Gulzige drinker en komt heel vaak voor voeding. Tips!!

<p>Hi dames,</p><p>Nog wat vraagjes, </p><p>een enorm gulzige drinker hier. Zoontje van 6 weken en 3,3 kg (prematuur geboren op 34 weken) drinkt nu 90 ml (3 schepjes) en komt om de 2 uur al voor voeding.. hij drinkt ook heel snel (10 min max) zijn flesje leeg. In de nacht geef ik hem 120 ml (4 schepjes) en komt die na max 3 uurtjes. </p><p>Hij heeft dus niet genoeg aan zijn voeding dat hij om de 2 uur weer wilt drinken.. wat kan ik hieraan doen? Ik geef nutrilon omneo, hij heeft sinds een aantal dagen ook enorm last van buikkrampjes.</p><p>- moet ik overstappen op nutrilon forte?</p><p>- nutriton verdikkingsmiddel toevoegen?</p><p>Iets anders wat ik kan doen? </p>
 
Op welke speen zit je? Wellicht krijgt hij het er te snel uit? Dat kan ook uiten in buikpijn achteraf. Als je geen kleiner speentje kunt krijgen dan wellicht toch indikken. Hoewel ik wel altijd zeg dat de richtlijnen geen strikte wet zijn. Probeer in het laatste geval gewoon eens overdag 120/4 en laatste fles voordat je zelf gaat slapen zelfs 1tje hoger? Want als je nu om de 2 uur 90/3 geeft zit je na 24u op evenveel alsniet hoger dan om de 4u 120/4 toch? Hierin liever een rustiger ritme voor baby en ouders dan zorgen maken over teveel enzenz. Succes ?
 
Nutrilon omneo is ook sneller verteerbaar, waardoor sommige kindjes sneller honger krijgen weer. Hier gebruiken we kruidvat extra care ivm extreme krampen en harde ontlasting, zelfde idee als omneo, daardoor raakte ze idd minder verzadigd en kwam ze vaker voor een voeding. Ik ben toen gaan mixen met de standaard 1, dus de gewone. Ivm krampen wilde ik niet aan de forte beginnen, dus ik probeerde eerst dit. Was hier de oplossing! Ik doe nu 2 scheppen standaard en 3 scheppen extra care. Misschien dat eens proberen?
 
Nutrition zou ik overigens zelf echt niet aan beginnen. Dat is alleen om in te dikken zodat het minder snel omhoog komt bij reflux, het is niet iets waardoor de baby sneller vol of verzadigd van raakt, zitten verder geen voedingsstoffen in. Onze dochter heeft verborgen reflux, hebben toen op aanraden van cb nutriton toegevoegd. De krampen werder daar echt weer extreem van en ontlasting super dik (tot aan gillen tijdens het poepen toe).
 
Je zou idd ook een kleinere speen kunnen proberen als je die niet al gebruikt natuurlijk. Welke fles en speen heb je? 
 
Idd geen nutriton geven, dit verdikt maar biedt geen enkele extra voeding. Dit is puur tegen het spugen voor reflux kindjes.

Waarom geef je overdag ook geen 120? Mag best hoor. Volgens mij kan je kindje dat prima aan. Kijk eens wat er dan gebeurt.

En idd, waarom niet overstappen of mixen met gewone voeding? Is er een reden dat je Omeo geeft?
 
Voor mijn gulzige dochter ben ik lang opzoek geweest naar de juiste oplossing. Uiteindelijk bleek de dental speen van difrax de uitkomst te zijn. We zijn begonnen met maat s en hebben deze heel lang gebruikt. 
Daarnaast zou ik lekker flessen van 120+4 gaan geven en stoppen met indikken, daar krijgen ze alleen mar buikpijn van terwijl ze gewoon even wat meer voeding nidig hebben. 
 
Voor mijn gulzige dochter ben ik lang opzoek geweest naar de juiste oplossing. Uiteindelijk bleek de dental speen van difrax de uitkomst te zijn. We zijn begonnen met maat s en hebben deze heel lang gebruikt. 
Daarnaast zou ik lekker flessen van 120+4 gaan geven en stoppen met indikken, daar krijgen ze alleen mar buikpijn van terwijl ze gewoon even wat meer voeding nodig hebben. 
 
Hoi,

Hier ook een gulzige drinken na ong 5 min halen we fles eruit en laten we haar een boertje doen en dan verder met de fles al mwt al zijn we dan ong 15 a 20 min bezig hier werkt dat erg goed. Voeding gebruiken we standaard en extra care 4 om 2. Wij moesten voor spugen jbpm gebruiken. Hebben we 1 fles gedaan ze heeft de rest van de dag en nacht gehuild/gekijst en kon 4 dagen niet poepen. Forte kan ook verstoppend werken. Wij zijn erg tevreden over hoe het gaat met ectra care tegen buikkrampjes en moeizame ontlasting
 
Terug
Bovenaan