Grote Zus of Broer bij de bevalling?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heeft iemand al eens de grote zus of broer bij de bevalling gehouden?
Ik zit te twijfelen omdat ik gewoon niemand weet naar wie mijn dochtertje ( van 5 en half ) heen meot ik wil der sowieso gelijk erna erbij hebben,. maar mijn vriend is in het ziekenhuis erbij en zo ook mijn moeder... schoonfam heb ik niet (   vind ik ook niet erg hoor haha)

Maar nu weet ik niet of het iets is om je oudere kindje bij te betrekken, ikzelf denk dat het alleen maar heel erg leuk is, mensen met ervaringen....???

het lijkt mij geen goed idee hoor om zo'n kleine erbij te hebben en vooral niet voor haar voor mijn moeder was het al heftig om mij pijn te zien lijden laat staan voor een kleine van 5.

groetjes dominique

Hoi, hoi, daar hebben wij ook heel lang mee gelopen. Onze dochter was ook 5 en 'n half, en onze zoon 7 en een half toen onze Thijs geboren werd.Mijn eigen ouders zijn overleden, en mijn schoonvader ook, en met mijn schoonmoeder hebben wij gelukkig geen contact meer. Mijn zusje was stanby voor als het overdag nodig zou zijn. Misschien kun je eventueel een buurvrouw vragen, of de moeder van een vriendinnetje als het overdag nodig mocht zijn?   Ik heb wel een thuisbevalling gehad, en alles goed met de verloskundige besproken. De oudste 2 zijn altijd mee geweest op cotrole, en ik had ook een leuk boek te leen gekregen van de verloskundige. Ik wilde ze er ook zo snel mogelijk bij hebben, maar de gore details(hihi) wilde ik ze besparen. Dus toen thijs geboren was, hebben we ze wakker gemaakt, en heeft Bas   zelfs met papa de navelstreng doorgeknipt. Eigenlijk ging alles vanzelf. Heel veel succes met de moeilijk beslissing, ik zou willen zeggen, doe dat waar je jezelf het prettigste bij voelt! Groetjes Wendy

Hoi,

Onze zoon is ook bij de bevalling aanwezig,heb hem al veel verteld en een bevalling laten zien,we willen naar het ziekenhuis en mijn schoonmoeder wacht daar in de gang dus mocht die kleine het niet trekken dan neemt zij het over.

Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en jij kent je kind het beste.

Groetjes Mama van justen en 38 weken zwanger van een meisje.  

Cho, daar heb ik nog nooit aan gedacht, mijn dochtertje is dan nog maar net 1 jaar, dus bij ons is dat geen optie.
Maar ik zou het zowiso nooit doen... vind niet dat je zo'n kleintje erbij moet betrekken. Desnoods kan je het filmen en later eens laten zien, maar nee hoor erbij zijn, vind ik niet zo verstandig. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich e !!
Persoonlijke keuze!

Liefs,
van ons

Nooit van mijn leven dat ik een kind bij mijn bevalling zal laten zijn!
Blijkbaar heb je geen traumatische bevalling gehad de eerste keer, das alleen maar mooi natuurlijk..
Maar bedenk dat het ook een keer minder op rolletjes kan verlopen. Dat is dan toch niks voor een kind? Al die gespannen gezichten en een moeder die pijn heeft.
Ik zeg dit nu wel heel makkelijk maar ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het ga oplossen.
Ik twijfel nog waar ik wil bevallen. Als ik in het ziekenhuis wil bevallen is het ''makkelijk'' dan brengen we de babyfoon bij de buren als het s nachts is en dan komen mijn schoonouders mijn dochtertje ophalen zo snel mogelijk.
Als ze wakker is kan ze zo naar de buren tot mijn schoonouders er zijn, (duurt wel een uur minstens).
Maar als ik toch belsuit om thuis te bevallen?? Als ze wakker is breng ik ze bij de buren, maar wat als ze slaapt, stel dat ze wakker wordt?? Ze is dan nog maar 2 jaar en 3 maanden,
Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur. Dus lang de tijd om na te denken hebben we dan ook weer niet als het weer zo gaat :)
En ik wil onder geen beding mijn schoonouders in mijn huis als ik al aan het bevallen ben!!
Elke

hey.

ik persoonlijk zou het ook niet doen maar het is een keuze die je zelf moet maken.
bij ons in rotterdam heb je ziekenhuizen waar een soort kinderdag verblijf zit.
daar kan je je kindje neerzetten en heb je er geen omkijken naar.
natuurlijk is daar begeleiden.
mischien hebben ze dat bij jou ziekenhuis ook?
zou wel fantastisch zijn want zodra je bent bevallen, haalt papa je kindje beneden op en is hij er toch ontzettend snel bij.
informeer er eens naar.

groetjes, do

correctie:

is ZIJ er snel bij.
(ik zei hij)

sorry hahaha

groetjes, do

Terug
Bovenaan