gyn wat doet die precies?

Hoi,

Best heftig dus!
een vraagje nog acpuntuur kun jij mij vertellen hoe ik dat kan vinden via internet,ik ben namelijk benieuwd hoe zo n behandeling gaat,en wat de kosten hiervoor zijn,zit er zelf ook aan te denken.

bedankt voor je reactie.

xxx nice

Hoi,

Je mag me alles vragen hoor geen probleem.

Als je informatie wil over accupuntuur en of er iemand bij jullie in de buurt is die dit ook doet kun je het beste even vragen aan je huisarts zowieso zou ik een verwijsbriefje vragen bij de huisarts en even je zorgverzekering bellen of je hiervoor verzekerd bent. Je huisarts weet wie er goed aangeschreven staat bij jullie in de buurt als het goed is. Ik ben niet bijgelovig of iets maar ik heb bij accupunctuur zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

Ik zit bij VGZ SIZ  en heb het meest uitgebreide pakket en bij mij wordt het een gedeelte vergoed 290 euro per kalenderjaar, 29 euro per behandeling ik moet de eerste keer (morgen dus) 55 euro betalen en m'n verzekering vergoed dus 29 euro.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes
Patricia

Hoi,

Kan dat alleen via de huisarts of kan ik die ook gewoon zo doen zeg maar zonder de huisarts?Ik ga morgen een nieuwe afspraak maken voor doorverwijzing naar het ziekenhuis ben best wel zenuwachtig hihi ben benieuwd hopelijk ben ik deze maand al zwanger i hope so.

xxx nice

ik denk het wel dat het zonder verwijsbriefje kan. Ik heb het gedaan omdat het medisch is en het dan vergoed wordt. Je zal het dan denk ik volledig moeten betalen maar dat zal je echt even moeten navragen bij je zorgverzekeraar.

Ja het is ook allemaal spannend ik snap je helemaal. Ik hoop het ook voor je dat het gewoon raak is want het vergt best wel een hoop energie die ziekenhuisbezoeken.
(en jij weet daar alles van)

groetjes

Patries

ik zal voor je duimen dat het raak is

Hai,

Bij mij is het probleem eigenlijk zover ik weet dat mijn cyclus niet normaal wil worden na de zwangerschap van mijn zoontje vorig jaar augustus hij blijft op 40 soms 50 dagen steken best vervelend dus.En zo kan ik moeilijk mijn eisprong en vruchtbare dagen bepalen daar baal ik best van.Hopelijk hebben ze daar wat voor om je cyclus normaal te krijgen i hope so.

groetjes, nice

hoi hoi,

sorry dat ik nu pas reageer maar moest vandaag weer voor het eerst een halve dag werken.

ben vanmorgen geweest naar accupunctuur en dat was best wel apart ik moet binnen 6 behandelingen iets merken.

Oh ja dat is ideaal om je cyclus weer een beetje op peil te krijgen daar had die vrouw het vanmorgen ook over dus ik zou het gewoon proberen. Is ook niet echt normaal als je cyclus zo lang is.

groetjes
Patricia

Hoi Patries,

Wat houd zo n behandeling eigenlijk precies in en wat doen ze dan precies? ik vraag me af of je ook effect merkt of is eigenlijk begeloof kun jij daar misschien wat over vertellen??

xxx nice  

hoi Nice,

Ik denk zowieso dat je erin moet geloven, maar ik heb er al eerder baat bij gehad met nekklachten die zijn ook zo goed als weggegaan terwijl ik echt werkelijk alle soorten therapie had gehad toen (manuele, fysio, etc.)

Vond het wel weer spannend gister. Ze heeft eerst heel veel aan me gevraagd, waar ik allemaal last van heb, pijnklachten, vermoeidheid e.d. ze heeft naar me tong gekeken want daar kan ze ook veel aan zien. en   uiteraard vroeg ze wat mijn doel is.

Ik moest gaan liggen en kreeg 3 of 4 naalden in me hoofd 1 op me linkerhand boven me duim. 1 in me voet, 1 in me buik en 1 in me oor.

ik kreeg het heeeeeel koud had met me doorbloeding te maken.
na de behandeling heb ik zeker 2 uur   me een beetje raar gevoeld niet eng of zo maar gewoon heel rustig. Mijn pols werd ook langzaam ik heb altijd een snelle pols, ik maak me namelijk heel snel druk om alles. En mijn darmen gingen werken.

ze zegt dat je binnen 6 behandelingen duidelijk effect moet hebben anders moest ik ermee stoppen. Ik moet ook een pijnloze menstruatie krijgen dus ik ben benieuwd (nu moet de pijn toch al stuk minder zijn door de operatie)

verder van de naalden zelf voel je niets tot heel weinig ik voelde alleen die in me hand maar dat deed ook geen pijn.

dus nu maar kijken of het echt effect heeft ze kan natuurlijk geen wonderen verrichten maar het is bewezen dat accupunctuur zeker wel effect heeft. Ook met het regelen van eisprongen enzo.

nou ik hoop dat dit duidelijk is voor je.

wil je nog meer weten dan zie ik het wel.

groetjes
patries

Terug
Bovenaan