Grrr Verjaardagsvisite!!!

Sjonge!
Ik moet dit even kwijt hoor!
Jarenlang komen wij netjes overal opdagen voor alle verjaardagen, maar als er hier dan eens een keer een bijzondere verjaardag is, bellen mensen zó makkelijk af! Grrrr Ik ben voor mijn eigen nichtje, toen ze 1 werd, teruggekomen van vakantie in Brabant, maar nu Stef 1 wordt, wil ze niet vanuit Arnhem naar ons komen omdat ze op vakantie is! En dan nog Arno's ooms....(ja 2 homo's) die zijn niet op kraamvisite geweest en hebben daar verder ook gewoon niks over gezegd. Van Arno's ouders moesten we ze toch uitnodigen voor Stefs verjaardag, want dat hoort zo zeggen ze. Maarrrr...je raadt het al, ze hebben het een beetje druk, dus ze komen gewoon weer niet! Heb zo vreselijk de pest in! En wij kunnen de volgende verjaardag bij beiden wel weer gewoon komen opdraven.....GRRRRR!!!!!!!

Zo, ben het even kwijt.....Iemand herkenbare verhalen???
Liefs Annet

Balen zeg! Wij hebben het nog niet echt meegemaakt gelukkig maar komt misschien ook omdat we niet alle ooms en tantes uitnodigen enzo. Zelf probeer ik altijd tijd te maken voor een verjaardag en zeker voor zo'n lief kleintje als Stef ofzo. Al zou het maar een uurtje zijn.
Ik snap dat je baalt...
Nog iets gepland voor vandaag verder?
Met jullie trouwdag?
Groetjes Kirsten

Heel herkenbaar! Mijn zwager en schoonzus wonen in de provincie Utrecht met hun dochtertje. Zij zijn binnen 7 weken na elkaar jarig en wij stiefelden er iedere keer weer keurig heen met twee kinderen(als ze niet met vakantie waren). Mijn man is in de tussentijd ook nog jarig. Wij vlogen daar wel keurig drie keer naar toe, maar ze komen eigenlijk nooit op zijn verjaardag.  

Omdat het voor ons altijd een hele operatie is, met 2 kinderen in  totaal 3 uur in de auto zitten voor een paar uurtjes met de buren en vrienden van hen praten (ze hebben het zelf te  druk dan om even bij te kletsen) hebben we besloten om het voortaan anders te doen. Hoe, dat weten we nog niet, maar we vliegen niet meer elke keer naar Utrecht, want we komen voor hen  en zij hebben toch geen tijd, dus is het eigenlijk zonde van de moeite.

Met Max-Friso viel het me op dat familie bij de eerste verjaardag nog wel wil komen, maar bij zijn tweede verjaardag werd dat al een heel stuk minder... Dus hoe we het straks gaan doen met de derde verjaardag?
Groetjes,
Tamara

Even een klein p.s.-je voor mijn schoon-nichtje (zeg je dat zo...?)
Als je dit leest, ik bedoel het niet zo kwaad, maar ben wel een kleiiiin beetje teleurgesteld....hoop dat je dat snapt...

Liefs Annet

Vervelend hoor als je van mensen verwacht dat ze komen, maar ze haken af.

Ik verwacht daarom maar niks. Met onze eigen verjaardagen zijn we altijd de hele dag thuis en wie wil komen die komt en wie niet wil komen komt niet.
Voor Julian zijn verjaardag (zaterdag wordt hij 1!) heb ik uitnodigingen verstuurd naar (naaste) familie en 2 stel (goede) vrienden van ons.

Verjaardagen van kinderen van vrienden van ons hebben we vanaf het begin niet aan gedaan, heel bewust. Want ik vind dat als je er de eerste keer heen gaat, je dan ook de keren erna moet gaan omdat je dan verwachtingen hebt gewekt. Bovendien kun je het niet maken om bij het ene stel wel heen te gaan en het andere niet. Als we overal wel heen zouden gaan dan hadden we elke week minstens 1 verjaardag. Ik ga liever gewoon een keertje op visite, veel gezelliger!

En ik vind dat die kindjes op den duur zelf vriendjes en vriendinnetjes moeten krijgen om hun verjaardag mee te vieren. En dat vind ik nu dus ook in het geval van Julian. Al zijn opa's en oma's en ooms en tantes komen en dus die 2 stellen waar wij (en hij dus ook) veel contact mee hebben. En that's it! Druk genoeg voor een 1-jarige hoor!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hier je schoonnichtje hahahaha...

Tuurlijk snap ik dat! Ik vind het ook belachelijk dat W&H niet eens op kraamvisite zijn geweest! Hoe groot is de familie nou helemaal... En al helemaal voor kraamvisite! Dat ze niet alle verjaardagen af gaan, nou ja... Maar dan ook niet komen voor Stef's verjaardag!
Maar wat dat betreft zijn ze (W althans) net als opa... Opa en oma gingen wel in Gronau boodschappen doen, en reden dan dus ongeveer bij mij ouders door de voortuin, maar even langskomen om koffie te drinken kon niet....

Maar we beppen hier nog wel even op door via MSN!

En Amy en ik komen wel hoor!!!!

Liefs Lilian en Amy!

Ow Annet, ik ben daar echt heel erg makkelijk in:
Ten eerste nodig ik niemand uit omdat het hoort, ik nodig uit wie ík wil.
En als iemand niet de moeite neemt om op mijn verjaardag te komen, betekent dat dus voor mij dat ík ook geen moeite hoef te doen om op degene zijn verjaardag te komen.
Mensen die van mij houden en die mij mogen, willen juist graag op mijn verjaardag komen!
En dat geldt dus ook andersom!
Kortom: geniet lekker van Stef zijn allereerste verjaardag samen met de mensen die dat graag willen!!

Alvast een hele fijne dag donderdag!!!

Groetjes van Cissy

Terug
Bovenaan