GRRRRR!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb het zo gehad met mijn schoonmoeder en de biologische moeder van de oudste, die laatste probeerd zich weer naar binnen te werken bij mijn schoonfamilie, met hulp van mijn schoonmoeder, waar mijn man en ik sinds ruim een jaar geen contact meer mee hebben (zien haar alleen op feestjes)
Nu had ze een uitnodiging versierd voor de verjaardag van een neefje afgelopen zaterdag, ik heb dus direct gezegd dat ik dan niet ging, mijn man heeft het gelukkig goed voor me opgenomen en eindelijk eens duidelijk gemaakt aan zijn ex en moeder dat hij zijn ex het liefst zo min mogelijk ziet en al helemaal niet op dat soort feestjes en dat in bijzijn van de hele familie.
Zijn moeder probeerde de schuld natuurlijk direct op mij te schuiven, maar dat heeft hij heel mooi weerlegt, ik heb zo'n hekel aan ruzie en ben ook niet bang om mijn fouten toe te geven, maar zijn moeder is altijd al heel egoistisch en manipulerend geweest, net als zijn ex, jaren heb ik naar de klachten die ze over elkaar hadden moeten luisteren en nu dit, beste vriendinnen die de handen ineen slaan om mij te kwetsen en de ex om de liefde van mjn man terug te winnen, ik wil hier zo graag boven staan, maar het ergste is dat ik me wel heel onzeker voel nu!
Ik vond het zo teleurstellend dat mijn schoonzus zich hier voor leende, al heeft ze wel haar excuus aangeboden aan mijn man, maar met mij heeft ze nog steeds geen contact opgenomen en dat doet toch eigenlijk wel pijn.
Ik woon best ver van mijn familie weg, waar ik een hele goede band mee heb en nu in deze situatie mis ik ze eens te meer!
Ik hoop zo dat de boodschap van mijn man is aangekomen, want ik wil gewoon eens wat rust, toen mijn jongste 1jaar werd hebben we een e-card van zijn oma ontvangen, ik heb daarop een bedankje terug gemaild, vervolgens heb heb ik weer 2 mails vol haat en verwijten terug gekregen, dus wat moet ik daar mee,ze maakt altijd ruzie met iedereen, elke keer een ander, maar nu ben ik het en ik ben een beetje bang dat ze mijn hele schoonfamilie   vergiftigd met haar leugens over mij!
Ik weet het ook niet meer, ondanks alles weet ik zeker dat ik hierin geen schuld heb en ik heb toch echt heel goed naar mezelf gekeken..
Over 2weken is er weer een verjaardag daar, ik zie er nu al tegenop!

Sorry moest het even kwijt, wil ook niet steeds mijn man hierover lastigvallen, die doet zijn best!
Dus iemand nog soortgelijke verhalen zodat ik weet dat ik niet de enige ben..haha

Gr MJ

Ach meid je bent zeeeer zeker niet de enigste hoor.
Mijn band met mijn schoonouders is nog niet zo erg als dat van jou, maar hier loopt het ook niet denderend.
Mijn schoonouders reageren altijd overal negatief op. Best heeel vervelend, want ik ben gewend dat mijn ouders juist altijd positief zijn. Dat we gingen samenwonen..... mijn ouders vonden het erg leuk voor ons,zijn ouders.....zou je dat nu wel doen bla bla bla.
Dat we gingen trouwen, mijn ouders vonden het erg leuk, zijn ouders...... zelfde verhaal. Had zelfs me schoonmoeder mee gevraagd toen we voor een jurk gingen kijken, haar antw, jou moeder en je zus gaan ja al mee, ik ga dan liever zwemmen. Toen ik zwanger was van yordi,mijn ouders vonden het GEWELDIG!! Me mams zat te huilen en te juibelen op de bank. Zijn ouders..... kon net gefeliciteerd af en kreeg meteen naar me hoofd gesmeten dat er nog wel vanalles kon mis gaan. Nou dat wil je ook horen als je net zwanger bent.  Hele zwangerschap keken ze er bijna niet naar om en als ik het over me kwalen had( rug, bekken, bandenpijn) wuifden ze dat gewoon weg en tja hoort erbij hé, zeiden ze dan. Totdat ik op knappen stond en toen belde ze elke dag en stond bijna elke dag op de stoep. Toen op kraambezoek vielen ze me huilend in de armen. Ach en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het zijn mensen die je de ene dag zo aan treft en de andere dag zo. Dan zeggen ze dit en een dag later weer dat. Nu moeten ze ons opeens ook elke week zien en dat is puur en alleen voor yordi. Het is zelfs wel eens zo geweest dat als yordi opbed lag te slapen, dat ze weg zijn gegaan eerst boodschappen doen en later weer terug kwamen. Pfffff zo was ik wel zo boos.  Ach ik doe tegenwoordig me best, al is het alleen voor me man, maar dan valt er weer iets voor en dan ben ik er ook weer klaar mee.
Sorry wou ook ff spuien.

