Grrrr schoonmoeder!!

poeh,..wat een verstandige en volwassen reactie van de shcrijfster voor mij (miep+ een getal).

En dat terwijl ik net wou schrijven of je je schoonmoeder af en toe niet gewoon een dreun mag verkopen, zeker als ze dit soort dingen doet.  

Maar dat is inderdaad zeer onverantwoord onvolwassen gedrag.  En Miep heeft helemaal gelijk, het is hoog tijd voor een goed gesprek met je man over het belang van het samen meemaken van waardevolle momenten, en dat zijn  mama niet altijd gelijk (meer) heeft. Succes.

Nanda, dat is een goeie zeg! Een beter illustratie van jouw gelijk had je niet kunnen krijgen! Vreselijk lijkt het me. Ik krijg ook telkens opmerkingen van "vroeger was dat heeeel anders" en "waarom het nu in hemels naam zo moet" maar gelukkig blijft het daarbij en geven ze gelukkig niks te eten wat niet mag en leggen ze Marieke zo in bed als wij dat graag willen. Maar wij zijn daar vanaf het begin, ja mijn man ook!, erg duidelijk in geweest ja! Wij zijn ook allemaal groot geworden, maar de inzichten zijn veranderd inderdaad!

groetjes,
Sabine

Ik zou heel erg giftig zijn!!! Maar als mijn man er met zijn neus bovenop had gestaan zou ik toch vooral heeeeeeeeel erg boos op hem zijn!
Schoonmoeders van Nederland: jullie moeten eindelijk eens accepteren dat dit andere tijden zijn met andere inzichten en dat sommige dingen nu gewoon anders zijn! En dat papa/mama het ALTIJD voor het zeggen hebben!

Gelukkig "luistert" mijn schoonmoeder heel goed hiernaar... Ze loopt meestal juist te klagen dat ze het vroeger zo veel moeilijker had omdat ze allemaal dingen moest doen en laten die nu achterhaalt zijn. En dat het zo fijn is dat er nu andere inzichten zijn... Maar goed, ze raakt hem (bij wijze van spreken) nog niet eens aan zonder onze toestemming, dus dat is een zorg minder...

Hopelijk kom je er goed uit met je man en schoonmoeder met een PPG'tje (zoals dat bij ons in de familie heet: een Pittig Persoonlijk Gesprek!).

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Terug
Bovenaan