Grote baby.....jullie advies

Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden over mijn bezoek bij de verloskundige.
Daar ben ik vanmiddag dus geweest, en ze deed erg moeilijk over groeiecho's.
Ze vond dit dus niet nodig, en zei dat ik een kindje van 10 pond heb gebaard die nog wel een sterrenkijker was, dus ik bewezen had dat ik makkelijk zware kinderen kon krijgen.
Een groeiecho was alleen maar een bevestiging over iets wat we toch al wel weten; nml weer een groot kind.
Nou, daar kon ik het mee doen, maar daar was ik het dus totaal niet mee eens.
Ik heb gezegt dat als we de natuur z'n gang zouden laten gaan ik dus met 42 weken een kindje van 11 pond zou kunnen baren. En als we dit weten door die echo' s ik dus met 38 weken ingeleid zou kunnen worden.
Ook heb ik gezegt dat ik nu al best erg opzie tegen de bevalling en dat die echo's me juist zouden kunnen geruststellen, als blijkt dat het kindje 'maar' rond de 9 pond zou zijn.

Ik vind het zoooo jammer dat ze niet meewerken he, dan lees ik werkelijk overal op forums over vrouwen die een kindje van 8 of 9 pond kregen en bij de volgende groeiecho's en bij mij willen ze niks!!!

Ze heeft nu in de computer gezet dat ik bang ben voor een groot kind en dat ik groeiecho's wil. Daar hou ik me dan maar aan vast, en ik hoop dat ik de volgende keer een andere verloskundige heb, die wel meedenkt!
Verder heb ik zo'n heerlijke, onbezorgde zwangerschap, ik zou het zonde vinden dat die zorg het zou bederven!

Liefs Teddy

hoi, we kennen elkaar niet maar ik zou je toch ook het advies willen geven naar je huisarts te gaan voor advies en om een doorverwijzing naar de gyn. te vragen. Als ik het zo lees wordt jij niet serieus in je gevoelens genomen door je vk. Jij bent de baas over je lijf en al is het niet je vak om te verlossen, je hebt wel veel ervaring... dus hou vol totdat iemand je serieus neemt.

Ik vraag me ook af hoe het met pijnbestrijding zit, in jouw geval. Wat heb je bij die eerdere bevallingen gedaan dan?

Veel sterkte en hou vol, focus op een "maar 9 ponder"

Toulouse;
Bedankt voor je medeleven!
Ik heb bij alledrie géén pijnstilling gehad, terwijl ik het achteraf -zeker bij de tweede- echt nodig heb gehad. Doordat ze een AAA-ligging had drukte haar hoofdje heel erg op mijn rugzenuw en ik heb heel mijn leven nog nooit zo'n pijn gehad.
Bij de derde ben ik ingeleid, en voor mij was dat zo'n mooie bevalling, dat ik in de lach ben geschoten toen de verpleegkundige zei: "Tjonge, het wordt nu wel heftig he, wil je soms iets voor de pijn?" Op dat moment kon ik het alleen maar vergelijken met de vorige bevalling- die nog nieteens zo lang geleden was-
Ik ben echt niet flauw of kleinzerig maar ik ga gewoon door totdat ik groeiecho's mag.
Het zou toch gewoon wreed zijn om mij zomaar door te laten lopen tot 42 weken en dus het risico te geven op een kindje van 11 pond? Terwijl -als ze dit dmv groeiecho's zouden weten-   mij met 38 weken kunnen inleiden?
Waarom wel bij 100 andere vrouwen en bij mij niet?

Hey Teddy,

Zag dat je een nieuw onderwerp hebt geopend en ik wilde je daarom even laten weten dat ik met je meeleef, hoor! Kan me goed voorstellen dat je je niet gehoord en serieus genomen voelt!! Maar hou vol, hoor! Het is jouw lichaam en jouw baby!

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er kennelijk overal een ander beleid gevoerd wordt.   Ook had heb je dan geen zwangerschapsdiabetes, wat is het verschil tussen jou en mij? Voordat ik uberhaubt over inleiden of keizersnede wilde beginnen, was het al geregeld.

Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat het verschil is dat mijn zoontje bij de bevalling,  niet door m'n bekken paste '(zijn hoofd was er al uit, maar z'n lichaam bleef zitten doordat hij klein en heel zwaar was) en ze 'm er dus uit hebben getrokken (om het maar even kort door de bocht te zeggen) er iets (gelukkig niets blijvends) aan overgehouden heeft. En als ik het zo lees zijn jouw bevallingen 'zonder complicaties' gegaan (alhoewel zo'n vacuum me  nu ook niet echtt prettig lijkt, hoor!!) Mogelijk dat dit het verschil is?

Ik leef met je mee hoor en blijf je volgen, want ik ben toch wel heel benieuwd hoe het afloopt!! Heel veel succes en laat je niet afschepen!

Liefs,
Doornroosje

Ja, Doornroosje, precies; dit is het verschil.
Mijn bekken is schijnbaar zo breed, dat er wel een zware baby doorkan.
Dus misschien moet ik me helemaal geen zorgen maken.
Maar toch.........die eerste 2 bevallingen waren zo zwaar!
En de derde -door inleiden- echt een eitje.
Ik heb al bedacht- als ze echt geen groeiecho's willen maken- ga ik naar een echobureau. Dan betaal ik het gewoon zelf. Het zou voor mij zo'n opluchting zijn als de baby 'maar' 9 pond zou zijn!
En je moet het allemaal maar meedragen ook he!
Gaat het met jullie allemaal goed? Voel je je al wat beter na je keizersnee?

Liefs Teddy!!!

Hallo ik wou toch nog ff reageren. denk ook dat je naar de gyn moet gaan en vragen hoe hij erover denkt. mijn gyn gaat me waarschijnlijk bij 38 weken inleiden. de reden daarvoor is dat ik ook grote kinderen krijg. ben nu 31 weken zwanger van de vierde. de eerste en de tweede waren 54 cen. en 8 pond. de derde was 56 cm. en 9 pond. dus ik begrijp je angst best wel. al moet ik zeggen dat ik het best zwaar was maar ben ook iet kleinzerig. zelf zie ik ook enorm tegen de bevalling op. maar dat komt omdat ik nog steeds misselijk ben en afval. en ben ontzettend moe. er komt echt niks uit mijn handen. ik hoop dat alles goed verloopt voor jou. groetjes sandra

Hee Sandra,
Bedankt voor je berichtje!
Maar waren jouw bevallingen zwaar?
Nu heb ik het weer een beetje naast me neergelegt, maar vorige week dacht ik er de hele dag aan.
Want de eerste was 8 pond, de 2e 10 pond, en bij de derde ben ik ingeleid, was toen 9 pond, en dan denk ik: Als we nu niks doen, wordt de baby ws. weer 10 pond, en mocht het deze keer een jongen zijn, kan hij dus wel 11 pond zij, omdat jongens altijd nog zwaarder zijn dan meisjes, en dan vind ik het belachelijk dat ik zelfs geen groeiecho mag! Maar daar ga ik dus niet mee accoord! Ik vond mijn eerste 2 bevallingen echt loodzwaar, en dan kunnen ze wel zeggen dat mijn bekken ruim genoeg is, maar elk pondje is toch weer extra wat erdoor moet he! Dus.....dit heeft nog wel een staartje.
Ik hoef nou echt geen inleiding als de baby 'maar' 9 pond zou worden, maar als de schatting 11 pond is met 42 weken, danwil ik dus echt wel een inleiding met 38 weken!

Terug
Bovenaan