grrrrrrrr het CB!!!!

hoi allemaal,

Hier gaat alles eigenlijk gewoon goed,  Mexx slaapt als een roosje en 's  avonds slaapt ze van half 8 tot kwart voor 8 's ochtends. We gaan op donderdagochtend sinds twee weken zwemmen, wat ik ook al deed toen ik nog zwanger was.
Volgende week dinsdag moet ik naar het  CB en daar zie ik nu alweer tegenop. Wat een mensen zitten daar zeg. De arts doet net alsof elk kind hetzelfde is en doet niet  aardig maar beterweterig (vast geen nederlands woord hihi)  Mijn meisje heet Mexx en er word elke keer hij tegen haar gezegd als ik dan zeg dat het een meisje is dan word me verteld dat ze dat een jongensnaam vind. Dus heb haar vorige keer even duidelijk gemaakt dat ze haar kop moet houden dat het ons kind is dat wij de naam mooi vinden en dat zij moet doen wat haar gevraagd word: prikken geven en het opschrijven. Verder hoeft ze zich nergens mee te bemoeien want als ik ergens aan twijfel dan ga ik wel naar een echte arts. Dat vond ze denk ik niet leuk om te horen maar ze hield wel haar mond. Ben benieuwd wat ze volgende week dinsdag zegt.
Hoe is het bij jullie op het CB?

groetjes Wendy en mijn meisje Mexx

Ik heb denk ik mazzel, de arts had ik inderdaad niet veel aan maar de verpleegkundige waren/zijn super.

Ze komen hier eerst op huisbezoek en ik had telefonisch al aangegeven dat ik psychisch (of hoe je dat ook mag schrijven) problemen had met BV. Ik trok het geestelijk zelf echt niet om een of andere reden. Ze waren heel begripvol, kwamen eerder langs dan gebruikelijk en toen ik na vier weken definitief ben overgestapt op flesvoeding hebben ze me daar ook mee geholpen. Als ik nu langs komen weten ze precies wie Lukas is en vragen ze nog altijd hoe het met mij gaat (super goed).

Annemieke

Hoi,

Ik kom er net vanaf voor zijn eerste 2 prikjes,.. arm ventje!
Ik moet zeggen dat ik een heel leuke dokter/wijkverpleegkundige heb! Teminste dit keer haha.. De eerste keer was het zo'n doos alà non die erg formeel was. Dit keer, en gelukkig blijft zij ons nu helpen, een heel leuke vrouw die ook nog maar net een kleintje heeft. Ze zat echt tegen Kay te praten en te troosten etc.. heel leuk!

Wat betreft de namen van de kinderen,.. das een leuke topic! Ga ik zo opstarten.
Ben benieuwd..

Groetjes!

Esmé mv Kay

Onze arts bij het cb sprak ook de naam van Tyche verkeerd uit. Dus ik zei 'nee het is Tyche'. Zegt ze 'oh die namen van tegenwoordig ook!' Ik pissed natuurlijk. Hoe had ik haar dan moeten noemen.. truus, miep?? Haha. Gelukkig plaste mijn meisje over de dokter heen en was ik heel trots op haar

Over de assistentes heb ik niks te klagen, zie zijn echt heel lief. En ik vind, niet dat het iest uitmaakt, maar ik vind Mexx een stoere maar tegelijk ook lieve meidennaam.

Groetjs Kirsten

Ik moet zeggen, dat wij hele lieve mensen bij het cb hebben.
Zeer begripvol en altijd heel erg betrokken met Danique.
Niets is te veel.

Maar ik weet heel goed dat het ook anders had kunnen zijn, als ik het zo lees.

Bij mij zijn ze ook heel erg vriendelijk en behulpzaam, als ik vragen heb dan mag ik altijd bellen of aanlopen. Tot nu toe heb ik absoluut geen problemen met cb, maar ik heb gehoord en nu ook gelezen dat het ook heel anders kan.

Vorige week voor de controle bij het CB geweest. Leg ik Siebe, poedelnaakt op de weegschaal, zegt zij: "O, wil je haar eerst even op de meetlat leggen. Ik zeg, ik weet het niet hoor, maar er hangt wel degelijk iets tussen ZIJN benen. Ze wist niet wat ze moest zeggen.

Tja, dat er veel kindjes komen en je niet altijd aan de naam kunt afleiden of het een jongen of meisje is, kan ik me nog enigszins voorstellen, alhoewel het vaak ook aan de kleertjes wel te zien is, maar als een baby poedelnaakt voor je ligt is het toch wel een heel ongeïnteresseerde opmerking, niet waar.

Ik heb overigens ook niet zo'n goed beeld van het CB. Ik ga iedere week wegen, omdat ik BV geef en het gewicht van Siebe wil volgen. Het is eigenlijk helemaal niet nodig want hij groeit fantastisch goed, maar ik heb dat bij Merijn ook gedaan en wil dat voor Siebe dus ook bijhouden de eerste maanden. Iedere week als ik kom zitten de twee zelfde verpleegkundigen in die ruimte. En iedere week zitten ze weer volop te kleppen met elkaar (o.a. over privézaken) en gaan zelfs stoïcijns door wanneer er mensen binnen komen. Ook als ik ga, staan ze vaak gewoon door te kleppen. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik het niet netjes vind om dat te doen en erg onprofessioneel. Ze lijken niet echt geïnteresseerd voor hetgeen er gebeurt om hen heen en lijken het erg interessant te vinden om over privézaken te praten waar anderen bij zijn. Op deze manier heb ik al een slecht gevoel over die dames en ga er ook met een bepaald negatief gevoel naar toe.

Groetjes Fonske.

Bij mij zijn het echt een stelletje ouwe sjach rokende (dat ruik ik)  wijven....hahah. Ze zijn best aardig hoor, maar ik heb niet heel veel vertrouwen in hun adviezen.
Je wilt graag concrete dingen horen, zo van 'probeer dit ....en als dat niet helpt: probeer dan dat'. Maar het zijn altijd van die vage adviezen waar je niks mee kan....heel jammer...maar  ja.  

Terug
Bovenaan