Grrr waarom moet het zo?

Hier doen we het ook niet hoor een cadotje voor de andere, al moet ik zeggen dat mijn zus die nijging wel eens heeft, vaak een prulletje van de action, ik zeg er verder niks van, maar ikzelf doe het niet!
Idd wel bij een geboorte, dan neem ik altijd iets mee voor de grote broers/zussen, maar dat vind ik anders, dan komt er wekenlang bezoek over de vloer met kado's voor de jongste!

Gr MJ

Waarom een verdrietig kindje als je het voor iets van 5 euro of nog niet eens blij is en ook iets heeft om mee te spelen anders gaat het toch ook met de spullen van broer of zus zitten spelen waar weer ruzie over kom om dat de jarige job zelf mee wil spelen.
Dat ik misschien zo reageer over schoonfamilie is simpel ik mis het juist. Ik denk dat je sommige dingen pas leer waarderen als je het niet meer heb klinkt misschien heel bot maar ik mis mijn vader en een zus en een schoonvader die zijn allemaal overleden helaas. Milton riep laatst mama ik wil ook een opa nou dan weet je ook niet hoe je het heb. Ik ken jou situatie niet en die van je man maar is er echt geen weg om het te bespreken met je man en schoonmoeder misschien weet ze het niet eens dat je het zo ervaar.
Ik bedoel het niet bot naar jou toe net wat ik zeg ik ken de hele situatie niet er zal wel een heleboel hebben afgespeeld voor je zo voel. Ik moet zeggen bij ons is het ook geen rozengeur en manenschijn maar ik zet ze ook weleens op hun plek met een opmerking dat ze erover na kunnen denken. In de 4jaar tijd van Milton is hij pas afgelopen vakantie voor het eerst bij oma wezen slapen en dat kind heeft er van genoten .Dat wil ik hem niet afnemen is de enigste oma die die hier heeft de andere woont heel ver. En ook met mijn zus heb ik weleens woorden maar dan denk ik ach ja nobody is perfect ik maak net zo goed fouten ze is ook maar de enigste zus die ik nog heb de zus die is overleden stond ik veel meer naast dan deze maar helaas ze is er niet meer. Soms dachten ze dat we vriendinnen waren en geen zusjes . Genoeg erover maar ik wil dat je mij ook een beetje begrijp . Ik zeg probeer zuinig te wezen op wat je heb want het kan zo opeeens er niet meer wezen.

Hoi Lis,

Ja ik begrijp je wel, alleen in ons geval zou ik iets romantiseren van een situatie die gewoon niet goed is.
Zowel mijn vader als schoonvader tonen beide geen interesse in ons als hun kleindochter. Nou heeft zij genoeg mensen om dr heen die wel geinteresseerd in haar is, dus maakt het mij niet uit. Als ze bellen en langs willen komen, prima, maar ze moeten niet verwachten dat zij bij hen op schoot springt als ze hun een keer zien.
Mijn schoonmoeder is al heel leven mijn man aan het kleineren, niks kan hij goed doen. Opmerkingen als... dat kan jij toch niet.... of (bij goed cijfer op school) ach ja jij kan toch goed leren, maar schrijven kan je niet.
En de manier zoals ze nu praat over onze dochter. Het is een meisje, dat alleen al vind ze maar niks.
Begrijp me niet verkeerd ze vind Myrthe zelf wel helemaal fantastisch, maar een meisje. En (haar woorden) ze heeft geen verstand van meisjes.
Ook wonen we niet dichtbij wat mij verweten wordt. Maar bellen of langskomen ho maar.
Ik doe echt mij best, vooral voor Myrthe en mn man. Maar om nu zomaar alles te laten gaan en accepteren omdat ik toevallig nog wel een schoonmoeder heb of (schoon) vader, nee daarvoor hebben zij té vaak kwetsende dingen gezegd, gedaan of juist gelaten.

