Grote ommezwaai... laat me toch enten

Hoi Dames.....

ik moet het even kwijt... ik was compleet tegenstander van enten en vond het gigamassahysterie.... straks nog een laatste overleg met de gynaecoloog en dan is onze beslissing er toch wel door.... we laten ons WEL enten...

waarom deze ommezwaai? We hebben in onze omgeving nu diverse gevallen van MG gezien en er waren erbij die heel mild verliepen maar er waren er ook bij waar ik echt van geschrokken ben... nu heb ik ook gelezen op babybytes in week 34 hoe het met een zwangere gaat die het ook heeft; zelfs haar baby in de baarmoeder heeft het.En ook daar ben ik erg van geschrokken. Daarnaast hebben we een zoon van 3, heb ik een vader die erg tobt met zijn nieren (kan er echt geen griep bijhebben), heb ik een man die astma heeft en erg gevoelig reageert op alle soorten luchtwegvirussen, ben ik bijna 29 weken zwanger en heeft mijn man elke dag 8-10 man/vrouw schoolgaande jeugd in zijn auto die rechtstreeks uit de broeinesten komen wandelen. Het risico is te groot; ik durf het niet aan... ben nu snotverkouden en heb het er flink benauwd van... had nu al het gevoel dat ik stikte.... laat staan met flinke griep.

Vooral ook na het nieuws van de baby's die zijn misschien zijn overleden na de kindervaccins voor de gewone kinderziekten denk ik; jongens, tijd en toeval treft een ieder.... de kans dat ik vandaag in mijn leswagen plat wordt gereden is net zo groot dan dat ik een vaccin in laat spuiten wat tot een DES of Softenonaffaire kan leiden.

Je moet wat... en als er nu iemand hoest naast ,me wordt ik bijna paniekerig en loop de hele dag met een koortsthermometer in m'n hand.... als ik de rest van m'n leven de anticonceptiepil slik heb ik meer kans op ellende in m'n lichaam door alle rotzooi dan nu door het MG-vaccin....

Goed lieve dames, ik moest het verhaal even kwijt... niet om jullie in de war te brengen maar ik zit er zelf ook gewoon giga mee.... maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die echt wel begrip opbrengen voor m'n angst... dat was eerst wel anders....

Het is en blijft moeilijk.
Voor volgende week donderdag heb ik mijn oproep om de mgprik op te halen.

Eerst volmondig JA en nu NEE...
Ik weet het ook niet hoor.

Ben zelf 30wk heen en heb een peuter die vanaf september naar de peuterschool gaat.

Heb thuis ook allemaal alcohol flesjes neer gezet en ben het ook regelmatig aan het gebruiken, heb er ook een voor onderweg in mijn tas zitten.

En iedereen die in mijn omgeving hoest zonder zijn handen voor de mond te doen, krijgt een uitbrander....

moeilijk moeilijk moeilijk ja of nee

Groetjes Natasja

Moeilijk hoor. Ik neig ook naar ja. Op mijn werk (psychiatisch ziekenhuis) zijn nu ook gevallen gemeld.
Ik ga me volgende week laten inenten. Ik kan het echt niet gebruiken, noch het kindje in mijn buik, noch mijn gezinnetje, dat ik flink ziek wordt.
Ik leef in het hier en nu en moet/wil dus nu mijn verantwoordelijkheid nemen. Er zijn zoveel spookverhalen en zoveel meningen etc. Ik en mijn man moeten zelf de keuze maken. Dit kan niemand voor ons doen.
Lastig, maar realiteit. Iedereen veel succes bij de keuze.

liefs

Hoi Sunny,

Ik ben van het april forum en ik neus overal wel eens.
Ik ben het helemaal met je eens!! Ik werk op een school met 10000 mensen en laat me dus ook inenten. Mijn mening is;
Je weet idd niet wat het vaccin met je kindje doet, maar het kan lang zo erg niet zijn als wat het virus met je kindje doet. Aangezien hoge koorts weeën op kan wekken is dat dus ook niet zonder gevaar.
Heel veel succes!!

Groetjes Sonja

Ik laat me ook inenten , ben 32 weken zwanger en ga het vaccin volgende week halen ,
Vind het ook geen fijn idee maar aan alles zit een risicio en bijwerkingen aan vast , betekend lang niet dat iedereen die krijgt, zoals vele denken..

ik zit er ook mee.
wordt niet goed ervan soms.
de vk raad het aan de huisarts raad het zo' n beetje af. lekker is dat zo verschillend.
niet dus.
ik kan maandag of donderdag die prik halen.
ik zit nog nu steeds meer naar ja dan naar nee.
zit alleen nog een beetje mee wat voor bij verschijnselen krijg ik zelf van de prik en kan de baby eigenlijk ook bijverschijnselen van de prik krijgen?
dat is waar ik over in zit.
ik heb het hoe dan ook al sneller benauwd.
ik ben 30 weken zwanger.
ik denk nog even na...... al wordt ik daar gek van.
groetjes van mij
en iedereen succes met zijn keuze.
en laten we gewoon hopen dat het de goede is.

hoi hoi,

ik ben vanmorgen bij de VK geweest en in haar praktijk hebben ze ook al 1 hoogzwangere met MG geconstateerd. en nu ik de verhalen hoor dat gezonde mensen er aan overlijden, heb ik de knoop doorgehakt.

donderdag ga ik gewoon de MG prik halen.

ik heb de sites afgespeurd en de huisarts en VK geraadpleegd. samen met mn man alle pro's en contra's tegen elkaar afgewogen. en wij kiezen toch voor het inenten. aan beide keuze's zitten risico's, maar tja da's altijd zo.

x jessica

Ik wilde in eerste instantie ook niet. Mijn zoontje heeft ook een oproep gehad omdat hij in de risicogroep valt. In eerste instantie met kinderarts over gehad om het niet te doen. Ik heb besloten om ons beiden te laten inenten volgende week. Ik hoop, dat mijn andere 2 kinderen ook in aanmerking gaan komen.
Groetjes...

Terug
Bovenaan