Gulzige drinker en komt heel vaak voor voeding. Tips!!

Dames, dank jullie wel voor jullie tips!
ik gebruik een difrax flesje en de kleinste speen (s). 

de reden dat ik omneo gebruik is, omdat ik 2 weken geleden bij de osteopaat ben geweest en zij raadde aan om omneo te gebruiken. Hiervoor gebruikte ik NAN HA (op aanraadde van het ziekenhuis) nu heeft mijn zoontje sinds 4 dagen ontzettend veel last van krampjes.. dus nutrition zal ik dan zeker niet gebruiken! 
 
Iemand enig idee of NAN HA ook sneller verteerbaar is? Ik neig om toch die weer te gebruiken. De osteopaat raadde omneo aan omdat ze vond dat mijn zoontje teveel op de suikers reageerde in NAN. Nu vindt ik ook dat omneo niet helpt tegen krampjes aangezien mijn zoontje heel weinig krampjes had en nu sinds 4 dagen enorme last heeft 
 
De osteopaat zou geen advies moeten geven over voeding, dat is niet zijn vakgebied. Ik zou weer teruggaan naar de oude voeding als dat goed ging.
Voor het snelle drinken kun je ook eens lezen over therapeutisch voeden. Kort gezegd gebruik je dan de kleinste speen, je kindje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk. Hierdoor moet je kindje meer moeite doen om te drinken, is de melkstroom rustiger en wordt de zuigbehoefte beter bevredigd. Ook is er dan voldoende tijd om het signaal 'buik vol' naar de hersenen te laten gaan. 
 
Weet je zeker dat hij honger heeft? Onze jongste had een erg grootte zuigbehoefte. Hij was ook een vlotte drinker maar meldde zich dan snel weer. In het ziekenhuis werd ons aangeraden pas na 6 weken een speen te geven. Nou dat werden slechts een paar dagen. Met speen werd de tijd tussen de voedingen ook weer langer en sliep hij snachts al snel 5u achter elkaar. 
 
De NAN HA gebruikte ik bij mn jongste dochter vanaf 3 maanden, na een bezoekje bij de kinderarts omdat ze extreem spuugde. Echt extreem. Ze spuugde bloed mee, en spuugde zoveel dat ze 800gram was afgevallen. Ze had refluxziekte, de ergste vorm van reflux.

Woon je in België? Ik woon in Zeeland, maar de voeding komt uit België en wij konden m alleen online bestellen.

Deze voeding heeft ons écht geholpen, onze dochter heeft nooit meer gespuugd en ze werd er prima groot op. Voor ons was het een wondermiddel.

Als je kindje niet extreem spuugt, hoef je deze voeding niet te geven. Tuurlijk kan het wel gewoon, maar t is niet nodig en ik herinner me dat het behoorlijk duur was (€20 per pot) Als je kindje niks bijzonders heeft qua spugen etc, zou ik gewoon normale voeding proberen. Gewoon Nutrilon of Hero of Kruidvat standaard ofzo. Niet knoeien met bijzondere voeding als het niet nodig is.

Een speentje hielp hier idd ook om een voeding te rekken. Ik wilde nooit eerder dan na 2.5 uur voeden. Dus bijv. om 7.00 beginnen aan het eerste flesje, dan het volgende flesje niet eerder dan 9.30. Het liefst gewoon elke 3 uur.

Maar ik zou sowieso gewoon 120cc geven overdag. Als je kindje dat opdrinkt, heeft hij dat gewoon nodig en dan red hij het waarschijnlijk wel 3 uur.

Mijn dochters kwamen ook maandenlang elke 3 uur in de nacht. Vaak 23.00-2.00-5.00. Erg vermoeiend. En zo kwam ik op 7 a 8 x 120/150cc per 24 uur. Volgens de norm ' te veel', maar ik vond het prima. Ze zijn er goed groot op geworden en hebben er niks aan over gehouden hoor. Honger is honger.

Maar probeer in ieder geval gewoon 120cc overdag en probeer er minimaal 2.5 uur tussen te houden. Ik hobbelde soms wel een half uur met ze door de woonkamer op de arm om zo een voeding iets te rekken.
 
Oh Nee, wij kregen NAN AR op aanraden van de kinderarts. Een iets andere variant ;) speciaal tegen het spugen.

Heeft NAN niet gewoon een basis voeding? Dus geen HA/AR etc? Waarom probeer je die niet?
 
Terug
Bovenaan