Dit is echt niet rot bedoeld naar jou toe, jou situatie is ook anders. Maar nee ik heb helaas al op vrij jonge leeftijd geleerd dat sommige vrienden meer familie zijn dan je echte familie.
En mensen die echt geinteresseerd zijn in mij en mijn gezin, staan bij mij vooraan. De rest familie of niet, kan wat mij betreft lager op de lijst komen.
Want waarom zou ik mij of mijn gezin laten kwetsen en alles accepteren alleen omdat het familie is?

Ik heb al vaker met schoonmoeder gepraat, maar zij snapt het helaas niet. Dan houdt het al snel op.
Nogmaals niet rot bedoeld, maar in mijn ogen is het romantiseren van iets wat er nooit zou zijn.
Hopelijk begrijp je me een beetje.

Liefs Irene

Irene ik begrijp je heel goed je hoeft ook niet alles te pikken. Ik laat mijn gezin ook niet beledigen door niemand niet Bij ons heb je dat stukje weer ik ga met een buitenlander ik heb ook al zoveel opmerkingen gehad iemand die ik ken zelf afkomstig uit frankrijk roept onee daar gaat mijn kind niet op school zitten zoveel turken terwijl mijn kind half nigeriaans is weet jij hoe dat voel ik heb er toen ook gelijk gezegd doe hem dan ook maar niet naar die school want daar kom een half nigeriaantje op school of je loopt in de supermarkt roept een oude mevrouw die je niet kent waneer zien die kinderen hun vader . Lieve Irene ik denk dat overal wel iets is . Ik had van de week nog met iemand een gesprek een donkere vrouw zij begrijpt mij helemaal zeker over discrimineren omdat het een buitenlander is en zij zei ook iemand die er nooit wat mee te maken heeft gehad zegt het zal wel meevallen en het is niet zo totdat je het zelf ondervind. Ik riep vroeger wha zal wel meevallen maar ik heb het zelf nou meegemaakt daarom ben ik blij dat mijn kids pittig zijn zodat ze later hun eigen kunnen verweren. Dat is ook het eerste met de directrice toen besproken heb dat ik wil dat mijn kinderen zich eigen heel goed kunnen weren . De maatschappij zit soms zo krom in elkaar en ik kan mij ook kwaad maken soms om de mensen die ergens een probleem van maken dat het niet hoeft snap je dan denk ik je moet eens weten als straks die persoon er niet meer is hoe hard je die persoon ga missen. Ik moet zeggen dat ik net ook weer een zware periode achter de rug heb een chef van mijn man is overleden en de kids zitten bij mil op school dat is net zo een situatie die ik heb meegemaakt dan kom je niet in koude kleren te zitten snap je . Mijn eigen verdriet kwam ook zo naar boven dat van mijn zus heb ik naar mijn idee tot nu toe nooit echt een plek gegeven van mijn vader wel maar dan kom het echt weer helemaal naar boven. Mijn man moet zichzelf ook meer dan 100 procent geven op het werk dat doet hij ook maar zitten heel veel die zijn bang voor hun eigen job terwijl mijn man zich uit de naad werkt meid ik heb mij eigen zo vaak heel kwaad gemaakt en doe het nog maar ik schiet er niks mee op .
Ik ga nou een heel andere kant op mar kan je geen middenweg vinden en nogmaals je hoef je gezin niet naar beneden te laten halen . Probeer een harde hint te geven zoals ik dat noem. Zomaar een vorbeeld het ging over voorlezen toen zei mijn moeder ja bij je zus was het anders ik zeg ja dan moet je ook maar vaker naar mij komen weet je dan ga ze erover nadenken . Ik sta ook altijd op de laatste plaats ik heb als enigste nog een compleet gezin gelukkig wel heb ik mijn man en beide kids nog .

Een ding wil ik je nog zeggen jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen en niet wat een ander ervan vind. Ik begrijp ook wel dat je op een gegeven moment zeg ik ben er klaar mee hier pas ik voor.
Ik vind het een hele vervelende situatie voor jullie.

Terug
Bovenaan