grote baby?

Hoi

Ik wilde even wat vragen, ben niet zo'n actieve meeprater maar lees wel alles mee.
Ik ben net naarde gyneacoloog geweest en heb ook een groeiecho gehad.
Ik ben nu 36 weken en 5 dagen zwanger.
De metingen die ze vandaag gedaan hebben kwamen al over de 40 weken heen.
Bij ons eerste kindje was dat ook zo en toen hebben ze me met 38 weken ingeleid omdat het anders te groot zou worden.
Nu vroeg ik het aan de gyneacoloog (andere dan bij onze eerste) maar ze zei dat er echt geen reden was om in te leiden en dat ze gewoon wachten tot het vanzelf komt. misschien wel gewoon tot 42 weken. Dan kijken ze verder.
Wat vinden jullie? Ik ben bang dat het straks hartstikke groot is en niet eens normaal kan bevallen. 't is vandaag geschat op ruim 6.5 pond.
En wat ik ook zo raar vind: ik moet pas over 2,5 week weer terug komen op controle, dat duurt toch nog vreselijk lang? Meestal heb je de laatste weken toch elke week een controle?
Ik weet het effe allemaal niet meer hoor maar zie nu overal tegen op...

Groetjes Marianne

he,

Opzich zou ik me, met je voorgeschiedenis, kunnen voorserllen dat je je zorgen maakt. onze baby is ook aan de grote kant, ik ben nu bijna 38 weken zwanger en ook over 2 wk pas terug komen...vink ook wel laat, maar aan de andere kant, want moet je bij de gyn als alles goed gaat.
Wanneer t niet goed gaat kun je meteen bellen,of als je je toch zorgen maakt.
Bij je volgende controle zou ik t gewoon weer aangevendat je je zorgen maakt, wie weet kan je diezelfde week nog worden ingeleid.
hoe zwaar was je vorige kindje?

Nou succes, en probeer je niet al te veel zorgen te maken. als er iets is kun je altijd eerder naar de gyn!

gr

Hallo Marianne,

Ik ben morgen 37 weken zwanger van mijn eerste kindje en ook bij mij is aangegeven dat het een grote baby is en werd bij de echo bij 35 weken ook geschat op 6 pond. mijn Gyn heeft gelijk gezegd dat het geen zwangerschap van 42 weken gaat worden maar dat ze vanaf 37 weken gaan kijken of ik inleidbaar ben. en als dat vanaf week 37 niet zo is ze elke week toch gaan kijken en evt inleiden en bij 40 weken zo en zo ingrijpen.

Ik moet zeggen dat ik hier door wel gerustgesteld was. Probeer of je ook zo'n afspraak kan maken met je gyn.

Veel sterkte.

Groetjes,

Claudia

heej dames ik hoor hier niet thuis maar lees gewoon soms mee(ben van maart)
ook zeiden ze mij bij de 20weken echo dat ik een groot kindje zou krijgen of dat ik langer was als dat ze dachten,helaas wou mijn verloskundige dit niet geloven(alle 4of5niet uit de praktijk)en ik kreeg dus ook geen groei echo meer aan het einde ze zeiden allemaal tussn de 7,5 a8pond
ik was 1maart uitgeteld volgens de berekening bij hun dus daar hielde ze zich ook bij,nou 1maart begon de bevalling en duurde in totaal 31uur ontsluiting schoot niet op toen lach caithlyn weer te hoog eindelijk persweeen na 28uur rugweeen te hebben gehad,54minuten liggen persen tot dat er een andere gynocoloog bij kwam en die zei nou meis ik denk dat het je niet gaat lukken want zoals ik voel komt er een kindje uit van ruim 8,5 pond dus uiteindelijk de ok klaar gemaakt en hebben ze caithlyn met een keizersnee en vacuum (door de persweeenn zat ze klem)gehaald om 03-03-2008 om 00:14 met een gewicht van 4395gram en 54cm.dus ja nu vraag ik me af was ik gewoon dik overtijd of was ze echt zo groot maar bij beide de vk hadden dit moeten weten vante voren zodat ik niet zon lange weg had hoeven te gaan tijdens de bevalling!

