GRRRRR!

Hoi meiden,

Als ik jullie verhalen zo lees dan herken ik wel een aantal dingen. Mijn schoonmoeder zal nooit mijn favoriet worden, maar zo erg als het bij jullie allemaal is heb ik het gelukkig niet.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er erg weinig kom en dat zij ook bijna nooit bij ons komen. Een oom van mijn man zit namelijk iedere dag bij zijn dochter en ik heb al voordat wij aan kinderen begonnen heel duidelijk aangegeven dat ik dat echt niet wilde.
Ons meisje gaat er 1 dag in de week naartoe en dat vind ik zelf eigenlijk wel genoeg. Als ze dan 's avonds thuiskomt wil ze alleen maar aandacht en is niks goed. Ze wordt namelijk de hele dag door opa en oma bezig gehouden en als hun de aandacht even niet van haar krijgen dan blijven ze bezig totdat ze die wel geeft. Ik wordt er gek van en ons meisje ook, want ze reageert er vaak niet op.
Het allerergste is nog dat de hele familie zo bemoeiziek is. Ze denken dat ze ze zich overal mee moeten bemoeien. Het zoontje van het nichtje van mijn man kan moeilijk poepen. Dat is dus erg  vervelend. Maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n kind er helemaal gek van wordt als er 5 volwassenen constant vragen of je al gepoept hebt. Heb al een aantal keren gezegd dat ze er niet zoveel aandacht aan moeten besteden, maar ik kan net zo goed tegen de muren praten. Mijn schoonmoeder doet hier ook aan mee.
Maar goed ik wil ook wel even spuien. Wij waren vanmorgen bij mijn schoonmoeder, schoonvader moest werken. En zijn tante was er ook. Ons meisje had thuis haar fruithapje gehad dus we hadden alles goed geregeld. Komen we bij oma, werd er natuurlijk koffie en maar liefst  5 soorten koekjes op tafel gezet. Nouja ons meisje kreeg dus niks, want ze had al gehad en een klein uurtje later moest ze haar boterham eten. Dus de tante wilde ons meisje iets geven, waarop ik nee zei. Ook uitgelegd dat ze dadelijk moest eten. Oma ging ook nog eens erin mee dat ze toch best wel een koekje mocht. Dus ik nog een keer nee. Toen zegt tante tegen onze dochter, wat ben je toch een zielig meisje je mag niet eens een koekje van mama.
Gelukkig kwam mijn man er toen tussen, want ik kan er echt niet meer tegen.
Het ergste van alles is dan ook nog dat ze beledigd zijn.
Daarna is onze dochter aan het spelen en moet ze perse bij oma op schoot. Dat wilde ze dus niet. Waarop oma gewoon haar speelgoed (af)pakt en haar daarmee lokt. Ja logisch dat dat kind dan komt.

Ik kan nog wel even doorgaan met dingen die hier gebeuren. Soms zucht ik maar eens heel diep en doe net of ik achterlijk ben, maar van binnen vreet ik me op. Het is maar goed dat ik die ene dag dat ze daar is niet zie wat er allemaal gebeurd.

Veel succes
Groetjes Anne

Ach jeetje wat een verhalen allemaal meiden.
Nou ja een goed gesprek zal er hier ook wel niet in zitten, want dan praten wij ook tegen muren. Af en toe hebben me schoonouders ook wel een goeie kant, maar tja vaak zijn het toch echt wel de dingen waarvan m'n nekharen weer overeind gaan staan.
Als ze dan weer hun goeie dingen hebben,doe ik ook wel me best, maar ach dat is vaak maar voor een dag en dan is het weer mis.
Veel voorbeelden die jullie hebben, komen ook zeker bij ons voor.
Nou morgen gaan we weer"gezellig"naar me schoonouders toe.
Ben benieuwd hoe dit keer weer de bui zal zijn. Altijd weer een verrassing.
Zucht.........

@dory Wat een lef dat ze dan ook nog blijft zitten zeg, als je zegt dat ze moet vertrekken!!!! Jeetje ik zou dan helemaal koken van woede.
@ anne zo gaan hier ook vaak de aken en dan helemaal het feit dat yordi geen schootzitter is en hun toch elke keer weer het kind o proberen te lokken en te pakken dat yordi maar op schoot komt. Vreselijk!!!

Liefs marielle

Hoi,

Ja hier ook weer hommeles.

