grrrrr

Hoi Moi
ik hoop echt dat je fam nu wat meer "eerst denken en dan doen" gaat doen. Dat is voor jullie erg belangrijk vooral nu je aan de hormonen enzo moet. Je hebt dan alle emotionele steun nodig die iedereen je kan geven. Bij mij zitten er ook een paar die er heel makkelijk overdenken, dan doen die opmerkingen wel pijn. Meestal zijn dat mensen die of snel zwanger geraakt zijn of niet weten hoe het voelt om het zo graag te willen. Maar ik probeer me dan in te houden en doe alsof ik het niet gehoord heb. Anders zeg ik er wat van en komt het er heel erg uit en dat wil ik ook niet....

Maar ook ik denk dat het wel gaat lukken voor ons hier!
Hou je goede moed die ik las in je vorige berichtje erin!!!

hoop dat je je gauw weer wat beter voelt,

liefs Claudy

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!! Het erge is dat ik het ook wel eens vroeg aan iemand toen ik er zelf nog niet mee bezig was. Nu zou ik dat echt nooit meer doen! Mensen denken er gewoon niet over na en hebben niet in de gaten hoe vervelend het voor ons is.
Ik zeg het nu gewoon hoor als ze er over beginnen. Ik zeg dan zoiets van'tja je hebt het niet voor het zeggen he'. Meestal schrikken ze hier behoorlijk van.
Liefs inge

Heb er ook ervaring mee. Ben nu 38, maar er is al wat afgezeurd. Wil je geen kinderen, wordt het eens geen tijd voor kinderen? Wat gaat dat een ander nou aan. Zit je ook helemaal niet op te wachten, als je iedere maand weer hoopt op een wonder. Ben een keer uit de schoot geklapt, nadat ik na m'n miskraam weer eens gezeur aan moest horen. Gezegd, dat je heel veel kunt willen, maar dat we het nog steeds niet voor het zeggen hebben. Diegene schrok wel van m'n reactie, waar ik eigenlijk van binnen toch weer lol om had.Moeten ze maar niet altijd zo nieuwschierig zijn. Ben nu wel gezegend met een lekkere zoon van 2 jaar, maar nog een kindje is bij ons zeer welkom. We wachten nog maar weer even af.[Al bijna een jaar]
Hou moed.
Groetjes Arina

Jeetje, wat een akelige verhalen toch allemaal. Ik snap ook nooit dat mensen altijd maar denken dat je kinderen "neemt". Echt wel heel erge misvatting hoor, en zelfs als je zelf wel snel kinderen krijgt vind ik het toch nogal kortzichtig als mensen zo denken en praten.
Mijn man en ik zijn al 7 jaar getrouwd (ik ben 30) en hoe vaak wij al niet gehoord hebben dat we nu toch eindelijk wel eens een kind moeten nemen!!!! Gewoon om misselijk van te worden. Behalve het feit dat je best geen kinderen zou willen hebben, maar dat vind niemand schijnbaar een optie.
Nu willen wij ze wel graag maar ja, dat gaat hun eigenlijk niet zo veel aan.
Gebeurde zo vaak op verjaardagen enzo, altijd maar direct vragen en: "Wanneer krijgen jullie nou eens een keer kinderen". Zo vreselijk onbeleefd he.
Heb daar toen ook eens wat van gezegd, toen waren we er helemaal nog niet mee bezig, maar heb toen aangegeven dat we best een keer kinderen willen maar dat het natuurlijk best zo kan zijn dat het niet wil lukken. En dat het dan wel heel kwetsend is als iedereen daar maar naar vraagt. Oke, toen schrok men dus wel inderdaad. Wel aangegeven dat het toen nog niet zo was maar dat het wel zou kunnen. En dat ik het niet leuk vind dat iedereen alleen maar altijd als eerste daar na vraagt, net alsof er niks anders interessant en bespreekbaar is behalve het krijgen van kinderen.

Maar inderdaad wel lastig en nu helemaal. Meestal komt het niet meer te sprake maar ja, soms op een bruiloft of verjaardag etc. of bij nwe collega's, die gaan er dan toch naar vragen he, en ik dan maar proberen mijn gezicht in de plooi te houden..... hoop maar dat dat lukt!

Heel veel succes meiden en volhouden hoor, het komt vast allemaal goed.

Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan