groot

@Dora,
al gecontroleerd of het een blaasontsteking is?
Is het bloedverlies al minder geworden/gestopt? Gewoon bellen hoor naar de VK.

@Baby09,
Gisteravond gewoon hoofdpijn omdat ik net aan de 1,5 liter zat die dag. Toch maar een paracetamol genomen, anders had ik de hele nacht naar het toilet kunnen lopen. :( VAndaag een lange dienst. Dus dan slaap ik liever beter. Mijn man gaf mij ook het advies voor paracetamol, hoewel ik daar helemaal niet van ben. Gelukkig was het met 1 tablet te doen en heb ik heerlijk geslapen. :)

Lijkt mij ook lastig als je al meerdere kinderen hebt om dan genoeg te drinken. Maar probeer op die vaste momenten, ontbijt, koffie, lunch, thee, avondeten en koffie al drinkt. Dan hoef je er vrij weinig meer bij te drinken. Dat is namelijk gemiddeld al 1 tot 1,5 liter. (ligt aan de grote van je glazen)

Ik wil niet in het ZH bevallen ivm uit de vertrouwde omgeving gehaald worden. Beperkter zijn in de mogelijkheden. Meer mensen er omheen/binnenlopen. 2 van de 6 gyn vind ik niet zo prettig ivm hun houding t.o.v. situaties. (was toen follikelmetingen) Er lopen minimaal 2 eindejaars mee... je kan er niet voor kiezen dat die niet bij de bevalling zijn. (dat krijg je er gratis bij)

Ik ben panisch van alle injecties. Als ik dus in het ZH kom, dan krijg je automatisch een infuus. Ik heb dat al een keer eerder een hele dag ingehad. Voor het ZHopname, nergens last van, maar ik was heel de dag wit weggetrokken toen ik in in het ZH was. Zo wil ik geen bevalling in gaan.

Spullen heb ik nog niet klaar staan. Kijk daar rond de kerstdagen nog wel naar... dan ben ik er 5 achter elkaar vrij. :) Kan ik ook naar de winkel gaan mocht ik nog wat missen.

@Maris85,
Fijn dat het met de kleine goed gaat. :)
Jammer dat je zelf moet minderen. Wel fijn dat je nog maar een paar diensten hoeft te werken. Ik moet er nog flink meer, maar kan het gelukkig dan ook nog aan. :)
Waarom mag een vacuum, knip of tang niet meer? Wat heeft dat met de bloedwaardes te maken?
 
@ Dora; ben ook benieuwd of je inmiddels al weet waar je bloedverlies vandaan komt, zou er niet te lang mee blijven lopen. Ook een blaasontsteking kan voor ontsluiting zorgen.

@cu2heleen; ik snap nu je keuze voor een thuis bevalling, hopelijk mag het ook voor jullie op deze manier. Wel fijn dat je op 1 paracetamol zo goed geslapen hebt, kan je toch meer aan de volgende dag. Ook ik probeer op vaste tijden te drinken, maar soms vergeet ik het gewoon ;-)
Heerlijk dat je straks een aantal dagen vrij hebt om het een en ander klaar te zetten. Ik wil rond eind januari alles in huis hebben en dan alles op mijn gemakje wassen in februari.


@ maris85: fijn dat je zwangerschapsverlof in zicht is en dat het goed gaat met je kleine. Hopelijk blijven je bloedwaardes goed. Hoe vaak controleren ze dat?

 
Hoi dames,

Vandaag standaard co gehad bij vk, geen bijzonderheden.
Bloedverlies, ja dat hoort bij jou was het antwoord.

Urine had ik dinsdag nog even gestickt maar die was niet afwijkend. En ik weet er alles van bij onze dochter had ik dus wel een blaasontsteking die net tegen nierbekkenonsteking aanzat zonder dat ik het wist. Maar waardoor ik wel voorweeen had.
Nu dus standaar cranberry tabletten en stick ik mijn urine regelmatig.
Liever geen ab kuur namelijk.

En ja infusen etc heleen, ik heb er zelf geen angst van, zo ook vreemd zijn als je ze zelf zet he.
Maar soms is het wel nodig, en je krijgt echt niet standaard meer een infuus in het zh, alleen als het nodig is.
Ik krijg nu wel gelijk een infuus puur omdat infuus prikken erg moeilijk is als je een fluxus hebt, je teveel bloed verliest. En dan kan het van levensbelang zijn.
Dus al moet ik 10 infusen, alles beter dan 4 weken blauwe armen omdat het bij onze dochter niet lukte om te prikken.
Tijdens een bevalling ben je zo in jezelf en wil je gewoon dat je kind zo snel mogelijk ter wereld komt dus kan je alle toeters en bellen er omheen goed handelen.
Hoop voor jullie dat het lekker in je vertrouwde omgeving kan.

Ik heb aangegeven dat het mij niet uit maakt dat er leerlingen etc mijn bevalling doen of thuis komen kramen. Het is belangrijk dat ze de kans krijgen om het te leren.
Maar gelukkig mag je dat bij je vk en kraamzorg aangeven zoals jij erover denkt.

Nog 5 weken werken en dan verlof, hoezee!! Ik kijk ernaar uit. En dan een dag later een baby ;)
 
Terug
Bovenaan