Ook mijn schoonmoeder wil perse dat Myrthe op schoot komt zitten. Houdt ze niet van, dus veel geworstel en als we zeggen: ja lieverd je mag op de grond spelen, dan pas laat ze los. Of mijn vriend pakt haat gewoon af en zet haar op de grond hihi.
Zeker nu ze gaan scheiden is het hommeles. Ze is zielig, het ligt niet aan haar enz.
Ze bleef me bellen en zeuren en onderwijl deed ze niks met de adviezen. Toen heb ik op een gegeven moment wel gezegd dat ze me met rust moest laten. Als ze iets doet aan de situatie en wil weten hoe ze iets moet aanpakken, prima dan wil ik helpen. Maar bel me niet om te zeuren en dan doodleuk weer gezellig samen een weekendje weg gaan.
Ook probeert ze mijn vriend en zijn broer, maar voornamelijk mijn schoonzus en mij tegen elkaar uit te spelen.
Gelukkig hadden we het al snel door, dus als ze weer beweert dat de een iets gezegd heeft, dan bellen we elkaar eerst om het volledige verhaal te horen.
En iedere keer haar stempel zetten op onze relatie. Door hun gezeik zit onze relatie ook in een dip.
Niet zozeer omdat mijn vriend hun of in dit geval haar kant kiest, maar omdat hij zich druk maakt om de hele situatie en een binnenvetter is waardoor we langs elkaar heen zijn gaan leven.
Daar doen we nu iets aan, dat komt wel goed. Maar ik kan me zo kwaad maken om de manier waarop de aandacht vraagt.
Een brief geschreven aan allebei dr zonen waarin oa staat dat zij hun nodig heeft en ze haar niet mogen laten vallen. Euh ja, prima maar ook zij hebben een gezin en ze zal zelf dingen moeten gaan doen.
Zit ze eindelijk bij de therapeut, heeft ze vd week gezegd tegen mn vriend dat zij een brief aan hem moest schrijven van de peut (niet aan de man of mn zwager)
en dat geeft ze dan vandaag op de verjaardag van haar man en terwijl wij morgen eindelijk samen weer eens op stap gaan.
Hij weigert hem nu te lezen zodat hij zich niet boos kan maken en zij dus de sfeer daardoor morgen verpest, maar ik ben nu pissig omdat ze perse vandaag die brief geeft.
Stuur hem per post, wat is daar mis mee?

Sorry voor het ellenlange verhaal, maar was echt weer pissig door hun en zeker haar gedrag vandaag.

Liefs Reneke

Ps praten heeft weinig zin, ik probeer het wel, maar ze verdraait mijn woorden tegenover mijn vriend, schoonzus en zwager..... Zij geloven me wel, maar ze hoort wat ze wilt horen dus ik stop ermee

hoihoi

ook hier een superrrrrr leuke schoonmoeder...
niet dus

sinds ik mijn partner ken is het al strijd tussen haar en mij
het dieptepunt was al bereikt toen we na 3 jaar eindelijk konden vertellen een wereldwondertje te verwachten
de reactie van zijn hele naaste familie : oh het kan mis gaan
je bent te vroeg met zeggen het kan mis gaan
er kon nog geen felicitatie vanaf
vervolgens heben we maanden niks meer van ze gehoord
tot karlijn geboren was
toen stonden ze met 250 euro aan de deur
2 wkn later met pasen zijn we erheen gegaan
kreeg me toch opmerkingen na me kop :
voor mij is het allemaal gesneden koek en ik vertel je wel hoe je je kind moet verzorgen
daarna de uitspraken als
je verzorgt je kind slecht
je bent een slechte moeder enz enz enz
tot op de dag van vandaag kan ik me er niet overheen zetten
ze durft zelfs te zeggen dat ze blij zou zijn als ik en manlief uit elkaar gingen en hij een ander zou ontmoeten!
ze heetf de kleine nog NOOIT vastgehad
zit er heel erg mee in mijn maag en weet dat op een goeie dag bij mij de bom barst en ik alles tegen haar uit spui
vind het zo erg
en dan maar zeiken dat ze de kleine zo mist en nooit ziet
ik vind t niet erg
de kleine begint al te schreeuwen zodra ze dr mond open doet
stomme heks

dit is mijn schoonfamilie verhaal
ook niet de leukste dus

groetjes maurilla

hoi

Ik schaam me echt diep voor de  schoonouders die dit soort dingen doen.

