grr die nachten pfff

hee dames

caithlyn is normaal een doorslaper,en we konden normaal dus elke keer genieten van onze nachtrust heerlijk..
maar soms heeft ze gewoon nachten dat je wel 2 a 3 uur wakker is en begint te jammeren
vanacht dus weer,3uur werd ze wakker en was aant"'huilen''dus ik speen geven loop de kamer af kruip lekker tege me mannetje aan en ja hoor begint ze weer en tis niet eens echt huilen maar jammeren in het begin dus ik paar keer heen en weer gelopen en ze is dan ook echt klaar wakker,ligt ze een beetje te lachen tegen me pff haha op dat moment kan ik eigenlijk helemaal niet lachen want wil gewoon slapen haha...nou ik denk laat der maar ff dus ik in slaap gevallen bijna begint ze weer te huilen en nu echt huilen,uiteindelijk heb ik kwart over 5maar de fles gegeven en toen was het goed en ging ze slapen nou ze heeft me dus gewoon 2,5 uur wakker gehouden nou kwart voor 6gaat de wekker voor me schatje en dan is caithlyn weer rond 8uur wakker pff aann het einde van de dag ben ik echt gesloopt bah bah wie heeft een tip

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

mijn zoon is van 14-03-08
Het is een fase hoor.
Als je voldoende ritme toepast en je kleine wijkt er vanaf dan zit hij/zij in een spongetje.
Vaak houden ze dit 3-4 nachten vol en dan slapen ze weer gewoon door 'snachts.
Niet beginnen aan een flesvoeding, laten jammeren.
Neem aan dat de laaste fles 180 ml water is met 6 schepjes en 1 rijstebloem?
Gewoon volhouden!

ik maak de laatste fles zelfs 240 dan 8scheppen en rijstebloem,ja ik laat der ook gewoon liggen en pak der niet uit der bedje,zoals ik vaker lees ik heb wel iets van dit is je kamer en hier slaap je onze kamer is voor ons zelf en wil ik graag zo houden,maar ja we zien het wel en hoop dat dit een fase is dan haha.
en ritme is hier idd ook belangrijk die hbben we goed lopend haha

tnx

Hier heb ik dat ook wel met Nora, zo slaapt ze weken door en dan ineens een week niet meer. Ik haal haar niet uit haar bedje (tenzij ze een vieze luier heeft natuurlijk) en laat haar liggen en troost haar met speentje en een hand op haar hoofdje. Daar wordt ze meestal rustig van. Ik geef haar nooit een fles want dat vindt mevrouw wel lekker en dan gaat ze daar aan wennen. Als ze huilt dan laat ik haar  15 minuten liggen (dat lijkt dan wel uren te duren) en daarna pas weer de speen. En dat dan net zo vaak tot ze in slaap is gevallen. Het is soms doorbijten want je blijft wel eens heen en weer lopen. Meestal is het na een paar dagen wel over.

Helaas heb ik nog een zoon van 2 die slechter slaapt dan Nora dus dan loop ik met wallen tot op m'n knieen! ;-)

Succes!

Hoi Patricia,
Leef met je mee, vreselijk als je niet normaal kan doorslapen...
't Lijkt in 1e intstantiezielig en moeilijk  maar probeer 'ns je dochtertje te laten huilen.Natuurlijk geen half uur, maar gewoon net wat langer dan anders.Wie weet hoe ze daar op reageert, anders heeft ze zo door dat wanneer ze gaat huilen het flessen-tijd is, huilt ze straks standaard midden in de nacht net zo lang totdat ze een fles krijgt...
Maar ik begrijp het wel hoor, wij hebben 3 kids en 3 slaapkamers, dus Lenthe ligt nu nog bij ons.Waardoor ze altijd heel even wakker word als wij naar bed gaan, dan geef ik haar een avondflesje van 120 cc, en daar slaapt ze dan de rest van de nacht verder op.CB natuurlijk niet mee eens, die vinden dat dat flesje een uurtje na het avondeten moet, tja en dan krijg ik die er dus nog niet in,  ze gaat mee onder de douche en naar bed, en krijgt dat flesje dus pas 's avonds laat...
Kortom, doe wat je zelf fijn vind, gewoon uitproberen...
Sterkte vannacht!!
Groetjes Roos.

Hoi,

Hier nog zo'n meisje (van 18-03). Ze heeft het sinds kort dat als ze weg geweest is zonder mij (bij oma ofzo) dan is het 's nachts raak. Van 3u tot gerust 7u.
Fles geef ik inderdaad niet. Vaak laat ik haar liggen en probeer ik haar op die manier te troosten.
En als ze zeurend huilt dan laat ik haar vaak even voordat ik ga kijken, want inderdaad mevrouw vind het wel erg gezellig zo.
Dus als ze alleen echt huilt dan ga ik ernaar toe.
Soms huilt ze ook in haar slaap (is nieuw) maar dan stopt ze veel sneller dus dat wacht ik ook altijd even af.
Van de week was het weer raak en na 3u lang iedere 10min heen en weer gelopen te hebben, heb ik haar inderdaad meegenomen naar ons bed.
Is ook echt tegen mijn principe, maar ik trok het niet meer. En binnen 5 min sliep ze.
Ze wilde heel graag mijn warmte voelen.
En het gekke is dat als ik met haar in de schommelstoel ga zitten (heeft ze ook mijn warmte) dan wil ze gaan spelen.
Ach ja, soms zijn het echte spoken hihi.
Een gouden tip heb ik niet. Na die nacht heeft ze weer lekker doorgeslapen.
Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Hoi Mama van Caithlyn,

Heb je al eens geprobeert om haar laatste fles wat minder te geven.
Ik gaf mijn dochter ook een flinke laatste fles met rijstebloem. Heb nu de laatste 5 (!) weken nachten gehad dat ze 3 tot 5 keer op een nacht echt hard huilend wakker werd en als ik dan ging kijken stond ze rechtop in bed.
Heb nu de laatste 2 nachten een 'gewone' fles gegeven voor het slapen (dus 180 water met 6 scheppen en geen rijstebloem) en wat denk je, de 1e nacht 1x wakker en vannacht doorgeslapen tot 6.30u. Wist niet wat me overkwam.
Misschien dat je dochter met de laatste fles te 'vol' zit en hierdoor 's nachts buikpijn heeft?
Het is het proberen waard.
Succes en ik hoop dat je snel weer je nachten door mag slapen.

xmotorbabe
(mama van Sarah 6-11-2007)

motorbabe, ik had precies hetzelfde!
ik deed er 's avonds een paar lekkere scheppen bamix in. dan dronk ze maar weinig en was ik gewis 's nachts in de weer.
ik ben gestopt met de bambix en mevrouw drinkt de fles leeg! en slaapt...

ik heb toevallig vandaag op het cb gevraagd hoe je dat moet doen als ze steeds huilen en hun antwoord was: steeds opnieuw hetzelfde doen. even een aaitje, speen dr in, slaap lekker en weer weg. na vijf minuten weer.
ze zei: je leert je kind zelf zo;n ritme aan, van vaak wakker en een flesje. (NIET MIJN MENING HOOR)        
succes in ieder geval. kweet er alles van... zucht

en wat bedoelen jullie eigenlijk precies met een sprongetje?
dat lees ik wel vaker, maar ik snap niet precies wat jullie dan bedoelen.
(of ben ik gewoon dom!?)

Terug
Bovenaan