grote baby?

Hoi hoi,

kan me jouw gevoel erg goed voorstellen.. wij hebben ook te horen gekregen dat onze baby behoorlijk aan de maat is.. Meneer woog bij 33 weken al 6 pond en bij de echo van vorige week (36 weken) bleek het hoofdje al rond de 42 weken te zitten.. nou das een lekker vooruitzicht ;-)
Toen werd er gezegd dat er geen reden is om me eerder in te leiden, want de baby doet het hartstikke goed. Gisteren weer terug geweest op controle en aangegeven dat ik het toch echt wel heel zwaar vind worden, dat alles zeer doet en ik er gewoon genoeg van heb om als een eend rond te lopen.. Mijn buik zit vol met baby en mn liezen houden die druk maar amper..
Er is me beloofd bij de volgende controle (volgende week) te gaan kijken of ik inleidbaar ben.. dat zou vanaf 38 weken kunnen, en dan gaan ze kijken wat de mogelijkheden zijn. Krijg volgende week weer een nieuwe echo om te kijken hoe het met die kleine draak gaat.. maar gisteren aan het ctg was er geen reden om me zorgen te maken!
Heb een hogere bloeddruk dan goed voor me is, maar uit urine en bloedcontroles komen geen gekke dingen.. ze houden me dus gewoon goed in de gaten! maar ja, vandaag 37 weken en 5 dagen.. dus van mij mag hij gewoon komen hoor! ben er meer dan klaar voor..

succes meiden met de laatste loodjes en ik hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen!

Hallo,

Ik ben afgelopen dinsdag bij de Gyn geweest. En toen was ik 36 weken en 6 dagen. Zij heeft toen wel gevoeld en ik had jammer genoeg nog geen ontsluiting maar wel een hoofdje wat heel diep zit. Ik was in 2 weken tijd gewoon 3,5 halve kilo aangekomen! pfff wat erg. Ook mijn gyn wilde dinsdag nog niet gaan inleiden en volgende week waarschijnlijk wel. Maar dan moet ik vooral laten weten dat het erg zwaar is. Ik snap de beweeg redenen om het langer te laten zitten allemaal wel. Maar moeders willen toch ook nog wel een beetje lol hebben en kunnen genieten van je verlof, maar als je amper nog kan bewegen en waggelt als eend is er weing lol meer aan !

Nou iedereen nog veel sterkte met de laatste lootjes en met de grote baby's, wel fijn om te weten dat er meer zijn die binnen korte tijd een p99 baby krijgen.

Groetjes,

claudia

bij mij is vanaf de 26 weken duidelijk dat de baby groot is (2 weken voor op groei) . Ben nu 38 weken en loop vanaf begin af aan bij Gyn. Vanaf 35 weken moet ik wekelijks komen. De baby makt deze zwangerschap heel zwaar. Veel last van voeten, bekken, heupen, rug en nu ook schede. Mijn eerste was met 37 weken geboren en ben daarmee verwent geweest waarschijnlijk. Hoewel toen de VK zei dat de baby groot zou zijn viel dat enorm mee (2735gr). bij deze twijfel ik echt niet over of die groot zou zijn of niet en mensen in mijn omgeving ook niet. Iedereen vraagt of ik niet zwanger ben van een tweeling (verassing!). Daar baal ik ook behoorlijk van, het is echt geen pretje om dat allemaal mee te sjouwen. Volgende week gaat de gyn even van binnen kijken. Wat gaat hij dan doen? Geen idee, heeft iemand ervaring? Gaat hij dan al iets toucheren ofzo?

Terug
Bovenaan