Meid ik heb geen idee wat je er mee moet doen. Je hebt ze helaas niet voor het uit kiezen je krijgt ze er gewoon gratis bij, zeg ik altijd maar.
Hou gewoon lekker de eer aan jezelf, hoe moeilijk dat soms( of vaak) ook mag zijn.
En spui het hier lekker er maar uit.

Liefs marielle

ja, schoonouders... wat moet je er mee?

beter gezegd; hoe kom je er vanaf!!!

mijn schoonouders zijn gescheiden.

met mn schoonmoeder gaan we niet meer om.

die hoeven we dus echt niet meer te zien.

ze was woest toen we vertelde dat we in blije verwachting waren van nathalia.

mijn eerste zwangerschap, wat uitliep in een bbz, was ze ook flink op tegen.

ze wilde erwin en mij uit elkaar drijven en was tot alles toe in staat.

en zo hebben we nog veeel meer ruzies gehad, maar dat was de druppel.

doe dan alsof je blij bent dat je kind papa wordt toch??!!

toen hebben we heel simpel gezegd, dat ons kind ons alles is, wij er gelukkig wel enorm blij mee zijn, en dat als zij dat niet is, Ze kan oprotten.

we hebben het contact verbroken. en moet eerlijk zeggen, mis er niks aan!

ons leven is stukken beter, sinds we geen stress meer hebben door haar.

mijn schoonvader is ook weer een appart verhaal.

zij wonen tegenwoordig in vleuten, en wij in rotterdam. met de auto is het niet zo heel ver weg.

nathalia wordt woensdag 1 jaar.

we hadden hem en zijn nieuwe vrouw uitgenodigd om op nathalia haar verjaardag te komen.

nou, ik weet nietwat er zo belangrijk is, maar ze kunnen pas 22 maart!!! naar nathalia haar verjaardag komen!!!!!! nou, ik wist niet wat ik hoorde! was er best wel kwaad om eigenlijk.

en wiklde haast zeggen dat het dan niet eens meer hoeft van mij! maar ja, erwin moet daar natuurlijk ook in meebeslissen en die heeft zoiets van;ach, is toch niet erg?

nou, ik vind t gewoon schandalig. om pas anderhalvemaand later op je klein kind haar verjaardag te komen!

en dat terwijl hij in rotterdam werkt, en dus ook kan zeggen dat hij even voor of na zijn werk een bakkie komt doen.

wat ik heb geleerd van mijn schoonfamilie, is dat ik mijn ouders nu 10000x meer respecteer.

dan zijn echt mensen van goud. mensen die altijd voor ons klaar staan. die kinderen en kleinkind belangrijker vinden dan wat dan ook!

zo, sorry. beetje lang verhaal geworden. maar wat ben ik blij dat dit er uit is zeg hihihihhihi

liefs, do

Oh MJ, wat een verhaal!!! Om zo boos om te worden! Ook hier een lotgenoot. Mijn schoonmoeder heeft al iets tegen mij vanaf dag 1. Zonder dat er iets is voorgevallen ofzo. Als ik de tijd zou hebben, zou ik van alles wat ze gezegd en gedaan heeft, een hele verhaallijn  voor in  GTST ofzo kunnen schrijven. Want het is te bizar voor woorden allemaal.
Heel kort samengevat: ze heeft totaal geen begrip voor anderen. Kan alleen in haar eigen straatje kijken en iedereen die daarvan afwijkt, is gek of deugt in ieder geval niet.
Moeilijk hoor.
Gelukkig zijn we niet de enigen met zo'n schoonfamilie. Maar leuk is anders...
Veel sterkte!
Dory

