Grote zus bij bevalling of niet?

Zou me niet te veel door angst laten leiden... hoe groot is de kans dat je echt ineens met spoed weg moet?!

Praat er anders ook met je verkoskundige over.

Mooi idee wel, je dochter erbij betrekken. Ik zou haar zelf alleen echt nog te jong vinden voor de heftigheid ervan. Het is toch naar om te zien dat mama pijn heeft, met best toch wat bloed en poep en andere smerigheid, die voor een 8-jarige lastig is te plaatsen. Je zou er ook voor kunnen kiezen dat ze wel thuis is, eventueel met iemand en meteen mag komen als de baby er is, maar tijdens de daadwerkelijke bevalling is er dan niet nog iemand om aan te denken en als het mis zou gaan, is ze er niet direct bij. Als ik eerlijk ben; ik zat tijdens mijn goede thuisbevalling zo in mijn eigen bubbel, dat ik mijn lieve partner al bijna teveel vond naast me…

Overigens is die 1 op 3 ook vanwege hechtingen, placenta die niet goed los komt, meer bloeden dan gewenst, te koude/kleine/grote baby etc, zonder dat het direct enorm paniekerig is. Heel veel succes!

Ja moeilijke keuze, ik vraag me idd af of het niet allemaal te heftig is voor een kind. Ligt natuurlijk ook weer aan een hoop dingen. Ik was denk een jaar of 7 toen heb ik met mijn moeder een bevallingsfilmpje gezien, nou ik kan je zeggen dat is me heel lang bij gebleven ? en niet perse het goede ervan zelfs toen ik zelf voor t eerst zwanger was moest ik er weer aan denken ? maar elke situatie en elk kind is weer anders lastig!

@ Galileo...
Ja ik denk ook dat ik steeds meer neig naar niet. Dan later maar aanschuiven en alle aandacht naar de bevalling!
:)

Terug
Bovenaan