GRRRR belastingdienst #@*%- - -

hoi meiden,

We hebben het hier behoorlijk zitten.
Kregen zaterdag 2 brieven van de btd over de post;
of we even zo 821 & 841 terug kunnen betalen van het teveel kindgebonden budget.
...............??................
dit was de reactie!

Nou blijkt dat je als vrouw dus recht heb op kindgebonden budget 173€
als je dus samen met je jaarinkomen tot de 45.000 zit, bij 1 kindje.
In het jaar 2008 heb ik jan, febr, maart, april en half 5 doorbetaald gekregen vanwege zwangerschapsverlof. Vanaf mei heb ik niet meer gewerkt en wij hebben aangifte gedaan bij de belastingdienst dus ik dacht; hun hebben gewoon de goede gegevens.
Nu zaten we dus voor het jaar 2008 op 47.000 totaal inkomen en kunnen dus alle kgb terugbetalen. grrrrr
snap het wel dat als we het gehad hebben en geen recht erop dat we terug moeten betalen.

Of we voor 2009 ook even wilde betalen, ik maandag gelijk om 8 uur naar de btd gebeld hoe ze voor 2009 dan aan die cijfers kwamen?
Zegt die vrouw aan de ander kant van de lijn; u verdiend 29.000€ en en mijn man 40.000 euro dus dat is teveel!
Ik daarin tegen; mocht willen dat ik dat verdien maar als ik dit jaar de 5.000 euro haal met af en toe een dienstje als oproepkracht mag ik al in mn handen klappen.
Dus ik vraag hoe ze aan die gegevens komt want er klopt geen biet van;
ja mw die heb u doorgegeven!
.........................? ik?
Ik heb mijn aangifte eerlijk ingevuld en gewoon ook ingevuld dat ik haast niet werk.

Wat een klote bedrijf is het gewoon zeg,

Vind het gewoon dikke onzin dat al die ambtenaren nu al voorlopige beschikkingen gaan maken over 2009.... wacht een paar maanden, heb je van iedereen vaste cijfers van de jaaropgaven en kun je definitiefs berekenen,
oh ja... dat kan natuurlijk niet want ze moeten die mensen daar aan het werk houden en burgers irriteren!

Heb dus nu 2 bezwaarschriften liggen;
1 voor 2008 met de juiste inkomensgegevens, vind het niet erg om te betalen, nou jah, maar als het dan maar wel gebaseerd is op de goede cijfers en ze dus een goede berekening hebben gemaakt.
ook 1tje voor 2009 klaarliggen want als mn manlief en ik goed gerekend hebben zitten we op de 44.000 euro dus hoeven we het niet terug te betalen omdat we er dan wel recht op hadden.

Nu afwachten wat ze er daar op kantoor van vinden en dan zien we het wel.

Hebben jullie ook zoveel leuke geintjes bij de belastingdienst?

Was effe flink kwaad maar delen met anderen scheelt in ieder geval weer,

Liefs Marina

Ach ja ik heb ze gisteren ook gebeld de mevrouw hing op omdat ik ze de feiten onder hun neus druk.
Mijn man heeft in jan een combinatiekorting ontvangen van 44 euro en nou kregen we een acceptgiro dat we 11 euro te weinig betaald hebben en dat het een betalingsherinnering is wij hebben nooit bericht gehad over dat we terug moeten betalen. Ja mevrouw u heeft een aanslag ontvangen van o euro ik zeg ja daar staat niks van bij dat we moeten terugbetalen en volgens mij nooit ontvangen maar ja nou moeten we 4 mnd 11 euro per mnd betalen veel is het niet . MAAR DAT HELE SYSTEEM IS GEWOON F....CK EN COMMUNICEREN KUNNEN ZE NIET.

Ik hoorde laatst van iets heel vreemds.

