grote kinderwens () maar ook trouwen volgend jaar....

hallo allemaal,

Een tijdje geleden was ik regelmatig te vinden op dit forum. Ik heb helaas nu zo'n ander half jaar geleden een miskraam gehad...

Toen hebben we een tijdje rust gehouden omdat ik er teveel mee bezig was.  Het hoeld me teveel bezig.  Nu zijn mijn vriend en ik er beiden aan toe om het weer te proberen. Afgelopen juni ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend en nu gaan we volgend jaar augustus trouwen. Nu nog zo'n acht maand voor de grote dag.

Maar ook onze kinderwens is erg sterk.... Nu vroeg ik mij af of er meer dames zijn die ook een kinderwens hebben maar ook gaan trouwen. Als ik nu het geluk heb om zwanger te raken zou dat betekenen dat ik met een hele dikke buik op die dag loop. Ik vind het zo moeilijk. Allebei zulke mooie grote gebeurtenissen die elkaar ook in de weg zitten. Zijn er meer mensen met deze ervaring??

Groetjes Jo

Hee,

Jeetje wat vervelend zeg dat je anderhalfjaar geleden een miskraam hebt gehad, heel dapper van je dat je er dan even afstand van genomen hebt.

Wat betreft het trouwen, wij zijn getrouwd toen ik 12 weken zwanger was, dus geen dikke buik verder, ikzelf heb nooit met een dikke buik willen trouwen maar goed dat is per persoon verschillend natuurlijk.
Als jullie graag willen trouwen en ook graag een kindje willen, wat houd jullie tegen dan?
Ik zou zeggen, ga ervoor!

Heel veel succes met je keuze.
Liefs Maaike

Hoi!

Ikzelf ga in april trouwen, en was ook al ruim van te voren bezig zwanger te worden. Heb toen met alle betrokkenen (locaties) afgesproken dat als ik zwanger zou raken, en dus 8 of 9 maanden zwanger zou zijn, ik het zou verplaatsen, want wil niet met een super buik trouwen. Helaas is dat niet nodig geweest, want ben nog steeds niet zwanger...

Heel veel plezier met alle voorbereidingen!

x Jacqy

Hartstikke leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd alvast

Wij zijn zelf dit jaar in aug getrouwd en het had mij superleuk gevonden om dan zwanger te zijn. Heb vorig jaar in sept een mk gehad dus wilde het opnieuw proberen niet stop zetten.   We hebben wel 1 maand niet actief geklust want als ik dan zwanger zou raken zou ik ong 6 weken zwanger zijn met trouwen, dat vond ik niet zo prettig ook omdat mijn mk met ong 6 weken was maar ook omdat niemand het dan weet, en met drankjes enzo. Ik had het ook niet erg gevonden om evt met een 7 maanden zwangere buik te trouwen, daarna wel. Maar we wisten in jan dat we gingen trouwen in aug, dus dat konden we evt plannen. Nouja, uiteindelijk is het ons nog steeds niet gelukt om zwanger te raken.

Wat betreft trouwjurk zou ik wel aangeven dat er een kans is dat je zwanger bent tijdens trouwen, dan kan je evt een jurk kopen die je kan aanpassen, want dat kan niet bij alle jurken. Als het een goede zaak is, dan is dat voor hun geen probleem. En kan het bij hun niet, ga dan lekker naar een ander, het is nl jouw dag en jouw evt zwangerschap.

Heel veel succes met de voorbereidingen!

heee hallo!

ik ben afgelopen week ten huwelijk gevraagd en we zijn ook al een tijdje bezig met zwanger worden... het is nog niet gelukt. maar als het lukt en de datum van de bruiloft is gepland zou ik het zeker niet weizigen, het zijn namelijk 2 mooiste dingen die dan samen gaan! tenminste het is voor mij de grootste wens om zwanger te raken en trouwen wil ik ook heel graag en zeker met mijn vent.

x

Ik ben afgelopen mei getrouwd. Wij hadden besloten ongeveer 12 weken voor de briuloft bewust te gaan klussen.
Dus zwangerschap had ik niet erg gevonden.
Want wij gingen juist trouwen omdat   we graag kinderen willen.

Wij hadden groot feest de hele dag en het was fantastisch.
Aan de ene kant was ik blij dat ik toen niet zwanger was, want als ik misselijk of heel moe was geweest was het zonde van zo'n mooie ( en vooral dure dag)

Maar aan de andere kant, ik ben nu ook nog niet zwanger,
Dus waarom zou je het er niet op wagen???

Ik denk dat je eigen wensen, verlangens met elkaar moet afwegen.
Ik heb het afgelopen jaar geleerd, rondom mijn bruiloft en klusperiodes.
Je moet doen wat jou gevoel zegt!!! overal is een oplossing voor.
En beslis vooral samen.

veel plezier en succes!!!

Hoi Jo,

Zelf ben ik afgelopen zomer getrouwd, we hebben er voor gekozen om erna te starten voor een kindje.
Ik vond mijn "grote" dag erg spannend en ook best intensief.
Begrijp me niet verkeerd ik heb een ongelofelijk mooie en geweldige dag gehad.
Een vriendin van me is 3 maanden eerder getrouwd terwijl ze 7 maanden zwanger was.
Geen probleem natuurlijk. Maar ze hebben de dag wel kort moeten houden omdat zij
dat zelf niet aankon om een hele dag te feesten.
Ze zijn om kwart voor 3 getrouwd en dan zijn ze een drankje gaan nuttigen.
Hierna eten met directe familie. Hierna zijn hun beste vriendin nog een beetje gaan feesten (meer een gezellige borrel). En om half 11 was het feest gedaan.

Ze gaf zelf aan dat ze een geweldige dag gehad heeft, en dat ze het niet anders zou willen doen. Maar door haar zwangerschap werd het een heel andere dag dan dat ze normaal gedaan zou hebben.
Groetjes
Missy1979

Hi meid,

oh wat lastig voor je moet dit zijn.... Ik weet hoe ingrijpend een miskraam kan zijn...
Ik ben in april getrouwd en ik ben enorm blij dat ik toen niet zwanger was. Ben nu 23 weken maar zou niet aan een bruiloft moeten denken. De voorpret, de vrijgezellendag, al het geregel wat erg druk kan zijn en last but not least: ik zat lekker "strak in mn vel" en daar ben ik erg blij mee.

Maar das zo persoonlijk, kan me namelijk voorstellen dat het anders voelt alsof je een jaar "je kansen weggooit".
Ik zou zeggen: volg je gevoel! Jij en je partner zijn de enigen die deze keuze kunnen maken. Mocht je zwanger zijn tzt kun je altijd kiezen voor een bruiloft zonder feest of zonder dagprogramma.

Succes met je beslissing!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan