grote wens..het wachten duurt lang

hallo meiden,
ik ben moeder van een dochter van 3 en we zijn alweer 1,5 jaar bezig voor de tweede..inmiddels 6 kuren clomid verder..en de hoop is steeds verder te zoeken...ben zo bang dat er wat is..
morgen weer een afspraak bij de gynacoloog..ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren
ben ik januari begonnen met de clomidkuren dus heb het nu wel gehad..sorry..ben 5 kilo aangekomen en hou vreselijk veel vocht vast..over mijn humeur maar niet te spreken..

sorry voor mijn geklaag....

kan me goed voorstellen dat je je hart even wilt luchten.
Zelf ben ik net met mijn eerste proverakuur begonnen en ik verwacht pas eind volgende week aan mijn eerste clomidkuur te beginnen, maar ik merk nu al dat het van alles en nog wat met je lijf doet om aan dit soort medicijnen te doen. En aan je 'hoofd':) Dus een half jaar is dan al best lang om bezig te zijn.

Als ik jou was zou ik mezelf er van verzekeren dat als je morgen bij de gyn weg gaat, je ook echt een 'aanvalsplan' hebt. Na een paar gesprekken bij de hoogopgeleide heren en dames van de gynaecologie, valt het me op dat je je zo makkelijk laat afschepen (ik in ieder geval). Maar goed doorvragen, ook al gaan ze zuchten en draaien en zeggen dat je het toch weer even moet aankijken.

Succes morgen en laat even weten wat ie zei.

Hoi Mirjan,

Kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal moe bent. Dat was ik na 3 maanden al laat staan na een half jaar.
Ik ben het helemaal met rosa eens, dat als je morgen geen bevredigende oplossing of antwoord van je gyn krijgt je gerust "van je af mag bijten". Die artsen zijn keien in het volgen van protocollen en in het afwachten en aankijken. Ze houden dan blijkbaar geen rekening met de gevoelens en emoties van de patienten.
Ik wens je heel veel sterkte voor morgen en de komende tijd.

Groetjes Corina

Hoi

ik heb misschien een hele brutale vraag, maar ik ben ook 1,5 jaar bezig voor 2e en ik moet het nog steeds zelf proberen, ga over 1,5 week naar gyn voor te kijken wanneer mn ei is, hoekomt het dat je al zo snel aan medicijnen mocht beginnen? Hebben jullie dat ook dat er elke keer een stukje moed wegvalt als het weer neit is gelukt??

Gr wEndy

ook ik ben al ruim 1,5 jr bezig voor de 1e en nog niet zwanger, geen miskraam, niks. Je gaat twijfelen of 'het' wel werkt. De testen wijzen niks anders dan goeds uit. Ik heb nog geen kijkoperatie gehad, dus misschien blijkt dan dat er iets niet goed is. Ik moet nu eerst een half jaar weer op eigen kracht (net als Wendy).

Ook zonder medicijnen is dit vreselijk maar als je hormonen nu ook worden gestuurd, je kilo's aankomt etc. dan is het nog erger. Volgens mij krijg je de medicijnen als je erg lange cycli hebt, is het niet?

Ik wens iedereen veel sterkte, want het is gewoon erg moeilijk om positief te blijven.

Gr. Wenser

hoi damens

ik ben ook 1.5 jaar bezig en ik heb al wel alle onderzoeken achter de rug en kijkoperatie. bij ons beide is alles goed en ik ga in nov beginnen met hormonen spuiten en iui.

waarom wij al zo ver zijn is gewoon omdat ik wat gesmokkeld heb. ik heb een korte cyclus dus kwam al iets eerder bij ronde 12 aan dan 1jaar. de gyn vroeg alleen aan mij wanneer ik gestopt was met de pil en dat is okt 2007, maar toen waren wij nog niet bezig.

het is in ieder geval in ieder ziekenhuis anders en ik ben blij dat we al geholpen worden want mijn 1ste afspraak was dec 2008 en nu 3 kwart verder ben ik nog niet zwanger.

dus idd kom voor jezelf op.

liefs kim

Ho Meiden ,

Ik begrijp jullie wachten ,zeker en vast .
Maar als ik dan lees dat je na 3maanden al stress krijgt , heb ik het moeilijk .
Mijn dokter , vriendinnen enz..; hebben me altijd gezegd dat 1jaar nog steeds normaal is .

Ik ben ondertussen volgende maand 4 JAAR BEZIG !!!!!
1jaar op de natuurlijke manier ,
dan gewoon met opvolging vd dokter , dan clomid
insim. enz
Na bijna 2 jaar ben ik bi een fertiliteits arts terrrecht gekomen , die wilde me eerst gewoon opvolgen
dan IUI , geen Clomid en ook op mijn tegenwerking ik heb me nooit eerder zo slecht dik en humeurig gevonden.
Onertussen nu 1 jaar geleden ben ik gestart met IVF
Ondertussen 3x pick-up gehad 4 pogingen (1x was het met ingevroren embroy's )
De laatste is van febr. geleden en nu denken we terug te starten volgende cyclus , ik ben nu een maand an de pil , wat blijkbaar goed is )

Zorg dat je er klaar voor bent , en laat je niet doen door niemand , durf je dokter vragen te stellen
en probeer te blijven genieten van alles ,
want als je zo als wij 4 jaar later bent
zijn er wel 4 jaar van je leven voortbij.

TOI TOI TOI

Je hebt gelijk, we moeten ons leven niet weggooien, het kan zo lang duren voor je evt. zwanger bent en het leven is zo kort. Maar het is zo moeilijk om dat altijd te geloven, want de moed zakt je soms in de schoenen.

Maar ik plan ook gewoon vakanties enz. die ik eerst niet plande omdat ik evt. zwanger zou kunenn zijn. Anders kun je helemaal niks meer. En drink een wijntje en geniet ook van het leven met zijn tweeen.

Ik hoop voor jullie dat na 4 jaar toch alsnog goed nieuws komt.

Wenser

Terug
Bovenaan