grr die nachten pfff

Hoi

Ik geloof dat tessa dat sprongetje inmiddels al eenmaand of 8 heeft. ze slaapt gewoon zeer slecht. ze huilt zich zo overstuur dat alles er weer uit komt. met gevolg nog meer overstuur, en een vieze baby en een vies bed. ik probeer het wel eens om haar door te laten jammeren en janken, maar ik heb het opgegeven. Ze is nu ongeveer 4 keer per nacht wakker, en met een beetje pech mijn dochter van 2 ook nog een keer. ik ben dus ook uitgeput en begrijp helemaal wat je bedoelt. Wel ben ik gezwicht voor een fles 's nachts, want dan houd ze meestal een uur of 3 zich stil. Ze begint nu ook weer te huilen, ze ligt er net 3 kwartier in. Ikweet niet meer wat haar kan helpen, ik heb gewoon de hoop dat het snel voorbij gaat.

groetjes grietje

Hoi,

Doreen is nu 8,5 maand en af en toe 's nachts wakker, maar gelukkig snel weer stil. Even kijken of ze niet op haar buik ligt, aai over de bol, kus en weg. Als ik jullie verhalen lees, hoop ik echt dat het zo blijft.
Wil jullie ook echt heeel veeeel sterkte wensen, want het lijkt me echt vreselijk!
Liefs,
Karlien

Hoi megablije mama,

Kan me voorstellen dat je niet weet wat een sprongetje is, als je er niet eerder van gehoord hebt. Het komt namelijk uit een boek ! Oei, ik groei . Je hebt er ook een hele site van : www.oeiikgroei.nl  (kijk dat bij mentale sprongen)
Hun gedachte is dat elke baby bepaalde fases doormaakt, voorafgaand aan die fase zijn ze vaak "lastig", eten minder, zijn aanhankelijker, slapen slecht, daarna gaat het na een paar weken ineens beter, en dan ineens merk je vaak dat ze ineens iets kunnen wat ze ervoor niet konder, bv beter grijpen of draaien of iets dergelijks.

Best interesant, en ook wel herkenbaar, bovendien, je moet toch "iets" de schuld kunnen geven als ze vervelend zijn of je wakker houden 's nachts hihihi

Dus het was geen domme vraag hoor, je moet toevallig net het boek kennen.

Groetjes Bianca

tnx dames voor alle tipsen raad het of niet vanacht heeft ze maar een keer een kikje gegeven en dus lekker doorgeslapen,heerlijk
wat heb ik nou gedaan,gisteravond ontdekte we dus haar 3e tandje en deze zit voorin en dan boven,dus mss heeft ze daar wel last van gehad hij is nog niet helemaal door en ik heb der dus gister avond eenn zetpil gegeven en dentinox erop gesmeerd en dit was het resultaatnou is het niet zo dat ik elke avond een zetpil ga geven
vanacht gewoon weer zonder mss was het pure toeval dus even kijken

tnx mama,s

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Zarah heeft de afgelopen maand ook liggen spoken 's nachts. Ieder uur werd ze huilend wakker. Speen erin, aai over de bol, en ze sliep weer. Maar het werd steeds erger en vaker, en op een gegeven moment was ze gewoon echt wakker 's nachts, en de grootste lol dat ze had! Ik wat minder... Heb haar nu 1 keer laten huilen en opeens viel ze in slaap! Tweede nacht opnieuw! Hoe dat nou kan, ik heb geen idee.
Wel kan ze ineens heel goed beide voeten vastpakken (wat ze dus meteen constant doet..) en andere geluidjes maken (wat ze dus ook constant doet, haha!). Dus hopelijk was dit een sprong en heb ik voorlopig weer wat betere nachten. Hoop ik....

Hopelijk zijn het de tandjes geweest, Patricia!!! Is het al wat beter, nu het tandje door is?
Hier ook een jongedame die meestal 2x per nacht wakker wordt...... dus ik weet onderhand niet wat doorslapen is, hihi.
Meestal drinkt ze een slokje bij mama en gaat daarna weer gelijk slapen, dus heel erg is het niet. Ben wel benieuwd wanneer de echte doorslaapnachtjes komen...
Ook hier al maanden gekwijl, witte streepjes en dikke bobbels in de kaak, maar nog geen tandjes.....
Oooooooit komen die goede nachten weer (hoop ik).

hoi hannah

ja gelukkig zijn mn nachten hier weer heerlijk zijn   dus maar 2 lastige nachtjes geweest gelukkig.
haar bovenste tandje is nu gelukkig door al heeft ze nog wel last een beetje.
maargoed ze gaat dus weer lekker 20:00uur slapen tot ongeveer 6.30 ligt aan de opstaantijd van me mannetje

hoop dat jou nachten ook weer snel mogen bevallen

tnx

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Hoihoi!

Ik lees net dit onderwerp en wordt eigenlijk een klein beetje jaloers.

Ik heb hier een dochter 9 maand die door heeft geslapen en nu alweer 5 maand snachts wakker wordt. Niet rustig wakker wordt nee die de heleboel bij elkaar KRIJST zoals een echte meid dat kan. half3 wakker worden even erheen onderstoppen (ligt ze vaak 360 graden gedraaid) speen geven en weer weg 5 min stil en dan begind ze weer. En ja ook dit gaat door tot... ze wordt echt niet meer stil!  Constant krijzen ook als je naar de toe gaat.  Om 5 uur heeft ze dan al 2,5 uur gekrijst geef ik dr maar de borst. Want  ik wil nog wel even slapen. Opzich heeft ze geen nacht voeding meer nodig. (heb ik nog best lang wel gegeven want dan ging ze weer slapen) maar goed die willen we er niet meer in hebben. Dus laten huilen zeggen ze dan...

En dan hebben we het nog niet over het ´savonds in slaap vallen. Want ook dat is een heel probleem. De ene keer gaat dat zonder problemen en de andere avond loop je tig keer naar boven.

Tjah eigenlijk ga je pas iets warderen als je het moet missen!!

Terug
Bovenaan