Grote zus bij bevalling of niet?

Hallo :)

Ik ben 32 weken zwanger en langzaam aan het voorbereiden op de bevalling. Nu wil ik thuis bevallen. (Voor zover als dat je iets te willen hebt) ;) Mijn dochter is 8 en ik vroeg mij af, zijn er dames die ervaring hebben met bevallen met de kids erbij? T liefst heb ik dit wel. Maar is t in de praktijk ook zo romantisch als het klinkt?

Even een situatie schets....:
Co ouderschap ( zeer goede band met papa van mijn dochter )
Dus grote kans dat ze dan daar is, of op school of slaapt....enz enz....
Ook is ze makkelijk naar mij toe te brengen mocht het gaan beginnen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Misschien zijn er zelfs dames die ook met een tweede bij een andere man te maken hebben :)

Anyway ... In een notendop...
Wilde even weten wat de ervaringen zijn met bevallen met grote broer of zus erbij.

Dat is natuurlijk helemaal je eigen keuze! Ik heb het zelf niet gedaan omdat zo hele bevalling voor een kind natuurlijk ook een hele gebeurtenis is en vond het zelf geen fijn idee als mijn kind zou zien dat mama toch wel veel pijn heeft ook op zo moment! Wij hebben ervoor gekozen om oppas te regelen en de kleine erbij te betrekken als de bevalling achter de rug is.

Ik zit met het hetzelfde 2 kids in co-ouderschap en nieuwe baby
Ik wil ook thuis bevallen maar no way dat zij thuis blijven. Ik wil rust en kunnen ontspannen en niet om mijn kids hoeven te denken

Met hun vader is afgesproken dat hij de kids dan opvangt en hij heeft dus de laatste weken voor de bevalling zijn telefoon stand-by zodat hij ze dag en nacht kan halen als het nodig is.
Mocht het nodig zijn na de bevalling blijven ze ook langer daar, je weet immers nooit hoe de kraamtijd verloopt

Ik ben 28 weken zwanger van de 2e. Mijn dochter is 6 (7 tijdens bevalling) en ook een co ouderschap.

Ik wil ook graag thuis bevallen en van mij mag ze er bij zijn als ze dat wil. Ik zorg wel dat er in ieder geval iemand voor haar is, zodat ze altijd weg kan als ze wil en er iemand is die haar in de gaten kan houden.
Ik heb goed contact met haar vader en het ook op tijd met hem besproken. Hij is er geen groot voorstander van, maar zal me niet in de weg staan.

De ervaring waar je om vraagt heb ik nog niet… maar een vriendin van mij heeft bij de laatste bevalling haar kids erbij gehad en was een mooie ervaring.

Het is een mooie ervaring zolang alles goed gaat. Wil je ook dat ze het ziet als dingen niet goed gaan en jij met spoed afgevoerd wordt? 

Thanks...
Heb wat om over na te denken...
Stel dat t anders gaat lopen dan dat ik dat wil ?
Misschien beter focus op kleine man in m'n buik en daarna grote zus tijd ?

Wat fijn dat er meer dames zijn met co ouderschap. En gelukkig ook positieve verhalen ? Binnenkort maar even met papa van m'n dochter om de tafel :)

Is ook een hele goede....
Ik wil haar ook niet het gevoel geven dat ze "in de weg loopt".
Denk dat ze over gaat lopen van liefde als ze dr broertje ziet?

@ Lewis... Dat klopt ook wel weer ...
Helemaal niet bij stil gestaan ?
Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen ?

Terug
Bovenaan