grote kinderwens () maar ook trouwen volgend jaar....

Verdrietig van de miskraam, maar gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Tja, en dan zit je in een lastig dilemma, he? Wij besloten te gaan trouwen en wilden daarna rustig aan kindjes beginnen, maar die babykriebels laten zich moeilijk plannen. Zo'n 7 maanden voor onze grote dag was ik eigenlijk al klaar en wilde de pil uit het raam gooien. Maar ja, we hadden al duizenden euros in de grote dag gestoken (inclusief een jurk die niet echt versteld kon worden) en we wilden groots trouwen met alles erop en eraan. Ik zou het erg jammer hebben gevonden als we niet onze 'droombruiloft' zouden kunnen hebben, omdat ik een dikke buik had, te moe was, te misselijk, etc, etc.

Uiteindelijk heb ik het uitgesteld tot 2 maanden voor bruiloft. Als het dan meteen raak zou zijn (waar ik absoluut niet van uit ging!), dan was ik ten hoogste 8 weken zwanger, dan zou ik mijn jurk wel passen en waarschijnlijk ook (nog) niet al te ziek en moe zijn... We hebben een geweldige dag gehad, precies zoals we hadden gehoopt. Wat ik dan wel weer leuk vond, achteraf gezien was ik toch zwanger, 4 weken (ronde 2 raak dus), maar daar kwam ik pas op huwelijksreis achter...

Ik was erg verrast dat het zo snel raak was en deze 2e zwangerschap was zelfs in ronde 1 raak! En als ik nu terugkijk op mijn 1e zwangerschap en het verloop van deze 2e (erg zwaar), dan ben ik echt heel blij dat ik zo gedaan heb! Ik heb veel last van kwaaltjes en ik had dus idd nooit de grote dag (zoals wij die gepland hadden) volgehouden als ik langer zwanger was geweest.

Ik denk dat het een beetje afhangt van hoe je zou willen trouwen. Klein en intiem is vaak makkelijker aan te passen aan omstandigheden, maar als je droomt van groots, dat is wat lastiger. En ik zou mezelf een aantal vragen stellen, hoe erg zou je het vinden als:
- je erg moe en misselijk bent op je dag?
- als je weinig kunt lopen of pijn hebt?
- als je zou moeten slapen/rusten op je dag?
- als het niet door zou kunnen gaan op de dag die je had gepland (bijv miskraam, vroeggeboorte, ziekenhuisopname, bedrust?)

Afhankelijk van hoeveel geld je erin investeert zou ik hoe dan ook goed nadenken over een annuleringsverzekering als je toch voor je kinderwens gaat. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren...

Heel veel succes met je keuze en natuurlijk straks veel plezier op je bruiloft!

Groetjes, Karin
(29+6 wkn van 2e)

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om jullie verhalen te lezen.

Wij krijgen ook een redelijke grote bruiloft. We hebben besloten iedergeval tot februari/maart te wachten.Dan is het nog ruim 4 maanden voor de bruiloft. Ik vind het wel lastig hoor... Ik heb  zooooooooooooo weinig geduld! haha!

We zullen zien hoe het allemaal verloopt.... Persoonlijk denk ik dat je beter 4 maand zwanger kunt zijn   terwijl je gaat trouwen dan de eerste drie maand i.v.m misselijkheid etc) Hier had ik trouwens totaal geen last van maar die zwangerschap verliep in een miskraam en elke zwangerschap is weer anders.

Nogmaals bedankt!!

Groetjes Jo

Terug
Bovenaan