Ik heb vannacht mijn verhaal op het forum gezet (ben zoo verschrikkelijk kwaad), maar als ik dit zo lees kan het nog veel erger.

Hoe kun je tegen je dochter of schoondochter zeggen dat ze een slechte moeder is
Ik snap dat echt niet!

En dan die schoonmoeder die zich het huis niet uit laat zetten!!! Echt te belachelijk voor woorden!

Alle meiden heel veel succes met jullie schoonfamilie en familie en ik snap het echt niet dat mensen tot zulk soort dingen in staat zijn.

Liefs Monica

Hey meiden,

Wat een toestanden zeg!!! Soms baal ik wel eens van schoonmama, maar als ik dit lees, mag ik mijn handen dichtknijpen.
Wat misschien bij mij scheelt is dat we nu echt een paar keer flinke ruzie hebben gehad en ze nu heeel goed weet hoe ik erover denk en dat ze niet over me heenloopt. Verder heb ik het er heel veel over gehad tijdens mijn therapie en ik wil dit moment echt even met jullie delen, want ik ben behoorlijk trots op mezelf..
Zaterdag waren we er weer en s.mama gaf Doreen eten, maar s.papa zat steeds te klieren met speelgoed totdat Doreen daar dus strontvervelend van deed. Vroeger durfde ik dan niet in te grijpen, met als gevolg een overstuur kind, sikkeneurige opa en oma en een zeeeeeer gefrustreerde mama..
Nu heb ik gezegd dat ik het wel overnam, ben rustig in de keuken gaan eten met haar alleen en na wat strijd heeft Doreen alles opgegeten. En de lucht in de kamer was geklaard. Wou dat ik dat vroeger ook had gedaan toen het nog zo'n strijd was met flesjes geven. (bovendien was het wel goed dat mijn s.moeder dit meemaakte want bij haar is het altijd zo'n lief kind..)
Ik laat het ook langs me afglijden wat ze ervan vinden. Ik kan ze niet veranderen, hoe graag ik het misschien ook zou willen. Kost me soms wat moeite. En als ik het even niet aankan, dan gaat mijn man alleen met haar weg en heb ik letterlijk wat tijd en ruimte voor mezelf en dingen waar ik niet aan toe kom met Doreen om me heen.
Ik wil alle meiden die zo'n nare relatie hebben met hun schoonouders een hart onder de riem steken, want ik weet dat het je leven danig kan vergallen.
Liefs,
Karlien

PS. Hebben jullie al eens gesproken met schoonzusjes/zwagers, enz.? Dat heeft mij ook wel goed gedaan. Soms liep mijn schoonzusje tegen dezelfde dingen aan (en 't is notabene haar eigen moeder), soms baande zij ook wel eens de weg voor mij.

Hoi,

Nou ik heb t geluk dat mijn vriend, zwager en schoonzus er ook zo overdenken.
Ik kan ook niet veel goed doen, want ik heb hem ontvoerd naar mijn woonplaats (zo'n 100km verderop) en dat neemt ze me nog kwalijk haha.
Zijn ex ziet ze liever en daar gaat ze nog veel mee om. Vroeger vond ik dat erg, ze ging zelfs mee op vakantie. Maar daar heb ik toen op gezegd dat als dat weer gebeurt ik niet meer mee ging en toen was dat afgelopen.
Ik vertel vaak wat ik ervan vind. En alles wat met Myrthe te maken heeft, trek ik gelijk mijn mond open als ik iets niet wil. Pech als ze daardoor van streek is, mijn kind is belangrijker.
Sterkte meiden.

Liefs Reneke

Hoi,

Jeetje, ik ben duidelijk niet de enige hier!!
Maar toch wel erg als je al die verhalen leest!
Ik weet nu in ieder geval hoe ik het later niet moet doen! Als ik zie hoe vaak een contact slecht is door die onzinnige dingen, zolang je kind toch gelukkig is met zijn vrouw/gezin dan ben je als moeder toch blij dat ze dat gelukkig zijn samen!
Maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen, zelfs met dat stoken ben ik niet de enige die dat heeft!
Reneke: goed dat jullie eerst elkaar de kans geven om dingen toe te lichten, zo heeft je schoonmoeder in ieder geval geen kans om de dingen op de spits te drijven!

Gr MJ

Terug
Bovenaan