grrr babyuitzet??


Hey allemaal

even weer een vraag over de baby-uitzet.
wat is noodzakelijker, een waskussen of een aankleedkussen?
het ziet er het zelfde uit, en ik krijg er geen wijs uit.
ik kan toch maar 1 kussen op de commode leggen en ik wil graag kopen wat noodzakelijk is.

over de flessensterilisator, is dat nu echt noodzakelijk? je kunt toch ook de flessen op de ouderwetse manier uitkoken in een pan?
of is dat heel erg raar?

meiden help me!

liefs sarah
 
Hoi!

Wat een gedoe he? Nou, ik heb nog nooit een waskussen gekocht voor ons eerste kind. Is dat om op te wassen? Wij gebruiken daar gewoon ons aankleedkussen voor. We hebben um dus nooit gemist.

Over die flessen sterilisator....ook niet nodig. Wij hebben in de eerste periode steeds alles uitgekookt in de pan. Totdat mijn man zo grappig was om te vergeten dat hij dat aan het doen was en er een aantal hompjes plastic in een pan te vinden waren. Sindsdien hebben we   van die difrax flessen die je in de magnetron steriliseert. Twee minuten op de kop met een laagje water en het is goed. Deze flessen zijn net zo duur als de andere (merk)flessen en wij hebben ze nu voor ons volgende kindje weer ingekocht. Echt heel makkelijk en net zo goed.

Dus........je kan weer schrappen van je lijstje..En als je twijfelt kan je toch de kraamhulp naar de winkel laten gaan?! Vindt ze vast niet erg..

Succes!
 
Hoi,

Wat een lijsten he? En een groot deel heb je echt niet nodig. Op budgetbaby.nl staat wat je echt nodig hebt. Ik heb alleen een aankleedkussen. Dat is genoeg, en je kunt hem meenemen als je eens ergens heen gaat. (vakantie) Een flessensterilisator? Die kun je altijd nog aanschaffen. Ik doe het gewoon in een grote pan. Werkt net zo goed. Maar wie weet denk jij er na een tijdje   anders over. Dan is hij zo gekocht.

Groetjes, Kat
 
Hoi sarah,

ook wij hebben alleen maar een aankleedkussen, ik vind een waskussen erbij echt overbodig en meestal is het in de badkamer toch te koud waardoor je je kindje meeneemt naar de slaapkamer en dan afdroogt en aankleed op het aankleedkussen.

Die magnetronsterilisator, ik zweer erbij, wij hebben hem toen in een aanbieding gekocht samen met de flessenset (avent) voor weinig. Wij hebben alleen de eerste keer echt uitgekookt met de pan en gevolg, overal kalk aanslag. Ik gebruik nu al ruim 1,5 jaar de magnetronsterilisator en straks met de 2e ga ik hem ook gebruiken, lekker makkelijk en bespaart ruimte, bij mij dan.   Maar ik denk dat je in de lopp van de tijd vanzelf wel merkt wat je het makkelijkst vindt en dan kan je altijd nog een sterilisator aanschaffen, prenatal heeft er geloof ik al eentje van 13 of 14 euro. Of die goed is weet ik niet, maar het zal wel.

Succes met je keuzes

groetjes carreen
(35 wkn 2dg)
 
hoi

ik heb ook een magnetronsterilisator en het is zo makkelijk 7 minuten en het is klaar op 650 w. de eerste maanden heb ik in de flessen uitgekookt met het gevolg veel kalk aanslag die er niet meer uit ging en heb nieuwe flessen moeten kopen.
nu heb ik de flessen van advent en een sterilisator van prenatal was maar 15 euro en heel makkelijk
en  ik heb alleen een aankleedkussen ik was ze toch op de slaapkamer en ik doe er zo'n badstof hoes over en klaar ( ik wist niet eens dat er een speciaal waskussen was)
ik heb zelf een 2ling en moest ook naar het geoedkoopste kijken en de helft wat ik aan geschaft heb, heb ik nog nooit gebruikt.

groetjes kristel
 
hoi, als je uitkookt in de pan gewoon een klein scheutje azijn erbij en je hebt echt geen last van kalk aanslag. ook ik heb alleen een aankleedkussen en een nieuwe schone
 emmer was net zo goed en veel goedkoper dan een tummytub, ik heb de emmer gewoon in het baby badje gezet ging perfekt.

dus succes petra
 
Hoi hoi,

Ik heb even een kijkje proberen te nemen op de site van budgetbaby.nl, maar deze bestaat niet.  Weet een van jullie een soort gelijke site.

Groetjes,

Sabrina  
34,1 wkn 1e kindje  
 
Hoi,

Toen ik het berichtje van Sabrina las ben ik ook even gaan zoeken. Budgetbaby is er idd niet meer. Sorry! Misschien heb je wat aan deze: Mijnkind.nl. In de zijbalk (links) helemaal naar onderen scrollen. Daar staat een kopje Zwanger, met daaronder uitzetlijst voor moeder en kind. Er staat niet overdreven veel op. Vooral het hoog nodige. Misschien hebben jullie daar wat aan.
Ik heb veel aan budgetbaby gehad toen ik zwanger was. Maar dat is al bijna 3 jaar geleden. Ging er gewoon van uit dat die site er nog wel zou zijn.

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan