Grote baby: koolhydraatbeperkt eten?

Hier ook. Zelf maatje 36 en met 56 kilo zit ik zelfs op ondergewicht. 1e zoon met 35 weken en 2685 kg en 2e met 39 weken en 4050 kg dus ook geen kleintjes en waren beide michelin poppetjes. Ze dachten dat de 2e aan de kleine kant zou zijn maar niks van dat alles. Ze kunnen totaal geen inschatting meer maken met die termijn
 
Hier 2 dochters, met 4380gr (40.0 weken) en 4140gr (38.5 weken) Gewoon twee lekkere gezonde baby's, niks mis mee. Ik heb gewoon normaal gegeten en zeker dagelijks een koekje, chocolaatje en snoepje, zoals ik altijd doe.
Mn dochters zijn nu ruim 3.5 jaar en bijna 2 jaar en heel gezond en normaal qua gewicht.


Ik denk dat je het gewoon niet in de hand hebt, de één krijgt kleine baby's rn de ander grote. Ik was wel blij met m'n grote baby's, ze kwamen zonder kleerscheuren ter wereld en konden zichzelf al snel warm houden en dronken snel wn krachtig hun flessen leeg, heerlijk.

Laat het los, als je baby groot is dan verander je dat toch niet meer in die laatste weken!
 
Hier ook een moeder met een grote baby. Hij is met 39 weken geboren en het was gelijk een mannetje. Nu ben ik 22 weken zwanger van de 2e, heb een grote buik, maar ben pas 1,3 kg aangekomen. De verloskundige zei van de week dat dit kindje ook al voorliep op de groei. Ben zelf echt niet heel groot en zwaar. Heb de laatste maanden ook slecht gegeten door zwangerschapskwaaltjes. Maar de baby heeft er niet onder geleden. Wel is het zo dat ik vaak duizelig ben, zeker na inspanning, dan is mn suiker te laag... Dus het heeft echt niets met eten te maken dat je een grote baby hoopt te krijgen! Geniet ervan!
 
Ik heb met onze laatste echo deze week ook te horen gekregen dat het een stevige baby is. Ik ben nu 24 weken dus benieuwd hoe het zal evolueren. Nu hebben zowel mijn grootmoeder als mijn moeder beide steeds grote/zware baby's gekregen dus het kan ook echt wel een stukje erfelijkheid zijn. We zijn zelf alle drie niet echt groot (rond de 1m53) of zwaar en hebben geen diabetes of dergelijke. Heeft dus volgens mij helemaal niets met voeding te maken aangezien ik ook gewoon normaal eet met voldoende fruit en groente en af en toe een ijsje of een koekje.  Zo jammer dat mensen er opmerkingen over zouden geven want een volle baby lijkt me gewoon een gezonde baby die het heel fijn heeft gehad in je buik ?. Probeer het los te laten, al is dat echt niet evident natuurlijk. Jij weet dat je zelf gezond bent en dat je baby gezond is en dat de baby, zoals mijn man zou zeggen, zeker 'een goede baby' zal zijn ?.
 
Dank jullie wel voor de lieve reacties, het helpt :) hopelijk kan ik zelf ook gewoon wat trotser worden op mijn lijf dat ondanks alles zo n goed huisje is voor de kindjes ?
 
Wat naar dat mensen zulke opmerkingen maken! Vind ik oprecht vervelend voor je! Ik heb makkelijk praten wellicht, maar maak je niet te druk! Zo lang je baby maar gezond is. Mijn schoonzusje met haar maatje 34 heeft twee meiden, mijn eerste nichtje een iniminie, mijn tweede nichtje is een heerlijk Hollands welvaren. En zij heeft niks anders gedaan. Dus twijfel alsjeblieft niet aan jezelf hoor! Gezond en gevarieerd eten en genieten van je laatste stukje zwangerschap ?
 
Wat vervelend dat het je zo triggert gezien je verleden. Ik vind het sowieso asociaal dat mensen opmerkingen maken over het gewicht van je baby.. slaat nergens op. Mijn eerste dochter werd met 39+6 geboren met gewicht van 3692gr en mijn jongste werd vorige maand geboren met 40+5 en was 4304gr. Die werd al rond de 4kg geschat en is gewoon een spekkie met lekkere vetjes. Ik vind dat fijn, heeft ze wat bij te zetten.
Mijn kraamhulp zei trouwens dat er nu sowieso grotere kinderen worden geboren omdat moeders meer rust hebben door corona maatregelen. Dus daar zou het zeker ook aan kunnen liggen, dat je dus gewoon goed je rust houdt waardoor je baby goed kan groeien! Geen zorgen maken hoor. Je doet het beste voor je kinderen!
 
Hier ook 2 lekkere stevige baby’s. Ik heb gewoon “normaal” gegeten tijdens mijn zwangerschap. Het voordeel is dat ze een stootje kunnen hebben en lekker snel van de nachtfles af zijn ;)
 
Terug
Bovenaan