Hey,

@marielle, wat erg zeg dat je schoonouders zo reageren op trouwen/zwangerschap ed, zo zie je maar sommige mensen doen en zeggen dingen waar je echt iemand heel erg mee kwetst alleen zien/voelen ze dat zelf zo niet en vaak ontkennen ze het nog ook!
@do, nou je zou toch verwachten van je eigen vader(van je man dan)  dat hij op de verjaardag van nathalia komt, al is het maar wat jij zegt even voor-na het werk voor een kopje koffie, gelukkig krijgt ze er nu nog niks van mee, dat is ook wat ik erg vind, de oudste 2 beginnen het hier heel goed te snappen!
En je schoonmoeder: nou hier precies hetzelfde en ik heb echt mijn best gedaan, maar het houd een keer op!
@dory ook jou schoonmoeder komt over alsof het de mijne kon zijn, zelf doen ze nooit iets fout en ze kijken alleen naar zichzelf.
Ook hier is er eigenlijk niks voorgevallen, behalve dat wij probeerde wat afstand te nemen want er was altijd iets, of ze zat in een depressie of er zat er 1 aan te komen en zelfs ruzie maken met haar vriend bij ons thuis! ja dag!

Nou over 2weken ga ik in ieder geval wel naar mijn andere schoonzus, die heb ik gesproken en die wilde per se dat ik kwam en dus heeft ze de ex van mijn man opgebeld om te zeggen dat die die dag niet kon komen! (die was zwaar teleurgesteld natuurlijk...whaha) kreng dat het is! Mag ik normaal niet zeggen natuurlijk, maar dit leest mijn oudste toch niet..haha
Ik heb in die 8jr ook nooit wat negatiefs gezegd over zijn biologische moeder, maar op dit soort momenten is dat soms heel moeilijk.
Ik probeer het maar van me af te zetten, voel me wel gesteund door jullie verhalen, je weet ook wel dat je niet de enige bent natuurlijk, maar soms voelt dat wel zo!!

Liefs MJ

als ik dit allemaal lees,
wat een familiedrama's.... hier heb ik een beetje een knipperlicht relatie met mijn eigen moeder, alhoewel dat nu wel weer beter gaat op dit ogenblik....
met mn eigen vader heb ik een hele goede relatie maar die woont ver weg dus zie ik niet zo vaak, maar spreek hem wel via de telefoon zo een 2 tot 3 keer in de week.
mijn schoonmama woont heel dichtbij en dat is echt een hele lieve moeder voor mij.
toen mijn man en ik net verkering hadden liep het niet zo lekker, maar later na een goed gesprek samen (niet verwijtend maar proberen elkaar te begrijpen) ging het steeds beter en zij is nu echt een hele lieve moeder voor ons en oma voor daniël.
al komen we midden in de nacht bij haar, zet ze nog een kopje thee en gaat bij ons zitten om te luisteren (effe een voorbeeld hor)

dit vertel ik niet om jullie de ogen uit te steken, maar (misschien wel heel makkelijk gezegd dan gedaan) een goed gesprek waarin je, je verwachtingen en grenzen naar elkaar uitspreekt... niet aanvallend maar uit liefde voor je eigen gezin... zou dat niet een beetje helpen?
Is het soms ook niet een negatieve spiraal waar je in zit?
Hoe is de relatie van je man dan met zijn ouders? zowel vroeger als nu?

heel veel sterkte toegewenst!
liefs marina

Hoi Marina,

Het voelt echt niet als ogen uit steken hoor! is toch fijn dat je het goed met je schoonmoeder kunt opschieten!
De relatie tussen mijn man en zijn vader is altijd goed geweest, maar hij is helaas overleden, al meer dan 12 jaar geleden, met zijn moeder heeft hij eigenlijk nooit een hele goede relatie gehad, ze is altijd al een hele vreemde vrouw geweest, kwam hij vroeger met een vriend thuis dan konden ze het hele trappenhuis stuccen, vervolgens konden ze de dag daarna dan het hele huis doen omdat ze het zo goed hadden gedaan!! dat soort rare dingen!
Praten heeft trouwens niet veel zin, ze luisterd gewoon echt niet, vorig jaar hebben we dat nog geprobeerd, ik zei van nou jij eerst en dan ik, zodat we ook echt om de beurt ons verhaal konden vertellen, ze heeft een uur met verwijten gestrooid en ik braaf luisteren, vervolgens was ik aan de beurt, na 30seconde ging ze er al doorheen, ik zeg hallo ik was nu toch aan de beurt??? nou na elke zin begon ze toch weer ertussendoor te praten, na 3min heb ik het opgegeven! Zo gaat het altijd dus dat heeft echt geen zin!!