2 mensen hadden een zakelijk conflict van een paar honderd euro.
Meneer 2 had een schuld bij bd voor 10 duizenden euros.
Heeft ie gezegd dat meneer 1 hem nog geld schuldig was, dus ze moesten maar meneer 1 lastig vallen.
Dus meneer 1 krijgt brief van bd dat ze beslag gaan leggen op al zijn spullen/huis etc.
Meneer 1 belt met bd. Vraagt hoe ze op dit belachelijke bedrag uitgekomen zijn. Vertelt bd dat meneer 2 zoveel schulden heeft en dat meneer 1 aan meneer 2 nog gedl moet betalen dus hij is de pineut!
Wel gelijk in bezwaar gegaan. Want ze hebben niet eens gecheckt hoeveel schuld meneer 1 bij meneer 2 had, geen facturen enzo gezien.

MET ANDERE WOORDEN: als jij een schuld hebt bij bd en je vind iemand heel vervelend. Dan kun je dus zeggen dat de bd bij die persoon zijn geld moet halen. Ze checken het toch niet......

BELACHELIJK!!!! Stelletje prutsers

zo dan! dat zijn geen leuke bedragen meer!!!
wat een klojo's zeg, dat ze nu al weten wat je over dit jaar ga verdienen en dat je dus maar moet terug dokken :S domme mensen
maar ja, 1 nadeel voor ons:
hun hebben het altijd aan t rechte eind :mad:
of ze nou gelijk hebben of niet, je hebt toch geen poot om op te staan :mad:

wij worden ook gecontrolleerd.
kreeg een brief binnen dat uit hun administratie blijkt dat we met meer dan 3 personen in huis wonen??????? das ook erg knap.
kom maar controleren hoor, we zijn echt met zn 3en hahaha
verwacht niet dat wij iets moeten terug betalen.
dacht eerst dat ons kindgebonden buget te hoog was, maar heb net even gebeld, en was precies goed, dus voor ons weer een zorg minder.

wat is nou precies combinatie korting??
wij krijgen dat niet??

liefs, do

en marina:
zal voor jullie duimen dat de nota's ingetrokken worden door je bezwaarschrift.
let er wel op dat je geen uitstel van betaling krijgt he.

oh... die vrouw aan de telefoon zei dat je dan wel uitstel van betaling kreeg als je een bezwaar schrift in diende, de uitstel was dan 6 weken...
nou zit ik me dus weer giga te irriteren; wat is het nou - kunnen ze daar bij de bd dan nooooiiiit eens effe duidelijk zijn en concreet?

Ik zou niet weten wat combinatiekorting is.volgens mij hebben wij dat ook niet.

Die vrouw aan de lijn zei ook dat ze je jaarinkomen dan van 2008 met een aantal procent vermenigvuldigen en er dan vanuit gaan dat dit het jaarinkomen van je is voor 2009, dat is toch ook lullig!!
Er kan van alles veranderen.

Maar hoeveel krijgen jullie aan kindgebonden budget dan?
(als je het te prive vind snap ik dat hor)

Ik kreeg altijd 84 euro per maand, maar jah...vervolgens wel met een hoop gezeur!1

Liefs Marina

hoi dames

troost jullie allen maar, wij kregen vandaag de klapper! 8540 euro terug betalen! waar haal ik dat vandaan? en belangrijkeer nog waarom zo veel??? we verdienen gewoon modaal....

zucht... morgen maar bellen.... KLOOTZAKKEN!!

Hoi,

Het zijn gewoon etters, ze kijken niks fatsoenlijk na, ze komen eerst het geld halen en als jij dan gelijk blijkt te hebben, moet je maanden wachten voor je het terug krijgt, het is dat ik het me niet kan permiteren anders zou ik zeggen hou die rotcenten maar!

Gr MJ

8540 EURO????

wat een hoop geld!
Heb je al gebeld jazzzmom?
Weet je waar het vandaan komt?

Je moet echt al je eigen en de hunne papieren goed controleren hor!!

Ik werk puur voor me plezier en mn mannetje en ik hebben uitgerekend dat als ik weinig werk aanneem als oproepkracht, maar 10 uur in de maand zitten we onder gemiddelde en hoeven we als het goed is, bedrag van 2009 niet terug te betalen.

En het lullige vind ik ook nog; als je geen belastingaangifte zou doen, zou je echt geen brief krijgen met; dat en dat mw krijgt u nog terug.
Maar als er wat te halen valt sturen ze je 10.000 brieven en moet je maar gelijk effe dokken,

Terug
Bovenaan