Grote broer ook een kado(otje) op zusjes verjaardag?

<p>Hi mama's, </p><p>Ons dochtertje word bijna 1, nou had ik het er net met mijn moeder over dat ik en mijn zusje altijd op elkaars verjaardag ook een klein kadootje kregen. </p><p>Ik vind dat gezien het leeftijdsverschil (6 en bijna 1) bij mijn kinderen niet nodig, hij is ook totaal niet jaloers en mag ook met de kadoos spelen die z'n zusje krijgt. </p><p>Ik vind het gewoon onzinnig en je leert er naar mijn mening iets verkeerds mee aan. Niet jarig= geen kadoos?‍♀️ zo gaat het op kinderfeestjes toch ook.</p><p>MN moeder vond mij erg hard kill hierin?.  Hij is "pas" 6 en zou het best moeilijk kunnen vinden dat zo'n dag alleen om z'n zusje draait. </p><p>Ik ben het daar helemaal niet mee eens en voorzie hierin geen enkel probleem, we hebben samen iets leuks uitgezocht dat hij haar mag geven, en hij kan bijvoorbeeld helpen de taart aansnijden omdat ie in mijn opinie "al" 6 is. ?</p><p>Wat is jullie mening hierover?</p><p>Geven jullie de broers/broertjes/zussen/zusjes ook wat op de ander z'n verjaardag? </p><p>Een groot Kadoo vind ik sws idioot maar ook een klein Kadootje als bellenblaas, stuiterbal, fluitje vind ik gewoon overbodig omdat ie gewoon niet jarig is?‍♀️</p><p>Heel benieuwd naar jullie meningen. </p>
 
Hoi mamsell,  
Ik deel jouw mening ?, ik denk ook dat hij oud genoeg is om dit te begrijpen.
Mijn dochter is 3.5 en begrijpt het ook dat ze niet jarig is en dus geen cadeautje krijgt en het helpen uitpakken vind ze al een cadeautje opzich.
Maarja oma's he, ik hoor ook regelmatig van mijn moeder dat ik te hard/streng ben terwijl dit echt wel meevalt. Misschien word je met ouder worden wat softer ??
Succes!
 
Ben het met je eens! Niet jarig, geen cadeaus. Andersom is dat ook. Als hij jarig is, de anderen geen cadeau. Misschien even lastig, maar het hoort bij het leven. 
 
Idd, niet jarig Is geen cadeau. Mijn 2 dochters krijgen ook echt geen cadeau op elkaars verjaardagen. Ze spelen juist met elkaars nieuwe speelgoed, ook al is het eigenlijk niet voor hun leeftijd.. mijn dochter van 3 vermaakt zich prima met het muzikale babyspeeltje dat mn andere dochter pas voor haar 1e verjaardag kreeg. Juist leuk!
 
Wij geven ook niet alle kinderen (3) in huis een cadeau als er 1 jarig is hoor! Zou me aardig wat kosten elke keer dan haha! En het is inderdaad niet nodig volgens ons.
Betekend natuurlijk niet dat ze het niet lastig mogen vinden dat zij op die dag niets krijgen. Maar zo leren ze er wel weer van en kunnen we er over praten. 
 
Mijn schoonmoeder neemt altijd een kadootje mee voor de andere kinderen als er één jarig is. Vind ik echt niet nodig, volledig met jou en de anderen eens.
Pas nam ze zelfs voor de andere nichtjes ook wat mee. Veel gekker moet t toch niet worden..
 
Wij kregen het vroeger inderdaad ook. Was mijn broertje jarig kreeg ik iets kleins en andersom, van mijn ouders maar ook van mijn opa en oma. Wij zijn nu in de voorbereidingen voor een eventuele tweede en ik zou dit zelf niet doen. Bij ons zal het leeftijd verschil ook wat groter zijn en hij zal het begrijpen. Daarnaast moeten ze ook leren dat het niet altijd gelijk is. Soms krijgt de een iets en dan de ander weer.
 
Terug
Bovenaan