Maar fijn dat het bij jullie zo goed heeft uitgepakt!

Gr MJ

Nou MJ, het is dat jij al dit topic hebt geopend, anders had ik er zelf eentje gemaakt..
Gisteren is hier toch de bom ontploft met mijn schoonmoeder! Ongelooflijk, ik sta er nog van te kijken. Samengevat: toen ze hoorde dat manlief en ik ergens een heel andere mening over hadden en wij dat dus op onze manier willen doen, ontplofte ze omdat ze haar zin niet krijgt! Ik ben nog heel netjes gebleven, heb gezegd dat zij het op haar manier doet en wij het op de onze manier. En dat ik hoopte dat ze daar respect voor heeft. Weer ontplofte ze en ik zei weer rustig, "jouw manier is voor jou goed, onze manier is voor ons goed. Hopelijk heb je daar begrip voor." Nou, NIET dus!
Wat ik toen niet allemaal naar mijn hoofd geslingerd kreeg... De kleine werd net even op bed gelegd door papa, dus die heeft het gelukkig niet meegemaakt. Maar we hadden wel ook drie andere mensen op bezoek. Ik vroeg haar nog een paar keer of ze nu wilde stoppen, omdat er nog andere mensen bij waren. Dat deed ze ook niet. Na een paar heel kwetsende opmerkingen van haar kant, heb ik de deur open gedaan en gezegd dat ze nu maar weg moest gaan. Ik stond te trillen op mijn benen, zoiets zou ik echt NOOIT doen. Maar ze was echt veel en veel te ver gegaan. Maar ze bleef gewoon zitten! Ik heb haar jas gepakt en die buiten op haar fiets gedaan. Maar mevrouw bleef gewoon, want ze liet zich niet wegsturen. Nou ja, zeg. Daarna heb ik nog netjes gevraagd of ze weg wilde gaan, maar dat weigerde ze. Even wilde ik de politie bellen, maar dat heb ik om wille van de goede vrede (welke vrede?!?) maar niet gedaan. Ik wil namelijk helemaal geen ruzie en ik vind het voor manlief ook heel sneu. Maar ze kan niet zo met mij omgaan. Wat voor beeld geeft dat aan mijn dochter? Dat oma haar mama zo mag behandelen? En dat zij later misschien ook zo door oma wordt behandeld? Of dat mijn dochter ook zo tegen mensen gaat doen, want oma doet het toch ook...?! Nee, daar bedank ik voor.
Uiteindelijk is ze nog ruim 1,5 uur blijven zitten, eerlijk waar! Manlief staat wel aan mijn kant, maar kan zich niet zo goed uiten. Dus hij schenkt haar ook doodleuk nog een extra biertje in toen ze daar om vroeg... Het is dat ik toen naar boven was gevlucht, want ik dacht dat ik voor de gek werd gehouden toen ik dat ontdekte. De brutaliteit van dat mens!!!!
Zo, dat moest ik echt even van me afschrijven! En ik hoop echt dat ik later nooit zo met mijn dochter om zal gaan.
Maar hier heeft praten dus ook geen zin. Ze luistert niet. Als ik zou voorstellen om eens te praten, zoals jij hebt gedaan met jouw schoonmoeder, zou het precies zo gaan. Echt exact hetzelfde. Dus ik begin er niet aan. Maar ik had natuurlijk liever gezien dat we normaal contact hadden. Maar zo lang ze geen respect voor mij heeft, heb ik voorlopig geen behoefte aan contact. Maar ik wil ook niet dat manlief in een lastige situatie komt (zit hij nu eigenlijk al). Dus zal ik toch maar weer de wijste zijn..
Groetjes,
Dory

Terug
Bovenaan