu een zwangerschap op zich laat wachten. Ook vraag ik me af hoe ik het ga doen met een baby, twee kinderen naar school brengen en weer halen, zwemlessen van de andere twee enz. Maar dat gaat ook allemaal wel weer lukken. Ik kan niet wachten eindelijk een positieve test in handen te hebben....

Esther, ik temperatuur nu voor de 4e cyclus en daar komt uit dat ik wel een eisprong heb maar heel laat in de cyclus zo tussen dag 24 en dag 29. Dus daarom duurt het ook allemaal wat langer, mijn cyclussen duren daardoor rond de 40 dagen ipv ong 30. Mijn geduld wordt daardoor steeds wel op de proef gesteld en de teleurstelling groeit als het weer niet is gelukt omdat ik weet dat ik weer 3 weken moet wachten op mijn ei en dan twee weken tot NOD. Tja, geduld is een schone zaak. Ben nu weer wachtende op mijn ei, zit op CD 25. Dus hij zal deze week hopelijk wel komen.

hoi dames.wat de drukte betreft van twee naar drie , ook daar vind je je ritme in. ik had er toen een die zwom twee keer in de week, en een die drie keer in de week voetbalde.toen de kleine net geboren was is die van kleins af aan gewoon overal mee naar toe gegaan of thuis bij mijn man als die er was. hij is daardoor ook vrij makkelijk.soms was het dan wel een rennerij.werken, daarna naar de kinderopvang en daarna naar voetbal of zwemmen en nog eten daarna.maar ik heb lang bortsvoeding gegeven en dat was ideaal. dan had die kleine zijn portie meestal gehad als we thuis kwamen en konden wij rustig eten.of voeden en zelf eten tegelijk.gaandweg wordt je heel handig en creatief als je veel op een dag hebt.
wat die lange cycles betreft, ik zit ook op een cycles (destijds) van 33 dagen gemiddels.
wat ik bij de jongste gedaan heb was tempen en de dag dat ik zag dat die temp omhoog ging hebben we nog snel geklust(kon die andere dagen ervoor toevallig niet omdat mijn man twee dagen weg was)en daarna ben ik ff met de handel omhoog gaan liggen om het maar even krom te zeggen. en toen was het twee weken later bingo.gewoon twee dagen voor je ei en op de dag zelf klussen.hopelijk ben je snel zwanger.,succes. als ik dit lees gaat het bij mij ook wel heel erg kriebelen.hahah

en dames, nog iemand met een positieve test??ik begin bij het lezen toch aardig de kriebels te krijgen.hihi groetjes

hoi hoi, effe uppen. ik ben benieuwd, komend weekend mag ik testen. ik voel vanalles en heb zo,n bekende ijzersmaak in mijn mond.maar weet dat de eerste maand na de pil je ook allerlei klachten kunt hebben van het ontpillen.dus ik wacht maar eens even af.iemand ook nog nod komend weekend.???

Terug
Bovenaan