Grrrr schoonmoeder!!

Mijn vriend was vandaag eerder met Kian bij zijn moeder als ik, kom ik daar aan heeft ze hem fruithap gegeven!! en niet een lepeltje om te proeven of zo nee hoor een lepeltje of tien!!! Kon dus mijn eten koud laten worden omdat mijn ventje zware krampjes en een borrelend buikje had... Hij is verdorie net elf weken.... heb maar wat gemompelt toen ie zo aan het huilen was en oma zei van ach hoe komt dat nou.. tsja zijn buikje gaat tekeer... wat moet ik hier nou mee....

Hoi Samantha,

Volgens mij is er maar een reactie mogelijk. Zeggen dat je kindje nog te jong is voor een groente/fruithapje en dat je liever hebt dat je hem zelf te eten geeft.

Succes,

Roebertha

Breek me de bek niet open over schoonmoeders , ik klaag altijd vrolijk mee als het daarover gaat, maar zoiets....

Als mijn schoonmoeder me ooit zoiets flikt, ziet ze haar kleindochter nooit meer en dat meen ik!!! Een eerste fruithap is iets voor de mama en de papa en niet voor de oma!

Dat je kindje krampjes had, is heel logisch en dat mag je ook best zeggen. Dat ze dat gegeven heeft, terwijl je dat zelf, neem ik voor het gemak even aan, niet doet, kan niet en dat kan je ook best vertellen. Dat wij vroeger al met 6 weken fruit kregen, betekend niet dat onze kinderen het dan ook maar moeten hebben. Dat voortdurende onderzoek door kinderartsen en dietisten wordt er niet gedaan voor de kat z'n k*t!

Zo, ik ben al boos als ik er alleen maar over nadenk en dat terwijl het mij niet overkomen is. Praat erover met je partner en zorg dat je op 1 lijn komt en geef heel duidelijk aan aan je schoonmoeder dat dat de laatste keer is geweest dat ze haar kleinkind zoiets geflikt heeft! Je mag dat rustig zeggen, hoor.

Ik begrijp ook dat het lastig is, maar ik denk iedere keer als ik een moeilijke confrontatie aan moet gaan dat ik het voor mijn meisje doe.

Succes ermee en ik hoop echt voor je dat je mannetje zich snel weer beter voelt.

Groetjes Ilona

Heeeeeeeeeeeel duidelijk zijn tegen je schoonmoeder. Maar dan ook echt duidelijk. Anders denk ze nog: ach, het valt wel mee. Mijn nekharen staan al rechtovereind bij het lezen alleen, laat staan als het mij was overkomen. 11 weken en fruit ppfffff. Echt hoor, opbellen vandaag en zeggen dat het je erg dwars zit en je dit nooit meer wilt zien.

Jeetje, hoe durft ze zoiets te doen???

Mijn schoonmoeder weet altijd alles beter en wil altijd gelijk hebben wat betreft Arjun.
Maar zoiets zou ze nooit doen. (ik was er wel even bang voor).
Met dat soort dingen doet ze wel precies wat we zeggen. (ook al roept ze de hele dat ze het zo laat vindt dat Arjun vaste voeding krijgt, haar kinderen kregen ook met 6 weken en drie maanden liga kregen, dus waarom Arjun niet??)
Mijn verhalen kun je lezen bij luieruitslag en Sorry, maar ik moet even...

Sterkte en beterschap!

Groetjes Lovely Rose

ooooh, ik zou woedend zijn!

Ik snap wel dat het raar is dat de 'richtlijnen' steeds zo veranderen. Wij moesten juist op onze buik liggen en kregen inderdaad óf pas heel laat óf al heel vroeg bijvoeding. MAAR: de ouders zijn toch degenen die mogen beslissen wat ze doen!?! Mijn schoonmoeder zou het ook voor elkaar krijgen, maar dan hebben we hier dus écht grote ruzie!

Ik zou er in ieder geval heel duidelijk over zijn dat dit niet de bedoeling was!

Groetjes,
Dionne

Tjonge, wat zou ik kwaad zijn!! Mijn schoonmoeder gaf mijn zoontje toen hij 8 weken was een paar happen slagroom!!! Ik werd heel boos en zij  maar zeggen "joh, dat kan echt geen kwaad hoor" Net toen ik hem bij haar weg wilde halen kotste hij haar helemaal onder!!! Gerechtigheid vond ik dat!!!!! Nu denkt ze eerst wel 2 keer na voordat ze zoiets doet.

Sterkte ermee!
Groetjes, Nanda

Ok ik zou het ook niet waarderen, maar zoals iemand hier boven zegt, dat ze dan mijn kind niet meer te zien zouden krijgen vind ik persoonlijk zwaar overdreven.

Maarre waar is papa in het geheel? Die was er toch bij (zoals ik je stukje begrijp). Ik zou denk ik eerder met hem eens even met hem hierover praten. Want als jullie er hetzelfde over denken dan zou dit waarschijnlijk niet gebeurd zijn.Ik zou dan eerder boos op hem zijn dan op mijn schoonmoeder. Ook al zou ik haar wel duidelijk maken hoe ik het wil met ons kind.

Terug
Bovenaan