dus hou het zelf goed in de gaten want zelfs de vk weten dus niet alles van buiten af

succes dames

liefs mama van caithlyn 03-03-2008

hoi,

ik zal me niet te druk maken over de groote van je kindje. ben vandaag 39+1 wk en hoorde gisteren pas voor het 1e wat ik al heel lang dacht. onze baby is een flinke en word geschat op 8 pond. ben momenteel onderbehandeling van de gyn vanwege een hoge bloeddruk en vage klachten, maar zelfs bij mij gaan ze niet inleiden. ze leiden echt niet zomaar in als dat medisch niet noodzakelijk is. en een grote baby is niet erg. beter als een   te kleine, tja het word miss wat rot bevallen en in uiterste zaak toch een keizersnee, maar uit de praktijk blijkt toch dat een inleiding vaker uitdraait op een keizer. vandaar. En echt waar het klinkt cliche. er is er nog nooit 1 blijven zitten.

ik wil ook dat ons kindje vandaag nog komt, maar goed dat beslis ik niet maar de baby.
Als jeje onzeker erover voelt zal ik als ik jou was even bellen voor opheldering. en zoiezo bellen als je klachten heb he.

succes ermee.

gr. bambi

Anne sophie,

Ben je definitief over gedragen aan de gyn? Of loop je ook nog bij de vk?
Had je een medische indictie gekregen naar aanleiding van je vorige bevalling?
Als ik heel eerlijk ben... vind ik het ook raar. Nu al zo groot en pas over 2.5 week terug. Je moet heel goed voor jezelf opkomen in de medische wereld.
laat je niet afschepen! Ik had me met die info niet laten weg sturen. Maar dt is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik heb vanwege mijn vorige bevalling (verliep erg moeizaam en een groot kind (4310) een medische indicatie gekregen en ik ga woensdag a.s. voor het eerst naar de gyn. Ik kriijg ook groei echo;s.
al weet ik via via dat dit echt een schatting is. Bijv hadden ze mijn collega de dag voor de bevalling geschat op 3900 gram en was de baby toch echt 4600 gram.   Dit steld mij du niet gerust! Maar goed... we moeten het er mee doen. Ik dacht ook dat je op het laatst elke week moest. Ik wil dat ook graag... dus ben heel benieuwd hoe ze dat bij mij gaan doen. kan je anders je verloskundige niet bellen met deze vragen? Misschien kan zij nog contacten met de gyn?   En anders... "overdrijven maakt de zaak duidelijk" Dus vertel de gyn gewoon dat je doodsangsten uit staat... geen oog meer dicht doet etc. Dus veel stress! En als ze dat kunnen weg nemen door je extra op controle te zien, dan moeten ze wel heel vrouwonvriendelijk zijn, willen ze dat weigeren! Succes!

Groetjes!!

ohja wat betreft de controle ben ik het helemaal met bla bla eens. die is bij de vk tenslotte ook vanaf 37 wk elke week, dan kan ze je met 36.5 niet toch niet 2.5 laten wachten. miss. gewoon een misverstand.

gr. bambi

Bedankt voor jullie reacties.
Ik probeer mezelf er een beetje rustig onder te houden maar toch denk ik er veel aan.
De gyneacoloog zegt niet in te gaan grijpen en me gewoon te laten lopen tot het vanzelf komt dus dat kan 42 weken worden.
Volgens haar kan het dan wel ruim 10 pond wezen maar omdat ik zelf groot bent moet dat volgens haar wel lukken.
Nu zit ik daar eigenlijk niet echt op te wachten hoor.
De volgende afspraak die ik heb staan is bij een andere gyneacoloog. Dit omdat mijn eigen gyneacoloog dan op vakantie is.
Ik hoop dat deze man wel zegt dat ze het eerder gaan halen. Het is dezelfde gyneacoloog die ook wilde dat ik bij de vorige zwangerschap ingeleid werd.
En mijn man gaat dan ook mee dus ik hoop dat die ook een beetje op zijn poot speelt, zelf ben ik niet zo iemand die d'r mond daar open trekt (dom natuurlijk)
Ik ben benieuwd hoe het de komende weken gaat. Ik heb namelijk een aantal weken terug al met verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis gelegen. Daarom snap ik ook niet dat ik zolang weg mag blijven.
Maar ik heb wel besloten om gewoon te bellen als ik denk dat er iets is veranderd.

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan