Grote nieuws vertellen...

Wij hebben maandag de echo en we laten die op dvd of video zetten. We gaan vrijdag eerst bij mijn schoonouders langs en zeggen onder de koffie 'o ja, we hebben nog een leuk filmpje meegenomen. Ze zijn gek op films! Volgens mij hebben ze nog nooit zoiets gezien, dus ik denk dat we er maar bij moeten zeggen dat we ze willen voorstellen aan hun eerste kleinkind.

De vrijdag daarop vertel ik het mijn moeder pas want die kan haar mond vast niet houden. Zaterdag wordt mijn eerste neefje 1 jaar en dan maak ik een shirtje voor 'm met of een foto van de echo erop of de tekst 'hoera, ik krijg een nichtje of neefje!'Dan weet dus de hele familie het. Mijn zus heeft het mijn moeder toentertijd niet eerder verteld, maar ik vind dat ze dat recht wel heeft en het zeker ook leuk zou vinden.

Ik ga trouwens nog 'Het grote opa en oma boek' en 'het grote oma boek' maken.

Koop ik een leuke multomap en koop gekleurd papier. Print daar lijntjes op en doe er een voorblad in met een foto van opa en oma's en een verhaaltje over wanneer ze geboren zijn, hun zussen/broers, de geboorte van mijn vriend en mij, foto van het gezin etc. Daarin zal ik opa en oma's verzoeken af en toe een stukje te schrijven of er iets bij te plakken zodat de kleine later een leuk boek heeft en kan zien hoe het vroeger bij opa en oma's was.

Die geef ik er dan bij als we het gaan vertellen.
 
Wij hadden beschuit met muisjes ingepakt en gegeven op vaderdag met de mededeling dat we ook nog iets voor bij de koffie hadden meegenomen. Iedereen vond het heel leuk.
Bij onze beste vrienden hebben we het verteld tijdens een etentje. Mijn vriend zei dat hij wilde proosten......op ons kleintje! Dat was ook leuk.
 
Ik had geboortechocolaatjes gekocht bij Jamin voor bij de koffie voor mijn ouders. Rose/wit en blauw/witte chocolaatjes om en om verpakt in een mooi doosje. Mijn moeder keek op toen ze het doosje opendeed met zo'n blik van: "Is het echt"? Ze vond het een hele leuke manier om het te vertellen.

Groetjes, Floor.
 
hoi, wij zijn bij beide ouders op de thee gegaan, wel op dezelfde dag om geen rare blikken te krijgen van die wist t eerder.., en toen hebben we ze het grote opa en omaboek voor peuters en kleuters gegeven, is een heel leuk voorleesboekje met verhaaltjes, is van bussing en schroder geloof ik en koste dacht ik iets van 8 euro. ze waren heel verrast toen ze t uitpakten!
heb ook wel eens gehoord van een ehbodoos gevuld met ehbo en babyspulletjes en dan met n sticker erop eerste hulp bij oppassen, ook erg origineel!
nou veel plezier bij t vertellen! gr fie
 
Hallo,
Bij onze eerste liep het allemaal heel anders, maar deze keer doe ik kaarten op de post met een heel mooi gedicht ( gevonde op internet) en een foto van onze oudste die 'zegt': Hoera, ik krijg een broer of zus. Daarbij heb ik een rijstkorrel geplakt om aan te geven hoe groot hij/zij nu ongeveer is.
Maandag gaan ze op de post, ben reuze benieuwd naar de ongetwijfeld verbaasde reacties!
 
hoi wij hebben bij de eerste zwangerschap handdoeken met opa en oma laten maken en het kwartje viel direct (moet wel bij een eerste kleinkind natuurlijk) en bij de tweede tompoucen met opa en oma laten maken was ook leuk en lekker
 
Hoi, wij hadden bij onze eerste een feesthoedje opgedaan en erop geschreven met een dikke stift, hoera, ik krijg een broertje of een zusje! En zo bij diegene die het moesten weten binnen gelopen en verder niks gezegd. Dat was echt heel leuk! Stonden ze echt zo verbaasd te kijken!
 
Terug
Bovenaan